Marantz AV8003 & MM8003 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 343
    Newcomer Torulv sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    hvis ingen kommer før meg
    Nja.. Vi får nå se på det.
    Skal en tur til grensa slutten av denne mnd.
    Da skal jeg i allefall snakke med dem..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sitter nok med den vanlige 10 gangeren, og tar pengene når dollaren er svak, og setter prisene opp når den er sterk. Det er ikke ofte vi hører de setter prisene ned, det skjer vel kun når de har for mange av en gammel utgave på lager..

Vi burte nesten starte en underskrift kampanje mot Neby Hifi som importerer.

Personlig er jeg fan av å handle i det landet man bor i, både for letthets skyld, og for å beholde pengene i landet (ikke sponse slike u-land som sverige

Men når pris forskjellene blir såpass store som det blir med kun å kjøre 1-1,5 time, og butikken i nabolandet tar seg av alt papirarbeid. Da er det ikke vanskelig å spare litt penger, eller heller bruke samme mengde, og få mere for dem.

I stedet for at jeg kjøper meg en Denon 3808, Onkyo 875, så legger jeg på litt ekstra, og kjøper Marantz AV8003 og MM8003 i stedet. Får forhåpentligvis mer igjen for pengene også.
    Hva om vi spør om å få et tilbud fra Neby HIFI til vi som kanskje skal kjøpe AV8003 og MM8003 her på AVForum . Om vi blir enn 10-15 stykker som kanskje skal kjøpe, så burde vi få en bra pris syns jeg. Syns også Neby overpriser Marantz , ser denon fra hifiklubben ligger på 8 ganger ca . Kanskje få til en demokveld eller noe også.

Brukere på avsforum har fått tilbud på 4400 dollar for av8003 og mm8003 og det er 22585 kroner . En pris på 30000-35000 her i Norge, så burde jo NEBY tjene bra på det . Marantz er absolutt ikke tjent med at NEBY blir for grådig her i Norge.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vulcanus
    Hva om vi spør om å få et tilbud fra Neby HIFI til vi som kanskje skal kjøpe AV8003 og MM8003 her på AVForum . Om vi blir enn 10-15 stykker som kanskje skal kjøpe, så burde vi få en bra pris syns jeg. Syns også Neby overpriser Marantz , ser denon fra hifiklubben ligger på 8 ganger ca . Kanskje få til en demokveld eller noe også.

Brukere på avsforum har fått tilbud på 4400 dollar for av8003 og mm8003 og det er 22585 kroner . En pris på 30000-35000 her i Norge, så burde jo NEBY tjene bra på det . Marantz er absolutt ikke tjent med at NEBY blir for grådig her i Norge.
    Hadde vært med om prisen ble 30-35 via AVforum.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært med om prisen ble 30-35 via AVforum.
    sjekka litt priser på Marantz produkter i svenske webshoper, feks

Flat Screen Center har noen virkelige gode kampanje-priser på Marantz .

Noen som vet om av8003 støtter FLAC format ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om AV8003 har romkorreksjon (Audessey?) som går helt ned i kjelleren? Dvs måler romresponsen helt ned og korrigerer frekvenskurven for subwooferen(e)?

I så fall kan en vel klare seg med en 'dum' subwoofer som ikke har innebygd egen målemikrofon og/eller frekvenskorrigering, eq? Det vil vel gjøre det mulig å ha rimeligere suber (evt selvbygg!), evt flere enn en.

Hva bør vi kunne forvente ekstra av denne komboen i forhold til en receiver i den litt bedre ende, til 50-70% av prisen?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Er det noen som vet om AV8003 har romkorreksjon (Audessey?) som går helt ned i kjelleren? Dvs måler romresponsen helt ned og korrigerer frekvenskurven for subwooferen(e)?

I så fall kan en vel klare seg med en 'dum' subwoofer som ikke har innebygd egen målemikrofon og/eller frekvenskorrigering, eq? Det vil vel gjøre det mulig å ha rimeligere suber (evt selvbygg!), evt flere enn en.

Hva bør vi kunne forvente ekstra av denne komboen i forhold til en receiver i den litt bedre ende, til 50-70% av prisen?
    AV8003 har Audysse Multi EQ romkorreksjon. XT versjonen er bedre, og en XT pro versjon er bedre enn det igjen (men sistnevnte koster ekstra utover kjøp av forsterker).

Fant ingen nettside for Audysse Labs, med forklaringer av de forskjellige. Men det står vel litt om Multi EQ versjonen her tror jeg (leste ikke igjennom): Audyssey Labs' MultEQ — Audioholics Home Theater Reviews and News

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV8003 har Audysse Multi EQ romkorreksjon. XT versjonen er bedre, og en XT pro versjon er bedre enn det igjen (men sistnevnte koster ekstra utover kjøp av forsterker).

Fant ingen nettside for Audysse Labs, med forklaringer av de forskjellige. Men det står vel litt om Multi EQ versjonen her tror jeg (leste ikke igjennom): Audyssey Labs' MultEQ — Audioholics Home Theater Reviews and News
    Denon 4308 til 20 000,- har Audessey MultiEQ-XT. Den er altså bedre utstyrt enn denne Marantz-komboen til kanskje det dobbelte....:-?

Jeg aner ikke hva som er forskjellen i praksis, men Denon 4308 får vel jevnt over bra omtale overalt. Skulle gjerne sett en direkte sammenligningstest mellom de ulike korreksjonssystemene. Noe for 'Hjemmekino'?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interresant surroundpre. Men for høyt priset i mine øyne. Til denne prisen må den ha særdeles høy lydkvalitet. Bildedelen bør også være overbevisende.

Man får jo mye mer for pengene hvis man kjøper Denon 2808/3808/4308 å bruker den som pre.
    Samme med Onkyo's bedre recivere. Og dette er reciverer som virkelig har en seriøs forforsterker del. Eneste fordel med AV8003 er vel de balanserte inn/utgangene. Men det er jo ingen garanti for bedre lydkvalitet.

Men nå har vel ingen her hørt hvorden denne pre'en låter. Eller utforsket dens muligheter. Gleder meg til å lese tester og brukererfaringer etterhvert. Kanskje den kan overbevise alikevell

Personlig skulle jeg ønske at produsentene kunne gitt ut en surroundpre som er lik den som sitter i toppmodellene sine til en pris rundt 10-15000Kr. Og gjerne med balanserte inn/utganger for dem som ønsker det.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Interresant surroundpre. Men for høyt priset i mine øyne. Til denne prisen må den ha særdeles høy lydkvalitet. Bildedelen bør også være overbevisende.

Man får jo mye mer for pengene hvis man kjøper Denon 2808/3808/4308 å bruker den som pre.
    Samme med Onkyo's bedre recivere. Og dette er reciverer som virkelig har en seriøs forforsterker del. Eneste fordel med AV8003 er vel de balanserte inn/utgangene. Men det er jo ingen garanti for bedre lydkvalitet.
    Begynner selv også å komme litt ned på jorda nå... :?
    Det er jo litt rart når de kommer med nye produkter , og så er de ikke utstyrt med det nyeste av romkoreksjon osv... (særlig til den prisen)
    Bruker selv en Denon 3806 som pre. og det ville vært litt av en nedtur å oppleve at det blir nesten ingen forbedring i det heletatt.
    Dessuten så virker det som om det er nye produkter på gang andre steder også...
    Det at NAD's Master pre. er på salg , har fått meg til å hoppe i stolen..
    Hva er på gang der..??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par ting jeg synes er rart ikke er blitt standard for lenge siden i denne prisklassen er:

To HDMI-utganger som kan brukes helt uavhengig av hverandre, dvs de kan overføre signal fra ulike kilder. Slik som det er nå kan en vel ikke få annet enn samme kildesignal over en eller begge utganger? I et utbygd tosonesystem vil en fort ønske seg mulighet til helt uavhengig kildevalg over HDMI. Det er jo med to fjernkontroller etterhvert på de fleste. Mer fleksibilitet på HDMi i stedet for allverdens andre avlegse overføringsmetoder som fyller opp bakpanelet. Har en mistanke om at det kun er for å imponere....

En LCD-skjerm i stedet for den vanlige dot-matrixtegnruta som alle har, også denne nye fra Marantz. Unødvendig at dette mangler og at en må tilslutte en ekstern monitor for å få opp on-screenmenyene. LCD-skjermer fins jo i alt av mobiltelefoner og lommekameraer nå og koster omtrent ingenting. Det er vel bare Rotel og et par andre som har hatt sånne til nå. Mulig pioneers største nå får på plass dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Du er helt klart inne på noe nå, Odd J.
    På bilstereo er jo flerfargede ( 256 ) OLED skjermer blitt vanlig for lenge siden...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at vi kun får sorte utgaver av denne i Europa , spurte han Richard på AVSforum, og fikk svar "No silver in Europe".

SR8002 har kun sølv finish her, fryktet at det samme skulle skje med 8003. Slik Denon har gjort med sine forsterkere over 4308.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at vi kun får sorte utgaver av denne i Europa , spurte han Richard på AVSforum, og fikk svar "No silver in Europe".

SR8002 har kun sølv finish her, fryktet at det samme skulle skje med 8003. Slik Denon har gjort med sine forsterkere over 4308.
    Greit nok det..
    Jeg ville ikke valgt noe annet enn sort alikevel...
    Noe mer om når den kommer?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsatt kun Juni. Men Marantz har begynt å ta i mot bestillinger for den. Dette er i USA.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det mer om kombon
    Marantz med nye surroundforsterkere i høst - Lyd og Bilde

Var en tur på grensa (Svinesund) og snakket med folket der.
    De tror ikke at AV8003 & MM8003 kommer hit før i August.. :-|
    Da er det bare å smøre seg med tålmodighet da.... :-?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nok greie å vente til August/september.

Synd de skal bruke så lang tid. Hvis jeg ikke tar feil så var vel SR8002 ute i Europa før USA. Synd at det blir motsatt nå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei å hå alle glade :-D
    Så at marantz har lagt ut brukermanual på hjemmesiden sin. Har en følelse at dette blir en veldig bra kombo.

http://us.marantz.com/2317.asp

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp prisene fra TV Boden i Sverige. Da blir det definitivt denne på meg.

36 tusen for komboen, det var 13500 for MM8003 og 22500 for AV8003. Det var i svenske kroner, omgjort til NOK så var det etter valutakalkulatoren jeg brukte litt under 31000,- norske. Ikke dårlige priser det. Frykter fortsatt 50 tusen her hjemme.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp prisene fra TV Boden i Sverige. Da blir det definitivt denne på meg.

36 tusen for komboen, det var 13500 for MM8003 og 22500 for AV8003. Det var i svenske kroner, omgjort til NOK så var det etter valutakalkulatoren jeg brukte litt under 31000,- norske. Ikke dårlige priser det. Frykter fortsatt 50 tusen her hjemme.
    Da venter jeg litt , og lar deg teste ut herligheten først.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, AndersT2 !
    Kom med tilbakemeldinger på hva du synes er bra/dårlig med produktet når du har fått hørt/prøvd denne komboen en liten stund.

Side 3 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •