Marantz AV8003 & MM8003 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 343
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Sikker på at du ikke mener 12 volt?
    Nei, det er 230v uttak jeg mener. SR8002 har dette. Utgangen takler opptil 150w, og slår på det som står etter når man slår på forsterkeren.

Tror ikke 12v utgangern takler nok strøm til å drive ett rele. Tørr ikke helt prøve.

kosteb00:

Har ikke lagt inn det programmet. Jeg har problemer med at Logitech One ikke får registert TVinngangs knappen, så jeg må vente til denne er lagt inn av noen andre i Logitech program.

Ellers så kan jeg fortelle at det står Dolby True HD og DTS HD MSTR når den blir foret med det. Det var en del bedre med ett DTS Master spor enn vanlig DTS.

Men må legge til at jeg ikke har fått den store oppgraderingen i lyden i bytte fra Pioneer AX4ASi til Marantzen. Må få litt mere tid til å fikler med innstillinger, og få lyttet til filmer.

Fikk ett mye større hopp i lyden når jeg koplet til Klipsch RC64 og RF63.

Det tar litt tid å bli kjent med forsterkerens muligheter. En ting jeg ikke liker, er at jeg ikke kan lage forskjellige profiler. Eller er det mulig?

På Pioneeren så hadde jeg 6 profiler jeg kunne lage+off.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du føler for det så si gjerne ifra hvis du finner koden

Vet ikke helt hva du mener med profiler, men på fjernkontrollen (RC 2001) kan du lage forskjellige oppgaver (makro) som stiller inn det du vil ha med et tastetrykk. F.eks skru på alt av utstyr, se tv, se dvd, spille cd osv. . Sist nevnte har jeg lagt inn slik at det velger alt inkl. pure direct med et tastetrykk. Makroene må du lage med Wizz.it3. Har du litt it peiling så er det ikke vanskelig.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med profiler så mener jeg at jeg kunne lagre 6 forskjellige oppsett på forsterkeren.

F.eks. Surround, stereo, stereo med sub, med romkorreksjon, uten romkorreksjon osv.

Altså forskjellige innstillinger av EQ

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Det skal går med makro å gjøre det slik, men det blir veldig mange kommandoer å legge inn.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forholdsvis dårlig video-del ser det ut som (i forhold til Denon ihvertfall UltimateAVmag.com: Denon AVR-5308CI A/V Receiver )
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så jo lovende ut. Videodelen er helt uviktig for min del uansett siden jeg mener dette er opp til blu-ray spilleren min og ikke receiveren.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Det store spørsmålet blir hva er best av:

Denon:
    Superb sound from 2-channel to 7.1 sources

Marantz:
    Exceptional sonic performance

UltimateAVmag.com: Denon AVR-5308CI A/V Receiver
    UltimateAVmag.com: Marantz AV8003 Preamp/Processor and MM8003 Multichannel Power Amplifier
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ikke glem Yamaha DSP-Z11 som jo også mange mener utkonkurrerer Denonen igjen..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Det er vel nesten bare Akto som mener det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde glatt kjøpt Yamaha'en, Marantzen eller Onkyoen framfor Denonen.

Er vel smaks- behovsbetont - alt ettersom. Mens for noen er vel også prislappen det avgjørende på den ene eller den andre måten.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Det er vel nesten bare Akto som mener det.
    Tja, jeg har enda ikke hørt et Denon produkt som har hatt god lyd i de to siste generasjonene Denon receivere, men så har jeg heller ikke hørt denne "toppmodellen" heller.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jeg hadde glatt kjøpt Yamaha'en, Marantzen eller Onkyoen framfor Denonen.

Er vel smaks- behovsbetont - alt ettersom. Mens for noen er vel også prislappen det avgjørende på den ene eller den andre måten.
    Jeg vurderte sjøl Marantz settet, DSP-Z11 og Denon før jeg kjøpte. AVC-A1HD og Marantz er så å si akkurat samme pris, derfor er det naturlig å sammenligne. DSP-Z11 er litt dyrere og etter min mening (og ifølge flere tester) ikke verdt prisforskjellen. Onkyo er jeg usikker på hvilken modell du mener? Har vel ingen til salgs i Norge som er i denne prisklassen. Men hvis du vil ha ett produkt som det er store muligheter for må inn til service så kjøp gjerne Onkyo (har sjøl hatt en par Onkyo CD-spillere og forsterkere).

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Tja, jeg har enda ikke hørt et Denon produkt som har hatt god lyd i de to siste generasjonene Denon receivere, men så har jeg heller ikke hørt denne "toppmodellen" heller.
    Og jeg har ikke hørt en Marantz surround forsterker enda som har vært riktig bra. Riktig det at Denon ikke har vært helt på topp med de siste modellene. Ser ut som det skjer mye spennende der i gården nå med AVC-A1HD, AVP-A1HD og de nye 09 modellene som jeg har lest skal være mye "livligere" enn de foregående.

Hvis vi skal diskutere EISA Awards European HT High-End 2008/2009 produktet så kan vi ta det her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...vc-a1hd-2.html

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte sjøl Marantz settet, DSP-Z11 og Denon før jeg kjøpte. AVC-A1HD og Marantz er så å si akkurat samme pris, derfor er det naturlig å sammenligne. DSP-Z11 er litt dyrere og etter min mening (og ifølge flere tester) ikke verdt prisforskjellen. Onkyo er jeg usikker på hvilken modell du mener? Har vel ingen til salgs i Norge som er i denne prisklassen. Men hvis du vil ha ett produkt som det er store muligheter for må inn til service så kjøp gjerne Onkyo (har sjøl hatt en par Onkyo CD-spillere og forsterkere).

Og jeg har ikke hørt en Marantz surround forsterker enda som har vært riktig bra. Riktig det at Denon ikke har vært helt på topp med de siste modellene. Ser ut som det skjer mye spennende der i gården nå med AVC-A1HD, AVP-A1HD og de nye 09 modellene som jeg har lest skal være mye "livligere" enn de foregående.

Hvis vi skal diskutere EISA Awards European HT High-End 2008/2009 produktet så kan vi ta det her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...vc-a1hd-2.html
    Ahhh, dette omhandlet tydeligvis AVC A1HD og ikke AVP A1HD. En glimps fra min side, beklager dette. Jeg rettet innlegget mot mitt behov og mine preferanser - og jeg er på jakt etter ekstern prosessor. Ergo står Marantz, Onkyo/Integra, Yamaha (brukt som pros.) på ønskelisten, dvs. egentlig kun Marantz og Yamaha.

Yamaha har funksjonalitet og klangisgnatur som står mine preferanser og behov i mitt oppsett langt nærmere enn f.eks. Denon. Andre viktige moment for meg er mulighet for kalibrering av to suber individuelt, noe ikke mange andre tilbyr, i tillegg til et romkorreksjonssystem som har vist seg å bidra til langt langt mer positivt i mitt rom enn f.eks. Audyssey. Dette er bl.a. hvorfor Marantz' AV8003 kommer på en personlig 2.plass foreløpig hva kjøp angår.

Personlig har jeg aldri vært borti noe trøbbel med Onkyo sine produkter, heller rake motsatt erfaring, dvs. veldig god stabilitet, kvalitet og ytelse over lang tid. Du har kanskje vært like uheldig med Onkyo som jeg var med Velodyne....

Hva som låter best og hva som oppfyller ens krav er jo opp til enhver å vurdere individuelt, og det var det som var mitt hovedpoeng. Personlig synes jeg Marantz og Yamaha (dog selv om disse har en noe ulik karakteristikk) passer meg best i dette segmentet og prisleiet, men det er min personlige mening og har strengt tatt ingen relevans i det store og det hele.
    Produktet må være så Eisa nominert/tildelt som det bare vil, det forandrer ikke det faktum at det fort kan gå feil å kjøpe et produkt som baserer seg på andres smak og omtale. Forhåpentligvis er jo man ute etter hva produktet kan tilføre oppsettet i den retning man ønsker i sitt eget oppsett, og ikke hvilke specs. og priser det har fått basert på andres oppfatninger av produkter i helt andre omgivelser og oppsett.

Strengt tatt byr jo alle disse produktene på mye av de samme, dog med noe forskjellige løsninger samt forskjellig lydfilosofi og egensignatur (noe jeg føler er det mest avgjørende). Prismessig synes jeg ikke Denon kommer så voldsomt godt ut siden det lett kan fåes meget hyggelige priser på de øvrige produktene om man bare gidder å ta seg bryet i motsetning til Hifiklubbens beskjedne rabatt policy (med mindre man har kontakter naturligvis).

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten noen Eisa-produkter:

Det er vel hevet over en hver tvil at vi her har med å gjøre det ypperste på markedet.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 bilder kan si mer enn 1000 ord

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo skummelt å dømme noe jeg ikke har hørt/sett i virkeligheten men jeg gjør det likevel: Haha

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forholdsvis dårlig video-del ser det ut som (i forhold til Denon ihvertfall UltimateAVmag.com: Denon AVR-5308CI A/V Receiver )
    Som det nevnes i testen, så har nok Marantz ikke prioritert denne delen, da de som har råd til denne enten har en avspiller eller fremviser som har like bra eller bedre enn hva Marantz ville kunne putte inn her.

Jeg sjekket forskjell mellom 720p og 1080i oppskalert i Denon 2910, mot 1080p oppskalering i AV8003, og forskjellen var ikke stor. På SD matrialet så var det ingenting som jeg savnet.

Bildene fra Get dekodere, koplet til med Composit er også mer enn bra nok. Like bra som på min Pioneer AX4 som har skikkelig oppskalering (til 1080i).

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Som det nevnes i testen, så har nok Marantz ikke prioritert denne delen, da de som har råd til denne enten har en avspiller eller fremviser som har like bra eller bedre enn hva Marantz ville kunne putte inn her.

Jeg sjekket forskjell mellom 720p og 1080i oppskalert i Denon 2910, mot 1080p oppskalering i AV8003, og forskjellen var ikke stor. På SD matrialet så var det ingenting som jeg savnet.

Bildene fra Get dekodere, koplet til med Composit er også mer enn bra nok. Like bra som på min Pioneer AX4 som har skikkelig oppskalering (til 1080i).
    Det begynner å bli på høy tid med bilder, Hr. AndersT2!

Hva synes du nå etter å ha levd med disse monstrene noen timer. Er det nok krefter i MM8003?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er også noen EISA-vinnere, siden man først skal slå veksler på organisasjonen. Dette er å ta ting ut av sammenheng Snickers - du av alle bør vite det

Trond B: Når det gjelder Denon er jeg ikke den eneste som mener de har tapt seg betydelig med den siste modellserien. Jeg har selv hatt noen Denoner, men den siste serien har blitt for snill, med typisk japansk lyd. Jeg mener imidlertid at ting skal høres realistisk ut, og ikke pakkes inn i et lyttevennlig skall. Dog en ting skal de ha: Fabelaktig GUI og særs brukervennlige. Dessuten er de meget bra som forforsterkere, så det er tydligvis forsterkerne de sliter med.

Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •