Marantz AV8003 & MM8003 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 18 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 343
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det er et litt vanskelig spørsmål for meg å svare på, da jeg kun har testet den opp mot en 7 ganger dyrere Krell-forsterker på 3 x 250 watt.
    Jeg vil tro MM8003 er endel sterkere enn de fleste receivere. Jeg testet den kun med auto-setup. Jeg oppfattet min Krell som fyldig/mørk med autosetup, mens Marantzen var mere nøytral, men helte litt mot lys på mine XTZ uten at den ble slitsom i toppen.
    Eg tenkte og bruke den sammen med Triangle Alte EX, desse spiller bra sammen med Onkyo`en, men ved pådrag så sliter sss`ene, de blir slitsomme og høre på, mens det under diskant område er knallbra,
    Kjører 705`en i bi-amp på fontene, og det viste at når eg gikk fra singel til bi-amp så ble det mye bedre, alt ble mye bedre, ufattelig mye bedre:-D
    Har lyst og prøve en MM8003 med Bi-amp på frontene.
    Skal til forhandleren i mårra, handle meg nye bakhøytalere, håpe han har denne MM8003 inne, fått testet den litt der
    Skal selvsagt dra resten av høytalerne også, men det er under musikk lytting svakhetene kommer frem,, under film så blir det mere et helhetsintrykk for meg,,

Har sansen for Marantz og har lenge ventet på efektforsterker som ikke koster bil,hus og hele sulamitten så endelig er den her, og så rimelig også. Men da blir eg skeptisk til det også..ops: blir vist aldri fornøyd eg.....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Viktig punkt dette med crossover, den bør kunne settes av, eller ned mot 20 hz, noen som kan bekrefte om AV 8003 kan dette?
    Crossover på AV8003 er mellom 60hz og 180hz. Jeg har ikke forsket så mye på dette, men kan foreløpig ikke se at man kan skru denne helt av.

Jeg hadde Krell Showcase før, men har ikke a/b-testet dem mot hverandre. Mitt inntrykk er at Marantz er bedre på film og etter endel justeringer nesten jevngod på musikk pga flere justeringsmuligheter.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Eg tenkte og bruke den sammen med Triangle Alte EX, desse spiller bra sammen med Onkyo`en, men ved pådrag så sliter sss`ene, de blir slitsomme og høre på, mens det under diskant område er knallbra,
    Kjører 705`en i bi-amp på fontene, og det viste at når eg gikk fra singel til bi-amp så ble det mye bedre, alt ble mye bedre, ufattelig mye bedre:-D
    Har lyst og prøve en MM8003 med Bi-amp på frontene.
    Skal til forhandleren i mårra, handle meg nye bakhøytalere, håpe han har denne MM8003 inne, fått testet den litt der
    Skal selvsagt dra resten av høytalerne også, men det er under musikk lytting svakhetene kommer frem,, under film så blir det mere et helhetsintrykk for meg,,

Har sansen for Marantz og har lenge ventet på efektforsterker som ikke koster bil,hus og hele sulamitten så endelig er den her, og så rimelig også. Men da blir eg skeptisk til det også..ops: blir vist aldri fornøyd eg.....
    Vet du følsomheten på høyttalerne? MM8003 har jo 8 forsterkere, så bi-ampingsmulighetene nærmest florerer jo på denne.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet scenen i Iron man,(på LX-50) da han setter i gang den nye drakten sin i hulen. På True HD er det massevis av detaljer, men dynamikken i skudd og andre ting er nesten fraværende. På Dolby digital spilt på Argonen er det MYE mindre detaljer, men en MYE bedre dynamikk.

Har noen her testet AV 8003 mot gamle hjemmekino High-end pre-amper?'
    Spørsmålet blir jo da hvor mye bedre den er i forhold til f. eks. Pioneer LX- 50 /LX- 70
    Detaljer er kult nok, men på film skal det smelle i brystet ikke bare muldre i dypbassen'!
    Ser ut som dette er på vei til å bli en klassiker allerede. Når det gjelder Iron Man og Dolby TrueHD blir automatisk DRC (Dynamic Range Control) aktivert på forsterkeren (her: LX50) når filmen starter. Dette er grunnen til at du opplever lyden som rimelig ullen. Du må sette DRC (aka Night Mode etc) til OFF på receiveren etter at filmen har startet for å få godlyden.

Se forøvring tråden om Iron Man på BD.

Så anbefaler deg i høyeste grad å teste dette på nytt før du avskriver HD-dekodingen i LX50 (eller andre prosessorer/receivere). Kan love deg at 12.7en sitter i kroppen når han kommer ut av hula

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, takk fro den opplysningen, Kenti.
    Har heldigvis ikke sett filmen enda, men har allerede satt DRC til off i PS3. Ser aldri film på lavt nivå uansett.:-D

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du følsomheten på høyttalerne? MM8003 har jo 8 forsterkere, så bi-ampingsmulighetene nærmest florerer jo på denne.

den har vel følsomhet på 91db, så trenger litt efekt for og spille høyt, men trenger ikke så grevla mye mere en det 705 gir, men mere driemoment trengs, jo mere dreiemoment jo mere kontrol, har ikke hat så grevla mye forskjellig anlegg, men Trianglene Blomstrer virkelig med skikkelig dreiemoment.
    kunne tenkt meg og brukt bi-amp på centeren også, men den kan ikke bi-ampes, men denne vil nokk `trives bedre med de marantz watt`a en 705`ens

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den har vel følsomhet på 91db, så trenger litt efekt for og spille høyt, men trenger ikke så grevla mye mere en det 705 gir, men mere driemoment trengs, jo mere dreiemoment jo mere kontrol, har ikke hat så grevla mye forskjellig anlegg, men Trianglene Blomstrer virkelig med skikkelig dreiemoment.
    kunne tenkt meg og brukt bi-amp på centeren også, men den kan ikke bi-ampes, men denne vil nokk `trives bedre med de marantz watt`a en 705`ens
    Mine XTZ har en følsomhet på 88dB og trenger skikkelig med kraft for å spille optimalt. Dine Triangle med 91dB vil sikkert fungerer langt bedre sammen med Marantz, vil jeg tro.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine XTZ har en følsomhet på 88dB og trenger skikkelig med kraft for å spille optimalt. Dine Triangle med 91dB vil sikkert fungerer langt bedre sammen med Marantz, vil jeg tro.
    Sån i teorien skulle de jo trenge halv efekt for samme nivå ja.
    Men hvordan opplever du marantzen på dine, har den nokk efekt eller savner du litt?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sån i teorien skulle de jo trenge halv efekt for samme nivå ja.
    Men hvordan opplever du marantzen på dine, har den nokk efekt eller savner du litt?
    Jeg bruker Krell KAV-320 på mine fronter + senter, Marantz brukes bare til surround og surround back. Krell får frem en fylde og dynamikk i mine høyttalere som ikke Marantz helt klarer.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får håpe MM8003 er på lager, må få hørt og bedømme selv om den er noe for meg..kanskje de kommer med en en 2kanals utgave av samme sak,, dvs en kraftbombe på 2 kanaler, men samme boks, strømforsyning osv, brude ikke være så mye dyrere og produsere heller. det hadde vært noe

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får håpe MM8003 er på lager, må få hørt og bedømme selv om den er noe for meg..kanskje de kommer med en en 2kanals utgave av samme sak,, dvs en kraftbombe på 2 kanaler, men samme boks, strømforsyning osv, brude ikke være så mye dyrere og produsere heller. det hadde vært noe
    Du bør absolutt teste selv på ditt eget oppsett, spesielt siden du har Marantz fra før. Det kan godt være den er perfekt match for ditt oppsett?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musik Magazinet har AV8003 i butikk!

Du kan jo spørre om d u får lov å prøve den hjemme?

Lurer på å kjøpe meg Onkyo sin 886, eller marantz av 8003.

Har etter mange års nedturer funnet ut at "nye" produkter som oftest er fulle av "mangler" dette gjelder jo også de siste HD recivere. Spørmålet nå blir om de første Rene forforsterkerne er mangelfulle også.

Har i helgen testet ut Pioneer vsx-lx50 i kinorommet mitt og kommet frem til at følgende problemstillinger går igjen:

1. Den mangler individuelle instillinger for hver enkelt source.
    2. Bruker man reciever/prosessor som bildekilde "samler" kan man ikke se på tv og høre på musikk samtidig.
    3.Vanvittig kunstig boost i bass og lydnivå på film, spesielt på subbene.
    4. Crossover frq kan minimum settes til 50 HZ, et problem for meg da høytalerne gir mye bedre kvalitets bass enn subbene.
    5.PS3 skal jo ikke kunne sende TRue HD ut på bitstream, slik at velger en dette så skal det kun være DTS eller dolby Digital man hører. Jeg hører ikke forskjell på lyden om jeg har LPCM eller Bitstream. Hører bare den vanvittge BOOsten i lydnivået som nevnt tidligere.

Hvordan står disse problemene seg opp mot AV 8003?

Sliter med å få testet ut både Marantzen og Onkyo her i Bergen , da inhen har dette i butikk.

Takker for eventuelle svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receivere har (for meg) en tendens til å ikke nå opp til til seperate prosessorers lydkvalitet verken i surround eller stereo. Ser du f.eks henviser til dynamikk etc. Jeg merket mye det samme da jeg testet 1068 opp mot Denon 3806. Lydkvaliteten var ikke i nærheten, og dynamikk og tilstedeværelse med 1068'en var i en helt annen liga. Ved ettertanke er det gjerne ikke så rart. Prøv en ny prosessor og ikke receiver.

Er selv veldig sugen på AV8003, men er også spent på Rotels nykommer samt evt. Onkyos. Er mye bra å velge mellom, men så skal det også erstatte alt det (gode) man er blitt vant med fra før i tillegg til å forhåpentligvis gjøre ting bedre

Takk for gode svar. Har nå testet ut litt og funnet frem til at lydframgangen ligger i detaljene, men må si at dynamikken og sammenhengen er flere Kvantumsprang foran på Aragonen. Så å bytte ut en skikkelig god preamp med et billig HD produkt er forsatt ikke en god løsning selv om teknoligien på prossessorer er nyere.
    Viktig punkt dette med crossover, den bør kunne settes av, eller ned mot 20 hz, noen som kan bekrefte om AV 8003 kan dette?
    Testet scenen i Iron man,(på LX-50) da han setter i gang den nye drakten sin i hulen. På True HD er det massevis av detaljer, men dynamikken i skudd og andre ting er nesten fraværende. På Dolby digital spilt på Argonen er det MYE mindre detaljer, men en MYE bedre dynamikk.

Har noen her testet AV 8003 mot gamle hjemmekino High-end pre-amper?'
    Spørsmålet blir jo da hvor mye bedre den er i forhold til f. eks. Pioneer LX- 50 /LX- 70
    Detaljer er kult nok, men på film skal det smelle i brystet ikke bare muldre i dypbassen'!

Virker på meg nå som om løsningen blir best for de med en high-end pre og kjøpe seg en Panasonic DMP-BD55 og kjøre den som prossessor.
    Edit: Nå har jo AV8003 fått utrolig gode skussmål for lydgjengivelsen, da både i stereo og film. Tror ikke det står på det...

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 886

Har etter mye masing på nettet kommet frem til at jeg skal gå for Onkyo 886 og ikke AV8003, all respekt til de som har gått for denne, men for meg ble det litt mye mangler på begge to og for stor prisforskjell på to relativt like produkter.
    Har laget en egen tråd med navn Onkyo 886 for de som vil debatere litt om de to som likeverdige/eller ikke. BMH i Bergen som er min gamle arbeidsplass har vært behjelpelig med å sette i bestilling!
    Skal legge ut all info om oppturer og nedturer i den nye tråden. Hadde jo vært interressant å se/finne ut hvor like disse to egentlig er.

http://avforum.no/forum/av-prosessor...kyo-886-a.html

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder av denne boksen Whitedmon? Finner ikke noe når jeg søker...

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 886

link til mono:

Velkommen til Mono AS

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er AV8003 bestilt, gleder meg veldig til den kommer i hus 8)

Noen som vet hvor lang ventetid det er på den?

Fikk ikke noe konkret svar på det av forhandler.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en mail til salg@nebyhifi.no.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss

Töft! Håper du får like positiv erfaring med denne som jeg har.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss

Svaret jeg fikk når jeg fikk min var at den svenske skulle greie å levere til alle som hadde bestilt den innen jul. Jeg fikk min i starten av August.

Men får håpe de har fått fart på produksjonen.

Side 12 av 18 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •