Marantz AV8003 & MM8003 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 343
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som kan fortelle meg hvorfor i all verden denne prosessoren ikke kan justere delay manuelt (on the fly)?

Har justert delay fra 0-7m manuelt uten noe som helst utslag! Og da er det satt til BOTH i MAN SPK setup. Har også satt på Main+Sub i PREFERENCES uten noe som helst form for utslag.....

Og hvorfor begynner den automatisk å justere delay på andre høyttalere etter at man har justert delay på sub lengre enn 7.xm??????

Det skal jo ikke være mulig å gjøre noe galt på denne, men er det noe jeg har glemt å gjøre her eller??

Det holder på å klikke for meg, og det er like før jeg sender hele driten i retur! :evil:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Er det noen som kan fortelle meg hvorfor i all verden denne prosessoren ikke kan justere delay manuelt (on the fly)?

Har justert delay fra 0-7m manuelt uten noe som helst utslag! Og da er det satt til BOTH i MAN SPK setup. Har også satt på Main+Sub i PREFERENCES uten noe som helst form for utslag.....

Og hvorfor begynner den automatisk å justere delay på andre høyttalere etter at man har justert delay på sub lengre enn 7.xm??????

Det skal jo ikke være mulig å gjøre noe galt på denne, men er det noe jeg har glemt å gjøre her eller??

Det holder på å klikke for meg, og det er like før jeg sender hele driten i retur! :evil:
    Har du prövd de forskjellige alternativene i preferences med samme hell?
    Og i speaker setup?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med det?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med det?
    Nå er ikke jeg hjemme slik at jeg selv kan sjekke, men jeg mener å huske at man har flere alternativer å velge i mellom når det gjelder sub-oppsett i både setup og preferences? Lurte på om du får samme resultat når du tester de andre alternativene?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd absolutt alle alternativene som er på denne pre'en, og har nilest hele brukermanualen i håp om å finne noe jeg kan ha oversett. Var desverre ikke det og jeg kan desverre ikke bruke denne i mitt oppsett. Dårlig research fra min side, men men. Nå er den iallfall lagt ut for salg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, så sant så sant. Er litt forskjellig logikk hos de forskjellige produsentene.

Herregud jeg gleder meg til å få denne i hus

gleden ble med andre ord kortvarig?!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan man si.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan man si.
    Det var jo veldig trist. Har ikke merket disse problemene med mitt eksemplar, men håper på å få tid til å teste dette i helgen.

Edit:
    Når du skriver delay, hvor er det du justerer da? Er det avstand du mener?

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva nå da?

Hva ser du for deg nå?, Rotel, Parasound, Onkyo...?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke godt å si desverre, men jeg må innrømme at jeg har virkelig sansen for Rotel etterhvert. Min 1068 (som ble lansert for 5år siden) har innstillingsmuligheter som er milevis foran Marantzen. Det betyr ikke at den låter bedre (for det gjør den ikke), men kalibreringsmulighetene er langt bedre og mer brukervennlig. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva de har tenkt med eller på.

Desverre har disse kalibreringsmulighetene også vært veldig vanedannende og sådan ble skuffelsen tilsvarende stor med den nye.

Auto-setup og EQ (Audyssey) kan de også ha for seg selv, for dette er virkelig helt bortkastet og støtter sådan produsenter som satser på å enten implementere skikkelige automatiske kalibreringsystemer eller skikkelige manuelle. Isåfall bør de levere med tilstrekkelig utstyr (mic og stativ) som virkelig egner seg til slike målinger - og ikke en liten plastdings.

Videre vil jeg også påpeke at software bør være tilstrekkelig i forhold til hva prosessroen er i stand til å levere. Med en hemmende software blir resultatet uansett så som så. Dette området bør absolutt utbedres (men det er vel ikke mulig det heller siden den ikke er software-oppdaterbar).

Det bør vel for ordens skyld nevnes at den låter meget bra. Det er bare så himla synd at den ikke innehar de featuresene som en entusiast trenger og ønsker seg for å få systemet optimalt.

Onkyo blir det ikke, det er sikkert, men har snust på RSP-1570. Hva jeg kommer til å velge vet jeg ærlig talt ikke, men samtidig har jeg ikke noe voldsomt hastverk. Fikk en liten åpenbaring og det virker til at forskjellene ikke er så store likevel. Samtidig blir det feil å sammenlikne siden Marantz ikke har gått fullt ut og laget en software som virkelig viser hva den prosessoren kan være god for.

Yamaha, Parasound, Rotel er nok sterke kandidater, men vi får se hva tiden bringer!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det var jo veldig trist. Har ikke merket disse problemene med mitt eksemplar, men håper på å få tid til å teste dette i helgen.

Edit:
    Når du skriver delay, hvor er det du justerer da? Er det avstand du mener?
    Ja, delay er avstand/fase

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, delay er avstand/fase
    Jeg skal justere litt subwooferavstander i prosessoren i helgen og se om jeg får noe utslag på mine målinger.
    Har faktisk tenkt å teste dette en stund nå, har bare ikke kommet så langt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ett dumt spørsmål. Men AV8003 støtter 1080p24 igjennom ikke sant?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er denne boksen så stor fysisk? Den er jo like stor som en full receiver med 7.1 kanals effekforsterker inni samme boksen.

Er virkelig fronten av plast?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvorfor er denne boksen så stor fysisk? Den er jo like stor som en full receiver med 7.1 kanals effekforsterker inni samme boksen.

Er virkelig fronten av plast?
    Det er langt mere innhold i disse to boksene enn i en receiver. Det er bare å se på f.eks vekten.
    Fronten er ikke i plast. De har dog to deksler i hjørnene fremme som er i plast uten at det plager meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det er langt mere innhold i disse to boksene enn i en receiver. Det er bare å se på f.eks vekten.
    Fronten er ikke i plast. De har dog to deksler i hjørnene fremme som er i plast uten at det plager meg.
    Jeg skjønner at (en AV8003 + en MM8003) sannsynligvis inneholder mer elektronikk enn eksempelvis en SR8002, men at en AV8003 trenger å være like stor som en SR8002 tror jeg nok er helt unødvendig.

Noen som har sett inni? Mye luft? Hva er det som veier så mye inni en AV8003? Kobberbelagt kabinett?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Hvordan ville det vært og brukt en mm8003 sammen med min sr8002 er det noe effekt og hente?

Eller er mine penger bedre brukt på noen mono-blokker til frontene?

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg skjønner at (en AV8003 + en MM8003) sannsynligvis inneholder mer elektronikk enn eksempelvis en SR8002, men at en AV8003 trenger å være like stor som en SR8002 tror jeg nok er helt unødvendig.

Noen som har sett inni? Mye luft? Hva er det som veier så mye inni en AV8003? Kobberbelagt kabinett?

her er en av grunnene til størelsen. Ville du foretrekt og mistet halvparten av tilkoblingen for og få ned størelsen??

Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •