Marantz AV8003 & MM8003 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 343
    Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Preorder

mitt sett idag. Leveres neste uke :-) Fikk preorder rabatt også :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rett over 25tusen inkl frakt. gotta love the dollars. Har også kjøpt meg 3 set kimber silver streak XLR for billig penge
    mener selv jeg har gjort et veldig bra kjøp iallefall.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kosteb00
    - ang. Audyssey og HD lyd. Hva vil det si? Kutter bare forsterkeren ut Aud. EQ hver gang et HD spor spilles? (må du da inn i menyen og legge til avstander etc. manuelt?)
    - Marantzen er jo full av balanserte innganger. Er de anderledels enn andre?

EDIT: etter å ha lest alle innleggene til linken med reviewen så viser deg seg jo at audyssey EQ virker med HDlyd og den klarer 7.1 med 5.1 spor.

"""""""""I have good news. After the epic Wimbledon battle last night, I spent a few hours testing. I have not read the manual from cover to cover but if as Bjoern indicates the manual is stating the above two points then the manual is incorrectly written on BOTH counts.

Testing was via the DTS-HD Master track of Die Hard 4. All aspects of EQ were working throughout including Audyssey EQ front, EQ flat etc. The user is able to scroll through the various EQ modes via a direct EQ button on the main remote control. Very neat!!!

The machine was also happy to transcode DTS-HD Master to any and all surround modes in its arsenal. I will be reporting this to Marantz today in the hope they include an amendment sheet with their machines.""""""""

Den testen der var vist ikke riktig. De brukte PS3 som kilden, og den greier som kjent ikke å sende DTS MA som bitstream, dermed får de PCM som AV8003 for gjort alt med.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He he

rett over 25tusen inkl frakt. gotta love the dollars. Har også kjøpt meg 3 set kimber silver streak XLR for billig penge
    mener selv jeg har gjort et veldig bra kjøp iallefall.
    Jeg fikk mitt sett for snaue 21k NOK exklusive frakt men levert på dør i HK.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Jeg fikk mitt sett for snaue 21k NOK exklusive frakt men levert på dør i HK.
    Hvilke nettbutikker kan brukes i H/K?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettbutikk?

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg kjopte direkte fra butikk. Jeg kjenner ingen nettbutikk her som har Marantz.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HongKongvikingen bor i Hong Kong, Anders :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen der var vist ikke riktig. De brukte PS3 som kilden, og den greier som kjent ikke å sende DTS MA som bitstream, dermed får de PCM som AV8003 for gjort alt med.
    et lite spørsmål. Ser også at du er en del aktiv på avs forumene. Satt i natt og leste igjennom over 500 innlegg. Tok tid ja.
    Det som jeg lurer på er: en bruker jo audysseyen til å stille inn avstand og volum på de forskjellige kanalene samt EQ. Når audysseyen ikke funker på bitstream HBR så gjelder dette vel kun EQ-delen. Selve avstandene og de forskjellige volumene blir vel ikke nullstilt også? Hvis de ikke gjør det synes jeg ikke dette er så veldig stort problem. Mange velger jo å spille uten audessey-EQ.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et lite spørsmål. Ser også at du er en del aktiv på avs forumene. Satt i natt og leste igjennom over 500 innlegg. Tok tid ja.
    Det som jeg lurer på er: en bruker jo audysseyen til å stille inn avstand og volum på de forskjellige kanalene samt EQ. Når audysseyen ikke funker på bitstream HBR så gjelder dette vel kun EQ-delen. Selve avstandene og de forskjellige volumene blir vel ikke nullstilt også? Hvis de ikke gjør det synes jeg ikke dette er så veldig stort problem. Mange velger jo å spille uten audessey-EQ.
    Så vidt jeg har skjønt så slår den av Audysseyen, og dermed også avstand på høytallere.

Men dette kan du enkelt legge inn selv i menyen, bare å lese av hva audyssey har lagt inn, og legge de inn selv. Da funker det også når EQen blir slått av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    my thoughts exactly:wink:

nå spørs det da om jeg får settet før deg til uka Banken min klarte å kødde med utenlandsbetalingen min fra nettbanken. Blir en telefon i morgen tidlig, og da er det ikke mr. happy som ringer

edit: da var forsterkerene lastet på fly. Nå er det bare å vente

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom nettopp over disse nydlige sakene til Marantz! Gleder meg til å høre tilbakemeldinger på kvaliteten på disse fra noen av dere! Synes dette er noe av det lekreste jeg har sett fra Marantz altså!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom endelig mitt sett fra Hong Kong. Kanskje det første i Norge Ser veldig bra ut. Gleder meg å få testet dette. Mangler bare kablene nå Blir ikke lett å vente på de, mens setter står bare der i sofaen.

Levering på døren med DHL express. Begge eskene var veldig bra pakken inn, og ingen problemer i tollen. Men så var pakken bra merket med ...........

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom endelig mitt sett fra Hong Kong. Kanskje det første i Norge Ser veldig bra ut. Gleder meg å få testet dette. Mangler bare kablene nå Blir ikke lett å vente på de, mens setter står bare der i sofaen.

Levering på døren med DHL express. Begge eskene var veldig bra pakken inn, og ingen problemer i tollen. Men så var pakken bra merket med ...........
    Heldige jæ#€%&#€.

Fortsatt ikke hørt noe om min ikke annet enn at det er meget trege.

DHL fikser toll for deg, så det kommer nok en regning i posten etter hvert vil jeg tro. Nekter å tro at de har sluppet igjennom fordi noen tror de er verdt under 200,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørsmålet er bare hvor mye tollen blir på. Med sendingen lå det dokumentasjon på at dette var en reperasjon som gikk på garanti. Men siden jeg ikke har dokumentasjon på utsendingen, så er jeg usikker på om det godtas. Ellers lå det også skriftlig dokumentasjon på verdi pr unit på 200 $. Som sagt mye som er usikkert enda...

Er iallefall veldig spent på hva som skjer her. Selve handelen gikk veldig greit. Kontakten min i HK gjorte alt jeg ba han om og mer så det var genialt. Tror ikke dette skal koste så mye ekstra. Jeg har tidligere bestilt Marantz DV7001 fra HK og den ble merket med gift. Fikk brev i etterkant fra fedex hvor det stod "rejected as gift". Hehe, greit nok siden verdien stod på 100 $ og tollen/mva kom på 350 kroner.

Hvis noen er interessert i å kjøpe på samme måte si gi meg en liten pm så kan jeg gi dere en liten henvisning. Sending tok 3 arbeidsdager og pris rundt 5000 $.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg på dine vegne! Synd at du måtte vente på kablene da... :-|
    Blir spennende og høre dine synspunkter på hvordan de låter!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Flott med bilder, kosteb00 !!
    AV8003 & MM8003 kommer til å ta seg sinnsykt bra ut i stereoracken.
    Ikke akkurat produktene man gjemmer unna...

Kom med tilbakemeldinger om lytteinntrykk etterhvert som du får hørt litt på utstyret.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd de lages kun i svart. Kunne ellers de ha passet bra sammen med min Marantz SA-7S1.

PS! Er utrolig godt fornøyd med Denon AVC-A1HD. Hadde vært spennende med en sammenlikgningstest.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. En sammenligning mellom AVC-A1HD og denne Marantz komboen hadde vært noe. Gjerne sammen med en preview av Cary Cinema 11a + et matchende effekttrinn.
    Det er lov å drømme...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja dere er ikke de første som spør etter sammenligning av disse to produktene. Blir spennende å se fremover om det dukker opp noe på Marantzene.

Like greit at jeg venter på XLR-kablene mine fra Kimber. For i denne varmen som er i Oslo nå orker jeg knapt gjøre noe. MEN det betyr ikke at jeg gleder meg som en unge til de kommer

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har i allefall dette settet inne, og sannelig har vi ikke en AVC A1HD stående også
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg