Marantz AV8003 & MM8003 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 343
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kult! Blir en test i nærmeste framtid håper jeg?

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Vi har i allefall dette settet inne, og sannelig har vi ikke en AVC A1HD stående også
    TEST, TEST, TEST!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Dette MÅ det bli test av. Gjerne bruke noen eksterne effekttrinn også, slik at man også får med forskjellene på pre delen. Det er noe jeg virkelig savner i de fleste tester...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har et spørsmål vedr bruk av XLR kabler på MM8003. Jeg har kjøpt XLR kabler fra USA og ser i manualen til forsterkeren at det er forskjell på koblingen på kabler fra USA og fra Europa. Se vedlagt bilde.

Vil dette si at jeg får fasefeil på høyttalerne mine? og vil evt forsterkeren fange opp dette? (får ikke testet enda da jeg forstatt mangler kablene).

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kosteb00
    jeg har et spørsmål vedr bruk av XLR kabler på MM8003. Jeg har kjøpt XLR kabler fra USA og ser i manualen til forsterkeren at det er forskjell på koblingen på kabler fra USA og fra Europa. Se vedlagt bilde.

Vil dette si at jeg får fasefeil på høyttalerne mine? og vil evt forsterkeren fange opp dette? (får ikke testet enda da jeg forstatt mangler kablene).
    Så lenge kabelen er koplet 1-1, 2-2 og 3-3, og AV og MM er kjøpt i samme verdens del så skal det ikke ha noe å si.

Hvis du har kjøpt AV i USA og MM i Europa, så må man kanskje inn med en kabel som bytter + og - i den ene enden.

Men normalt så skal du ikke ha noe problemer.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det kalles europeisk og USA system så blir det brukt om hverandre. Har ingenting å si i hvilken verdensdel det er kjøpt. Bruker ofte å stå i bruksanvisningen hvilket system de bruker. Både Marantz SA-7S1 og Bladelius Thor som jeg har bruker USA system selv om de er solgt i Europa.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Er prosessoren egentlig fullbalansert?

2) Hvorfor skal en velge effekttrinnet, og ikke en annen effektløsning? Utseendet er jo upåklagelig,men A) jeg er usikker på hvor kraftig dette effekttrinnet egentlig er, og avventer spent tester og brukererfaringer i så måte, B) 8 kanaler ut fra én boks høres litt mystisk ut mht. å få full effekt på hver kanal og C) hva skal en egentlig med den 8. kanalen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Så lenge kabelen er koplet 1-1, 2-2 og 3-3, og AV og MM er kjøpt i samme verdens del så skal det ikke ha noe å si.

Hvis du har kjøpt AV i USA og MM i Europa, så må man kanskje inn med en kabel som bytter + og - i den ene enden.

Men normalt så skal du ikke ha noe problemer.

OK, thanks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    1) Er prosessoren egentlig fullbalansert?
    Nei. Ikke i denne prisklassen. Men tror Denon AVP-AH1HDCI er det. og den koster jo noe mer

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    2) Hvorfor skal en velge effekttrinnet, og ikke en annen effektløsning? Utseendet er jo upåklagelig,men A) jeg er usikker på hvor kraftig dette effekttrinnet egentlig er, og avventer spent tester og brukererfaringer i så måte, B) 8 kanaler ut fra én boks høres litt mystisk ut mht. å få full effekt på hver kanal og C) hva skal en egentlig med den 8. kanalen?
    Her tenkte jeg likt. Men kjøpte begge pga samme deseign og pakkepris. Når det gjelder utseende så er jeg ikke helt begeistret for plastikkfronten, men så lenge den står i ro i racket så ser den bra ut. Jeg vurderte også Parasound A52 som er THXsertifiset (MM8003 er ikke det, bare AV8003). Men så er jo prisen også høyere.

PS: toll og mva kom på 1200kr. Totalpris på 27' for settet.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV8003 er ikke fullbalansert! Dette er mer viktig når man har balansert kilder. Hvis du kunn har digitale kilder så er utgangs trinnet balansert. Det er i mitt tillfelle hva jeg trenger.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor?

Sitat Opprinnelig postet av kosteb00
    Nei. Ikke i denne prisklassen. Men tror Denon AVP-AH1HDCI er det. og den koster jo noe mer

Her tenkte jeg likt. Men kjøpte begge pga samme deseign og pakkepris. Når det gjelder utseende så er jeg ikke helt begeistret for plastikkfronten, men så lenge den står i ro i racket så ser den bra ut. Jeg vurderte også Parasound A52 som er THXsertifiset (MM8003 er ikke det, bare AV8003). Men så er jo prisen også høyere.

PS: toll og mva kom på 1200kr. Totalpris på 27' for settet.
    Har lest innleggene her, men finner ikke hvilken butikk du handlet.
    Har du link?

Mvh Jan Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Har lest innleggene her, men finner ikke hvilken butikk du handlet.
    Har du link?

Mvh Jan Ove
    har ikke handlet fra nettbutikk, men kontakt som jeg har brukt tidligere via ebay.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG!!!!!!!!

Da har jeg endelig fått hentet med AV og MM 8003. Da blir det moro i kveld

Til dere andre som ønsker denne, leverandøren hadde sagt at han innen jul skulle greie å levere til alle som hadde bestilt den nå. Så da er det bare å bestille hvis denne ønskes, det tar nok litt tid. Jeg har ventet i 1.5-2 måneder nå.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Kom gjerne med noen førsteinntrykk og bilder!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den endelig koplet opp. Det tok litt ekstra tid, merket alle kabler med dymotape osv.

Da skal jeg straks starte den, må bare ha en liten tørkepause i varmen.
    Men de ser utrolig lekre ut. Bilder kommer etter hvert, skal lage ny Hjemmekino side.

Det var 2 ting jeg la merke til, som var forandret fra de Amerikanske utgavene, ihvertfall fra bildene som ligger på USA sidene til Marantz.

Det er 1 god og 1 dårlig forandring.

På den amerikanske så var det ingen RCA innganger for CD, kun XLR, men RCA utgang. På min så er det både XLR og RCA inngang, med velger.

Det dårlige var at på MM8003 så var strømutgangen for 230v tatt vekk. Jeg hadde regnet med å få brukt denne til å styre ett par ting. Da blir det manuell påslåing av vifter i stedet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Havnet rett i hælene på meg der

Driver og og tester selv nå etter lang venting på kabler. Hjemmekinoen er med Vienna Acoustics høytt. over alt og XLR kabler. Lydkilde er PS3. Første inntrykk er veldig bra. Jeg føler selv lydbilde er enormt bedre en min SR-8002. Masse av deltajer og ikke en eneste sus eller ulyd. Oppsett og innstilling gikk helt knirkefritt. Subben måtte jeg som vanlig regulere selv da audyssey ikke klarer dette skikkelig. Alle hdmi inngangene fungerer som det skal og har ikke hatt noen problemer. Gleder meg til videre testing for å si det sånt. Dolby HD og DTS HD vises ikke på displayet for de som er interessert i det

AndersT2: kanskje du kan hjelpe meg med en ting. Jeg har startet programmeringen av fjernkontrollen og av en eller annen grunn så virker ikke enter-knappen på AMP-delen. Hvis du har installert wizz.it 3, kan du gi meg RC koden for enter knappen? Veldig takknemmelig hvis du kan:-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det dårlige var at på MM8003 så var strømutgangen for 230v tatt vekk. Jeg hadde regnet med å få brukt denne til å styre ett par ting. Da blir det manuell påslåing av vifter i stedet
    Sikker på at du ikke mener 12 volt?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis lydkilden din er PS3 er det vel ikke så rart det ikke står Dolby HD og DTS HD i displayet kosteb00?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig

Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Hvis lydkilden din er PS3 er det vel ikke så rart det ikke står Dolby HD og DTS HD i displayet kosteb00?
    Med PS3 så sendes det via PCM. Med min LG200 så vises det riktig informasjon på displayet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Med PS3 så sendes det via PCM. Med min LG200 så vises det riktig informasjon på displayet!
    Ok, da får jeg det og når endelig BD8002 kommer.
    Du har vel ikke RC-koden du for enter-knappen til AMP?

Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •