Marantz AV8003 & MM8003 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 343
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Regner med å få hentet den i slutten av juni, starten av juli, må få inn ferie og skatte penger først

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har de jamme sluppet combon Finns en og annen resensjon og det virker ganske positivt. Tror nok jeg kommer til å kjøpe, men først må jeg inn i butikken å høre hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som veit hvor denne kombo har blitt testet, feks Hifi blader, linker etc...
    Kan EQ justere frekvenser mellom 10-35 hz, for å fjerne stående bølger.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kasper
    Er det noen som veit hvor denne kombo har blitt testet, feks Hifi blader, linker etc...
    Kan EQ justere frekvenser mellom 10-35 hz, for å fjerne stående bølger.
    Har ikke sett noen tester enda.

EQ en må du sjekke manualen for. Det eneste jeg vet er at Audysseyen ikke funker sammen med True HD og DTS MA.

Jeg kommer nok til å gjøre som jeg gjør på Pioneeren min i dag, teste med romkorreksjon, og mest sannsynlig ta det manuelt etter på i stedet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liten test av AV8003: AV Talk: Marantz => AV-8003 review

Likte virkelig alt han nevnte om lyden. Selv om den har sine feil, så virket det som at den virkelig var god der det gjelder, i lydkvalitet.

Spesielt ble det nevnt at den var mye bedre en Denon sin 4308. En som nok er en stor konkurrent for Marantz her. Det er vel siste receiver man velger før man heller tar steget opp til separate som AVen er.

Gleder meg stort til neste helg. Håper bare jeg ikke blir skuffet av den svenske importøren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Anders.
    Ser bra ut. Kjøpe lysten bare øker.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig bekreftet leveringstid.

Bare så kjedelig at det blir 2 uker ekstra leverings tid. Fikk telefon på det i dag. Han sa at leverandøren var blitt lovet 50 stykker, men de får kun 8 stykker, som blir fordelt på hele Sverige. Heldigvis blir en øremerket meg.

Da virker det som at denne faktisk blir meget populær, og kan bli litt vanskelig å få tak i nå i starten for de som fortsatt sitter på gjerdet.

Det virker som det er det samme for deres Blu-ray spiller BD8002, den er allerede utsolgt i USA, også neste batch virket som blir revet bort fort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er prisen på ca 31' inkl toll og mva eller må du tråkke på gassen forbi grensen (slik jeg gjorde)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kosteb00
    er prisen på ca 31' inkl toll og mva eller må du tråkke på gassen forbi grensen (slik jeg gjorde)
    Den prisen inkluderer en rolig tur innom tollen for å stemple papirer.

Sparer ingenting på å droppe momsen. Den er lik i sverige, og butikken tar vekk den svenske, og legger til den norske.

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Marantz AV8003

Forventet pris 29.995,-. Og det bare for AV8003.

Litt dyrt da den + MM8003 koster 25 tusen i USA, og 30 i England.

Er det prisen for begge så blir jeg imponert, men det er det nok ikke.

Regnet meg vel frem til at med MM8003 så vil den ligger rundt 30-35 i Sverige. Og har sagt til meg selv at jeg tar den hvis jeg får den under 35 tusen.
    Forventet pris i Sverige er 40 000 for begge, sa de til meg på Ågrens i Göteborg.
    25000 for AV8003 og 15000 for MM8003

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den prisen inkluderer en rolig tur innom tollen for å stemple papirer.

Sparer ingenting på å droppe momsen. Den er lik i sverige, og butikken tar vekk den svenske, og legger til den norske.
    ahh, det stemmer jo. for 31' blir det garantert handel på meg og. Gleder meg til tilbakemeldingene dine

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har gjort seg opp en formening om hva som er best av dette settet og Denon AVC-A1HD? Kanskje litt tidlig å si..... jeg er iallefall veldig usikker på hva jeg skal kjøpe. Marantz settet ser mye finene ut

edit: her er link til test av AVC-A1HD

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har gjort seg opp en formening om hva som er best av dette settet og Denon AVC-A1HD? Kanskje litt tidlig å si..... jeg er iallefall veldig usikker på hva jeg skal kjøpe. Marantz settet ser mye finene ut

Marantzen mangler nok noen av featurene som Denon har

-Den greier ikke å lage 7.1 lyd ut av 5.1 lydspor av DTS HD/MA, den greier det med True HD, selv om det ikke står i manualen

-Den greier ikke å bruke Audyssey EQen på DTS HD/MA og True HD

-Det er en mindre utgave av Audyssey i forhold til Denon. Multi EQ og ikke XT eller hva den støreste utgaven heter.

-Marantzen er ikke full balansert.

Men så vil mange kanskje hevde at Marantzen er bedre på det viktigste, lydkvaliteten.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hørte fra Neby at Marantz settet vil komme til Norge om 4-6 uker. To sett forhåndssolgt. Priser: AV8003 24995,- MM8003 13995,-.

Personlig tror jeg Denon AVC-A1HD er hakket bedre. Dette er synsing fordi jeg synes ikke Marantz har fått det helt til å klaffe med sine tidligere forsøk med forsterkere innen surround. Jeg er ihvertfall utrolig godt fornøyd med AVC-A1HD. Skjønner godt at den blir rost opp i skyene i alle tester.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

............
    Men så vil mange kanskje hevde at Marantzen er bedre på det viktigste, lydkvaliteten.
    Tviler.

Fra AVR-5308CI (AVC-A1HD) testen på UltimateAVmag.com:

Highs
    Superb sound from 2-channel to 7.1 sources
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantzen mangler nok noen av featurene som Denon har

-Den greier ikke å lage 7.1 lyd ut av 5.1 lydspor av DTS HD/MA, den greier det med True HD, selv om det ikke står i manualen

-Den greier ikke å bruke Audyssey EQen på DTS HD/MA og True HD

-Det er en mindre utgave av Audyssey i forhold til Denon. Multi EQ og ikke XT eller hva den støreste utgaven heter.

-Marantzen er ikke full balansert.

- ang. Audyssey og HD lyd. Hva vil det si? Kutter bare forsterkeren ut Aud. EQ hver gang et HD spor spilles? (må du da inn i menyen og legge til avstander etc. manuelt?)
    - Marantzen er jo full av balanserte innganger. Er de anderledels enn andre?

EDIT: etter å ha lest alle innleggene til linken med reviewen så viser deg seg jo at audyssey EQ virker med HDlyd og den klarer 7.1 med 5.1 spor.

"""""""""I have good news. After the epic Wimbledon battle last night, I spent a few hours testing. I have not read the manual from cover to cover but if as Bjoern indicates the manual is stating the above two points then the manual is incorrectly written on BOTH counts.

Testing was via the DTS-HD Master track of Die Hard 4. All aspects of EQ were working throughout including Audyssey EQ front, EQ flat etc. The user is able to scroll through the various EQ modes via a direct EQ button on the main remote control. Very neat!!!

The machine was also happy to transcode DTS-HD Master to any and all surround modes in its arsenal. I will be reporting this to Marantz today in the hope they include an amendment sheet with their machines.""""""""

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - ang. Audyssey og HD lyd. Hva vil det si? Kutter bare forsterkeren ut Aud. EQ hver gang et HD spor spilles? (må du da inn i menyen og legge til avstander etc. manuelt?)
    - Marantzen er jo full av balanserte innganger. Er de anderledels enn andre?

EDIT: etter å ha lest alle innleggene til linken med reviewen så viser deg seg jo at audyssey EQ virker med HDlyd og den klarer 7.1 med 5.1 spor.

"""""""""I have good news. After the epic Wimbledon battle last night, I spent a few hours testing. I have not read the manual from cover to cover but if as Bjoern indicates the manual is stating the above two points then the manual is incorrectly written on BOTH counts.

Testing was via the DTS-HD Master track of Die Hard 4. All aspects of EQ were working throughout including Audyssey EQ front, EQ flat etc. The user is able to scroll through the various EQ modes via a direct EQ button on the main remote control. Very neat!!!

The machine was also happy to transcode DTS-HD Master to any and all surround modes in its arsenal. I will be reporting this to Marantz today in the hope they include an amendment sheet with their machines.""""""""
    De balanserte inngangene har nok ikke så store fordeler her fremfor RCA, siden AV8003 er halvbalansert, som vist betyr at den omgjør det balanserte signalet til ubalansert før den behandler det. Det samme på utgangene, at det er ubalansert før de omgjør det til balansert og sender det ut.

Det har vært rapportert at det funker mot True HD, man har ikke hørt om DTS før det du skriver. Så det kan jo virke som det kanskje funker også. Noe som er positivt. Venter på min så jeg får ikke testet enda.

Hvis Audysseyen ikke funker, så må man legge inn manuelt også. Det kan være lurt å gjøre uansett.

Jeg skal stille inn manuelt først, og teste det mot hva Audysseyn gjør. På min nåværende Pioneer AX4 så kjører jeg med mye bedre lyd uten romkorreksjon. Og siden det er eneste opplevelse jeg har med slikt, så er jeg enda litt skeptisk.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Av 8003

Den er sikkert god den
    men får da håpe at Marantz har lagt til litt flere justerings muligheter på denne, en det i dag er på 8002, der kan man F.eks ikke kjøre en component inngang slik at man får det samme bilde på flere kilder, noe som gjør meg varm i hode.
    Dårlig justerings muligheter på dele frekvenser.

Lurer litt på denne 8003 selv men venter i noen mnd til, har et håp om at Rotel skal komme med en arvetager for 1098 snart.

Så får 8002 holde ut i noen Mnd til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke hatt noen dårlige erfaringer fra audyssey på min Marantz SR-8002 så jeg satser på at den gjør jobben bra. Utenom subben som jeg måtte stille opp etterpå.

Jeg tror nok dette er et bra sett så jeg har nå bestilt det fra Hong Kong:-D gleder meg, leveres i løpet av uken med fedex.

Nå må jeg bare finne ut om jeg skal bruke rca eller balanserte kabler. Hvis prisen på kablene er det samme, vil ikke de balanserte være et lite hakk bedre tro?

AndersT2: første mann å få det i hus

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke hatt noen dårlige erfaringer fra audyssey på min Marantz SR-8002 så jeg satser på at den gjør jobben bra. Utenom subben som jeg måtte stille opp etterpå.

Jeg tror nok dette er et bra sett så jeg har nå bestilt det fra Hong Kong:-D gleder meg, leveres i løpet av uken med fedex.

Nå må jeg bare finne ut om jeg skal bruke rca eller balanserte kabler. Hvis prisen på kablene er det samme, vil ikke de balanserte være et lite hakk bedre tro?

AndersT2: første mann å få det i hus
    Hvis du får det i løpet av uken så ser det ut til at du slår meg. Har ikke hørt at den er komme enda, så da blir det mest sannsynlig henting neste helg

Hvor mye kommer alt på fra Hong Kong?

Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •