Marantz AV8003 & MM8003 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 343
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TinaViola
    Hadde samme problem, etter mye knot og surr fant jeg ut at LFE level i Surr setup stod på off, satt den tilbake til 0db så hadde jeg lyd i sub igjen
    Kan det være så enkelt?? :-D Er utenbys nå, men skal prøve det når jeg kommer hjem imorgen . Takker for tips!

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag kjøpt meg en AV8003 og har et veldig stort problem. Jeg har koblet den opp med en pdp lx-71 med hdmi, en canal digital hdpvr med hdmi. Jeg får lyd, jeg får bilde. Jeg har kjørt autosettup på høytalerne etc. (uten å ha gått nærmere etter dette i sømmene).

Etter at alt var koblet opp og alt virket som det var ok, satte jeg på en film. Tidligere hadde jeg fått signalet igjennom hd dekoderen, og denne hadde kunn vist et stereosignal. Regnet med at det var stereo, så tenkte ikke mere på det. Filmen derimot var dts hd master audio 5.1. Mellingen jeg fikk frem på displayet var et 2.0 signal. Lyden ut av høytalerne var 2.0. og det sto ikke noe på displayet i det hele tatt. (har prøvd andre filmer også, samme resultat).

Har lest instruksjonbok i mente, uten at jeg ser hva som skal stå på displayet, eller om det er noen instillinger jeg ikke setter rett. Finner ingen antydninger om at det skal være det. Den står forresten i auto surround. Satte jeg den i dts så får jeg suround lyd i alle kanaler, også i lfs etter noe trøbbel. Men det står fortsatt 2.0 på displayet.

Er det noen som har vært borti dette før, eller har hørt om noe liknende? Jeg kjøpte jo denne enheten for å få hd, og tviler vel på at det er det jeg har nå. Virker mere som som at prosessoeren selv lager en suround dekoding av et 2.0 signal, og det klarer min Sony prosessor fra 1994 også, og ikke minst min Rotel 1098.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som det kan være lx71 som er problemet her.
    Gå gjennom setup menyen på den og sørg for at den sender ut signalet som bitstream. Det er mulig default instillingen er 2.0 eller PCM siden mange som kjøper BDspiller bare kobler den rett på tv'n...

Det er mulig å endre visningen i displayet på AV8003.
    Du kan velge om du vil se hvilken inngang du bruker, eller hvilket lydformat den mottar/spiller av.
    Du kan også slå av displayet om du skulle ønske det når du ser film.
    Selv foretrekker jeg lydvisningen. Da står det "dts HD Mastr" i displayet klart og tydelig :-D eller f.eks "stereo" hvis kilden er stereo.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å endre lydavsending på lx-71 fra hdmi til digital, og å koble på en optisk kabel mellom enhetene. Da kom det frem dolby digital på den filmen jeg prøvde, noe som også var riktig. Den spilte bare i 5.1 (noe som også var riktig). Og å få den til å prosessere opp til 7.1 skal jeg vel få til.

Har nå testet alt, og får ikke suround igjennom hdmi, samme hva jeg gjør. Kan ikke forstå at det er noe jeg har oversett, men muligheten er der. Samme med hdpvr fra canaldigital. Det dukker bare opp stereo på displayet. Om jeg prosesserer en av suround alternativene, så kjører den i alle 7.1 kanalene. (Her kjører jeg også hdmi)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Ved å endre lydavsending på lx-71 fra hdmi til digital, og å koble på en optisk kabel mellom enhetene. Da kom det frem dolby digital på den filmen jeg prøvde, noe som også var riktig. Den spilte bare i 5.1 (noe som også var riktig). Og å få den til å prosessere opp til 7.1 skal jeg vel få til.

Har nå testet alt, og får ikke suround igjennom hdmi, samme hva jeg gjør. Kan ikke forstå at det er noe jeg har oversett, men muligheten er der. Samme med hdpvr fra canaldigital. Det dukker bare opp stereo på displayet. Om jeg prosesserer en av suround alternativene, så kjører den i alle 7.1 kanalene. (Her kjører jeg også hdmi)
    Gå inn i menyen på LX-71, og finn det alternativet som heter "Secondary Audio", sett denne til "Off", så er det mest sannsynlig fikset.

Husk at AV8003 ikke kan bruke EQ (Romkorreksjon), og div annet, på DTS Master og Dolby True HD. Det du får er en type "Pure Direct". Hvis du vil ha dette på så må du sette LX-71 til PCM, men fortsatt ha Secondary Audio av. Da får du full utnyttelse av AV8003. Men det avhenger av at LX-71 dekoder godt nok, og det skal den gjøre. Jeg gjør dette selv med min Oppo, og det er ingen forskjell på bitstream og intern dekoding i spilleren på gode spillere (dårligere er det forskjeller). Ved å kjøre PCM, så får jeg dermed omgjort DTS MA 5.1 spor til 7.1.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Gå inn i menyen på LX-71, og finn det alternativet som heter "Secondary Audio", sett denne til "Off", så er det mest sannsynlig fikset.

Husk at AV8003 ikke kan bruke EQ (Romkorreksjon), og div annet, på DTS Master og Dolby True HD. Det du får er en type "Pure Direct". Hvis du vil ha dette på så må du sette LX-71 til PCM, men fortsatt ha Secondary Audio av. Da får du full utnyttelse av AV8003. Men det avhenger av at LX-71 dekoder godt nok, og det skal den gjøre. Jeg gjør dette selv med min Oppo, og det er ingen forskjell på bitstream og intern dekoding i spilleren på gode spillere (dårligere er det forskjeller). Ved å kjøre PCM, så får jeg dermed omgjort DTS MA 5.1 spor til 7.1.

Jeg finner ikke noen måte å skru av sekunder lyd på min LX-71.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ikke noen måte å skru av sekunder lyd på min LX-71.
    Det blir vel Sekundær på norsk.

I manualen, sjekket den norsk/svenske på pioneer.no
    Det står litt på side 50 i den norske delen.

Men det ser ut til at Pioneer ikke har dette valget. Det står at hvis man sender bitstream ut, så mikses dem ikke inn i lydbildet. Det gjøres kun ved HDMI satt til PCM.

Men det står heller ingenting i manualen hvilke valg man har under Audio Out i menyen. Den hopper over den og video etter initial setup. Så har dem det valget så er det under der.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var lekker!!:-D spørs om det ikke kansje blir sånn etterhvert ja8)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du oppgradert BDspilleren med nyeste firmware?
    Legger ved en oversikt over endringene/forbedringene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwinvegaa
    Den var lekker!!:-D spørs om det ikke kansje blir sånn etterhvert ja8)
    Så lenge du ikke bruker den på høytallerene du har navnet ditt etter så er dette en kjempe forforsterker.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet lå i LX-71. Jeg hadde ikke fått med meg at hdmi sto på pcm ut.

Vel jeg har lært mye om min LX-71 og Marantz av8003 av alt dette styret.
    Nå skal jeg sette meg ned og kose meg med denne nye prosessor/forforsterkeren, og se om jeg har gjordt det riktige valget her.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte med Nintendo Wii i desember, og koplet denne opp via AV8003.

Det første jeg la merke til var at jeg da ikke får spilt av de gamle spillene jeg har kjøpt via nettet dens, slik som "Super Mario Bros" osv.

Har testet alle skjermvalgene jeg får. Dette med vanlig composit overføring.

Testet med en komponent kabel. Fikk da faktisk dårligere bilde, men den skalerer vel ikke fra komponent inngangen? Det sendes 480i fra Wii (480i/575i via composit).

Måtte dessverre kjøre composit bildet direkte i TVen, (Sony 52W5500). Men ser igjen da faktisk hvor bra skalereren i Marantzen faktisk er.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt ot, men er det noen som vet hvilke marantz stereo forsterkere (tenker også eldre modeller) som matcher Nad 319 når det gjelder ren kraft?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg leser at anmelderene av Marantz utstyr klager på er at de alltid mangler litt kraft. Spesielt på hjemmekino.

Selv med min lett drevne Klipsch høytallere, så er det markant hvor mye bedre kontroll min Rotel RB-06 på 70w hadde, enn når jeg brukte Marantz MM-8003, og bi-ampet så jeg fikk 2x140w pr høytaller.

Skal du erstatte NAD, så ta en titt på Emotiva. Får veldig mye skryt. Hadde en XPA-5 selv, men pga en eller annen ting jeg aldri fant ut av, så støyet den for mye med mine høytallere. Men den var meget bra utenom. Samt meget billig. Men Rotel RMB-1575 som jeg bruker i dag er enda bedre enn den igjen, og uten støy. Men veldig få opplever støyproblemer med dem for å si det slik.

Sjekk ut Emotiva tråden her på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lydsignaturen på emotiva og rotel i forhold til marantz? Jeg hadde tidligere marantz, kjøpte meg en nad 319 (som låt noe helt forferdelig) og gikk til slutt videre til en langt bedre denon, men lyden i Marantzen syns jeg fortsatt var langt bedre enn denone. Så det jeg vil ha er rett og slett den pene lyden til Marantz kombinert med kraften som lå i nad 319. Kan emotiva og rotel komme meg delvis i møte her? Det er dali evidence 870 som skal drives.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Hvordan er lydsignaturen på emotiva og rotel i forhold til marantz? Jeg hadde tidligere marantz, kjøpte meg en nad 319 (som låt noe helt forferdelig) og gikk til slutt videre til en langt bedre denon, men lyden i Marantzen syns jeg fortsatt var langt bedre enn denone. Så det jeg vil ha er rett og slett den pene lyden til Marantz kombinert med kraften som lå i nad 319. Kan emotiva og rotel komme meg delvis i møte her? Det er dali evidence 870 som skal drives.
    Nå har jeg brukt AV8003 med MM8003, Emotiva og Rotel som effekt forsterkere.

For meg så virker det som Marantz lyden slipper igjennom disse, kanskje dårlig forklart? Det jeg merker i forskjell fra MM8003 er at både Emotiva og Rotel har mye mer kontroll over elementene, og lyden sitter bedre. Emotivaen (XPA-5) var kanskje litt varmere i lyden en Rotelen og Marantz, men ikke mye. Rotelen føles det som har enda litt mer detaljer og samme stål kontroll over elementene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Cary cinema11a eller Av8003

Får ikke bestemt meg jeg altså, hva skal jeg velge? Marantzen har jeg ikke finni mye negativt om, mens det jeg liker med caryn er at det kun er en lyd del som ikke har alt det andre stæshet som Marantzen har.
    Men samtidig har jeg lest mye om firmware bugs og skit med Caryn. Er folk her inne fornøyd med Marantzen sin?
    Jeg skal forøvrig bare ha Av delen, effekttrinnet til Marantz er uinteressangt for min del, for pinglete

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en stor overraskelse nettopp. AV8003 sender 3D signalene igjennom til TVen. Trodde ikke dette var mulig.

PS3 spurte om jeg ville ha på 3D i WipEout HD, så jeg testet, og det funket helt perfekt.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Og kjekt å vite. Ingen grunn til oppgradering med det første da forstår jeg

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun 3Den fra PS3 spill som fungerer igjennom AV8003, ikke filmer.

Ett spørsmål. De digitale utgangene, de fungerer kun med stereo?
    Og ikke fra HDMI? Finner ikke noe info om det i manualen, utenom at den er tenkt for CD-opptakere osv.

Husker også at enkelte slike ting også ikke funker pga sperren i HDMI.

Funker utgangen når man muter forsterkeren?

Har en trådløs hodetelefon som jeg tenker å kople inn der.

Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •