Marantz AV8003 & MM8003 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 18 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 343
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette funker.
    Men jeg tror at så lenge den er kjøpt av autorisert marantz forhandler, og du har kvittering som bekrefter dette, er det vel bare å levere den til et autorisert verksted? I værste fall må du levere den på verksted i sverige...

Har ikke hørt om denne feilen, hva skjedde egentlig?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Har ikke hørt om denne feilen, hva skjedde egentlig?
    Mener jeg har hørt det at noen andre har vært borti det.

Vet ikke hva som har skjedd. Men hadde på TVen, og volumet var vel på AV8003 rundt -25-30 dB, altså ikke noe høyt volum. Varm har den aldri vært, kun lunken.

Plutselig så blir lyden borte. Trodde det var noe galt med GET igjen, men ser at MMen har en blinkende diode som skulle vært blå.

Sjekket manualen, og hurtigblink (opptil 8 i sekundet) så står det at det er en sikring som har gått, overspenning eller noe slikt, og eneste fiks er verksted.

Kjøpte den 16 August i fjor, men har heldigvis 2 års garanti. Og jeg skal jo nesten til sverige uansett til helgen, så da blir den en tur over brua å levere den. Får bare håpe det ikke tar så altfor lang tid. Det blir kjedelig med Blu-ray i stereo.

Det blir i hvertfall ikke flere kjøp over grensen, de få ekstra kronene det koster her i Norge, er verdt de 3 ekstra årene med garanti, samt styret med moms sov.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det blir i hvertfall ikke flere kjøp over grensen, de få ekstra kronene det koster her i Norge, er verdt de 3 ekstra årene med garanti, samt styret med moms sov.

Du har inte sämre garanti på varor köpta i sverige, men du har lite lägre reklamationsrätt.

Enligt svensk köpslag har du 2 års garanti och 3 års Reklamation och enligt norsk 2 års garanti och 5 års reklamation.

Med reklamation menas att du som kund måste bevisa att det är ett produktionsfel och inte något annat. det normala garantitiden är likadan i både norge och sverige, men du har 2 år längre reklamationsrätt i norge.

Sen skall du kunna lämna in varan hos närmaste serviceverkstad om du köpt den hos en autoriserad leverantör som säljer nordiska modeller.

Har du däremot varit snål :wink: och köpt den hos någon som "gråimporterar" måste du tillbaka till dom och dom får lösa servicen.

Och angående momsen så går det ut i noll och om du handlar nära gränsen har flertalet butiker bra rutin för att du enkelt kan momsa in varorna och få den svenska i retur.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scapa
    Sen skall du kunna lämna in varan hos närmaste serviceverkstad om du köpt den hos en autoriserad leverantör som säljer nordiska modeller.

Har du däremot varit snål :wink: och köpt den hos någon som "gråimporterar" måste du tillbaka till dom och dom får lösa servicen.

Och angående momsen så går det ut i noll och om du handlar nära gränsen har flertalet butiker bra rutin för att du enkelt kan momsa in varorna och få den svenska i retur.
    Det med felles verksted er vel kun hvis det er samme importør vil jeg tro. Hvis de er felles nordiske. Hvis det er forskjellige i hvert land så er det vel ikke sikkert det fungerer.

Alt med moms osv vet jeg.

Men det er jo noe herk, spesielt når jeg har funnet ut at jeg kan få varene så å si til samme pris i Norge som over grensen, samt kjøre kortere, og alt tullet med toll klarering osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag jobbar med försäljning av elektronik mot gränshandeln och det är inga problem att få service på en vara köpt i sverige i norge så länge man har handlat av en godkänd leverantör som säljer nordiska modeller.

alla stora märken som samsung LG panasonic sharp osv osv praktiserar detta.

ser nu att du bör nära gränsen själv så enklast för dig är väl att svänga förbi dom du handlat av, om du handlat i nordby/strömstad området.

Men detta var generellt menat, att man inte skall bli avskräckt att handla i sverige pga garantier osv. det är trots allt en del att spara på många ställen.

Newcomer shesmovedon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nedskalering av bilde

Det er mulig det står i tråden et sted men jeg har ikke tid til å finlese nå.

Kan denne nedskallere bilde fra HDMI slik at jeg kan få ut 720p via component?
    Dette samtidig som den opprettholder HD lyd til eksterne forsterkere.

Tenkt brukt mellom Pioneer BDP-LX71 og i en overgangsperiode en gammel men fungerende Infocus.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shesmovedon

Tenkt brukt mellom Pioneer BDP-LX71 og i en overgangsperiode en gammel men fungerende Infocus.
    Du kan ikke skalere fra HDMI til Component.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shesmovedon

Du har Komponent på BD-spilleren, og jeg sjekket manualen. Det ser ut til at du kan sette video til component, og audio til HDMI. Hvis dette ikke funker. Finn frem noen RCA kabler og la Pioneeren dekode lyden også, bare husk å skru opp Sub volumet med ca 10 dB. Pioneeren er en god nok spiller til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utenom HD lydformatene;

Noen som har noen formeninger om AV8003 er et lydmessig løft fra å bruke Denon AVC-A11-SR som preamp? Bruker Rotel RMB-1095 (5x200w) til effekt.

(A11 hadde i sin tid utsalgspris på over 20.000 kr og låter i mine ører svært godt i to kanaler)

Innspill mottas med STOR takk.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DecoR
    Utenom HD lydformatene;

Noen som har noen formeninger om AV8003 er et lydmessig løft fra å bruke Denon AVC-A11-SR som preamp? Bruker Rotel RMB-1095 (5x200w) til effekt.

(A11 hadde i sin tid utsalgspris på over 20.000 kr og låter i mine ører svært godt i to kanaler)

AV8003 spiller meget bra den til prisen ved bruk av Pure Direct for stereo pre (ingen bilde)! Slik jeg ser det så er den et godt valg for HD formater.

Her har du i tillegg en mulighet til å dra nytte av balanserte utganger mot din Rotel!

Er det noe bedre? Uten tvil, Denon AVP-A1HD f.eks.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DecoR
    Utenom HD lydformatene;

Marantzen er meget bra den. Men hvis du er fornøyd med Denonen, så har jo denne multikanals innganger, og med riktig BD spiller så får du full HD lyd via den også.

Oppo BDP-83, Denon 2010 og 4010 er gode nok spillere for dette. Begge utenom 2010 er universal spillere også.

Jeg bruker Oppoen mot AV8003, og fikk mye bedre lyd fra f.eks. SACD ved å kjøre direkte DSD til den. Så det er også en oppgradering som kan være verdt det hvis man har SACD.

Det er også viktig å huske på en ting ved AV8003, ved bitstreaming av HD lyd, så får den ikke brukt EQ og Romkorreksjon. True HD kan man lage 7.1 av 5.1, men ikke på DTS MA. Jeg kjører dekoding i min Oppo, og PCM for å få utnyttet den fullt. Ikke alle spillere dekoder like bra, min forrige gjorde det ikke, så da måtte jeg bruke bitstreaming.

Koplet opp med Rotel RMB-1575 i går, arvtageren til din. Har ikke spilt noe film enda, men funket meget bra med musikk, både Pure Direct og uten. Med Rotelen så var det bedre lyd med Pure Direct. Med MM8003 så likte jeg bedre uten Pure Direct, noe som har med bass kvalitetene til Rotel fremor Marantzen å gjøre.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lest denne testen: PLAYBACK 23: Parasound P7 Multichannel Preamp & Marantz AV8003 A/V Pre-Tuner | AVguide

En helt utrolig test. En kjent skribent mener her at Marantz av8003 som vanlig forforsterker er like god som en mbl til 10 ganger prisen. Da må jo dette være en utrolig forforsterker og et "løp og kjøp" produkt.

Skribenten har en holdning jeg kan være enig i, nemmelig at en forforsterker er et nødvendig onde. At den jo egentlig bare foringer lyden. Og hvorfor folk kjøper forforsterkere til flere hundre tusen (og noen har også dyrere forforsterkere en både høytalere og effekt forsterkere) er jo ganske utrolig. Da man som hifi purist jo burde kjøpe en topp cd med volumkontroll. Noe som jo alltid skulle være bedre en samme cd spiller med værdens dyreste forforsterker.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    En helt utrolig test. En kjent skribent mener her at Marantz av8003 som vanlig forforsterker er like god som en mbl til 10 ganger prisen. Da må jo dette være en utrolig forforsterker og et "løp og kjøp" produkt.
    Jeg testet min AV8003 mot min Krell EVO 202 og det var ikke på langt i samme klasse. Tipper dette sier mere om MBL og/eller testeren en AV8003.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kommet over en liten issue med AV8003 som jeg ikke finner ut av:
    I mitt nåværende oppsett har jeg front, senter og sub. Disse blir styrt av AV8003. Jeg ønsker at sub-en skal ta seg av de laveste frekvensene, så jeg har satt hele frontrekken til 'small' og satt crossover til 60 hz.

Når jeg nå kjørte gjennom en kalibrerings-plate, fant jeg imidlertid ut at LFE-sporet forsvinner (blir ikke spilt av verker høyttaler eller sub). Den eneste måten jeg har fått til å spille LFE-sporet på er å aktivere enten source direct eller pure direct. Men, dette vil jo deaktivere all digital prosessering, så hele oppsettet med crossover, etc., vil jo bli koblet fra.

Det ser altså ut som om jeg må velge mellom LFE-spor og signal-prosessering. Noen som har fått til begge deler?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har den main, sub, main+sub innstillingen. Men hvis du skal dele høytallerene ved 60Hz, så ville jeg nok fortsatt hatt frontene til Large. THX setter de automatisk til small, men da deles det høyere ved 80.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd main+sub-saken uten å ha merket noe effekt (noen som vet nøyaktig hva denne instillingen gjør?).

Uansett, jeg ser ingen grunn til at LFE-sporet skal forsvinne. Det skal jo dekodes på samme måte som de andre sporene og enten mikses inn i front-signalet eller gå rett til sub-en, uavhengig av hvilke delefrekvens jeg bruker. Hvis jeg nå spiller et lydspor som har noe action på LFE-sporet, så vil dette bare forsvinne i intet, gitt at jeg ikke har aktivert source/pure direct.

Noen andre som opplever dette? Husk at det er mye bass i de fleste sporene, så selv om sub-en jobber, betyr ikke dette at signalet kommer fra LFE-spor.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det er noe som høres veldig bakvent ut her.
    Sub skal jo egentlig ikke være aktivert ved pure direct.

På den andre siden skal sub alltid være aktivert (utenom direct) nå fronter er satt i small og sub er satt til yes...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, pure direct sender ut det som kommer fra kilden, i dette tilfelle et 5.1-signal. Siden signalet innholder LFE-så går det til suben. Hvor skulle det ellers gått?

Problemet mitt er ikke at suben ikke får signal, den får jo bass fra front-rekken. Men LFE-signalet forsvinner når jeg ikke kjører source/pure direct. Og det er jo en del informasjon på dette sporet som man ikke har lyst å miste

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahaaaa, jeg trodde det var snakk om vanlig cd-lyd, altså analog PCM.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem, etter mye knot og surr fant jeg ut at LFE level i Surr setup stod på off, satt den tilbake til 0db så hadde jeg lyd i sub igjen

Side 16 av 18 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •