Marantz AV8003 & MM8003 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 18 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 343
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    prisdiskusjon kan tas i pris- og produktjakt kategorien, det hører ikke hjemme under teknisk diskusjon.
    Gorm, har du sett AV8003 i aksjon?

Tenker da spesifikt på om skaleringsjobben den gjør er bra?

Synes å ha lest at skaleringen var på nivå med Gennum VXP, kan det stemme?

Går det an å kun bruker den som switch (slik at man slipper unna skaleringen)?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Gorm, har du sett AV8003 i aksjon?

Tenker da spesifikt på om skaleringsjobben den gjør er bra?

Synes å ha lest at skaleringen var på nivå med Gennum VXP, kan det stemme?

Går det an å kun bruker den som switch (slik at man slipper unna skaleringen)?
    Man velger selv om den skal skalere eller ikke. Jeg har satt min til "through", altså den sender signalet ubehandlet igjennom.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Man velger selv om den skal skalere eller ikke. Jeg har satt min til "through", altså den sender signalet ubehandlet igjennom.
    Aldeles glimrende, takk skal du ha for avklaring!

Hvordan gjør denne skaleringsjobben, er det på høyde på Gennum?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldeles glimrende, takk skal du ha for avklaring!

Hvordan gjør denne skaleringsjobben, er det på høyde på Gennum?
    Jeg skal ikke pårope meg noe erfaring med Gennum, så jeg lar andre svare på det.;-)
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke pårope meg noe erfaring med Gennum, så jeg lar andre svare på det.;-)
    Den er grei

Vet det benyttes Anchor Bay i Marantzen, men vet ikke hvordan denne yter. Har hørt mye positivt, men skulle gjerne visst hvordan denne skalereren står mot andre (?)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What?

Skulle ikke oppdatering fra Sony sin side (som er kommet ut) gjøre slik at PS3'en kunne sende ut DTS HD Master Audio som bitstream?

Er iallfall det jeg har fått vite :!:
    Det har kommet oppdatering som gjør at PS3 dekoder DTS Master.

PS3 vil ALDRI få mulighett å sende bitstream av DTS Master, High Resolution eller Dolby True HD, fordi HDMI chipen som brukes ikke støtter dette. Det blir det vanskelig å gjøre noe med hardware i en software oppdatering.

Det eneste er bitstream av vanlig Dolby Digital og DTS.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det har kommet oppdatering som gjør at PS3 dekoder DTS Master.

PS3 vil ALDRI få mulighett å sende bitstream av DTS Master, High Resolution eller Dolby True HD, fordi HDMI chipen som brukes ikke støtter dette. Det blir det vanskelig å gjøre noe med hardware i en software oppdatering.

Det eneste er bitstream av vanlig Dolby Digital og DTS.
    Sløkket, men men, det spiller vel strengt tatt ingen rolle anyway....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med AV8003, synes den gjør en fremragende jobb.
    Har etterhvert fått den til å fungere meget bra til musikk også, ihvertfall i mine ører. Det medførte manuell kalibrering og justering av EQ på hver enkelt høyttaler via Acoustic EQ. Synes det spiller som bare dét nå!
    Film er bare rått, men nå har jeg jo utelukkende sett BD-filmer.

MM8003 fungerer utmerket som strømforsyner til bakkanalene. Den spilte bra på frontene også, men falt selvsagt igjennom for min Krell selv om jeg kanskje litt naivt håpet på at den skulle klare seg. Den virket også litt for svak for å drive min Swans-senter skikkelig.
    Nå har jeg et litt vanskelig rom, så komboen er sikkert knallbra i et bedre rom, både til film og musikk.

jeg er ihvertfall kjempefornøyd og eiergleden er gedigen. Desigmessig et lite kunstverk, synes jeg.
    Hvordan syns du kombinasjonen din med krell og AV8003 spiller i stereo ? hva slags forforsterker brukte du før. Har tenkt litt å kjøre samme kombinasjon men da med electrocompaniet forster til å drive frontene. Men er litt usikker hvor bra AV8003 funker i stereo

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vulcanus
    Hvordan syns du kombinasjonen din med krell og AV8003 spiller i stereo ? hva slags forforsterker brukte du før. Har tenkt litt å kjøre samme kombinasjon men da med electrocompaniet forster til å drive frontene. Men er litt usikker hvor bra AV8003 funker i stereo
    Jeg synes det spiller veldig bra i stereo. Jeg har tidligere brukt en Krell Showcase som forforsterker og jeg mener jeg har klart å få like bra lyd i Marantzen nå, etter endel manuelle justeringer. Jeg har ikke allverdens erfaring med forskjellige forsterkere, men mener nå at dette spiller veldig bra. Marantzen regnes jo for å väre bedre enn de dyreste receiverne (kanskje utenom Yamaha Z-11?). Hvordan den står seg mot dyrere rene stereoforsterkere har jeg ingen erfaring med.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei allesammen.

Jeg ble selv den stolte eier av dette oppsettet for en stund tilbake.
    Men 2 dager etter at utstyret kom i hus ble jeg oppringt av jobben og jeg måtte reise ut på oppdrag. Så jeg rakk jo bare såvidt å koble opp og hørt litegrann.
    Nå nærmer det seg hjemreise og jeg sitter nå å leser manualen slik at kalibreringen og de øvrige instillingene skal gå så problemfritt som overhodet mulig.

En ting jeg lurer litt på er hva som egentlig menes med dette (s.34 i manualen):
    Marantz AV8003 & MM8003-34-5-preference-jpg

Er det LFE signalet det er snakk om så skjønner jeg i allefall ingenting.
    Det vil jeg jo ikke ha andre steder enn på sub'en.
    Og om det er den generelle bassen fra de øvrige høyttalerene i systemet, skjønner jeg heller ikke hensikten med denne funksjonen siden jeg kan velge om jeg vel sette høyttalerene til large eller small....
    Jeg rakk såvidt å prøve denne funksjonen under en film før jeg måtte reise, men merket ingen forandring på de forskjellige settingene. Alle HT var satt til large og sub var naturligvis på.

Noen av dere som har 8003'n som kan forklare meg, litt mer detaljert enn manualen, hva denne funksjonen brukes til, og når den skal brukes?

Bassmix-funksjonen derimot er jo forståelig og grei.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er MANGE som har lurt på akuratt det samme. Utrolig knotete skrevet av Marantz.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er MANGE som har lurt på akuratt det samme. Utrolig knotete skrevet av Marantz.
    Ja det må jeg si. De kunne vel skrevet det litt mer forståelig.
    Noen tips da?
    Har du selv testa funksjonen og funnet ut hva den er til Anders?

Anyone else?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke subwoofter.

Men vil nok tro at den kanskje bestemmer hvordan man skal bruke LFE signalet, kun i Main, kun i Sub eller begge deler.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er mulig du har rett. Men da skjønner jeg i såfall ikke poenget med funksjonen i hele tatt, ettersom du angir hvilke høyttalere du har i systemoppsettet. Dersom du angir at du ikke har sub vil vel LFE signalet automatisk gå til frontene, og hvis du bruker sub vil du vel neppe kjøre LFE signal til frontene i tillegg...og i hvertfall ikke bare til frontene....
    Så denne funksjonen gir ingen mening føler jeg......

Hva skjer dersom du, som ikke bruker sub, setter funksjonen til "sub"?
    Mister du da LFE sporet fra frontene?

Jeg som har sub prøvde å sette funksjonen til "main" men jeg kan ikke skjønne at jeg mistet lyden fra sub'en av den grunn.
    Men dette rakk jeg altså ikke å teste skikkelig før jeg reiste, så det blir nok mer utforsking når jeg kommer hjem rundt den 8.

Må finne ut av dette mysteriumet :-?

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt teknisk luring.

Lurer på å kjøpe meg Onkyo sin 886, eller marantz av 8003.

Har etter mange års nedturer funnet ut at "nye" produkter som oftest er fulle av "mangler" dette gjelder jo også de siste HD recivere. Spørmålet nå blir om de første Rene forforsterkerne er mangelfulle også.

Har i helgen testet ut Pioneer vsx-lx50 i kinorommet mitt og kommet frem til at følgende problemstillinger går igjen:

1. Den mangler individuelle instillinger for hver enkelt source.
    2. Bruker man reciever/prosessor som bildekilde "samler" kan man ikke se på tv og høre på musikk samtidig.
    3.Vanvittig kunstig boost i bass og lydnivå på film, spesielt på subbene.
    4. Crossover frq kan minimum settes til 50 HZ, et problem for meg da høytalerne gir mye bedre kvalitets bass enn subbene.
    5.PS3 skal jo ikke kunne sende TRue HD ut på bitstream, slik at velger en dette så skal det kun være DTS eller dolby Digital man hører. Jeg hører ikke forskjell på lyden om jeg har LPCM eller Bitstream. Hører bare den vanvittge BOOsten i lydnivået som nevnt tidligere.

Hvordan står disse problemene seg opp mot AV 8003?

Sliter med å få testet ut både Marantzen og Onkyo her i Bergen , da inhen har dette i butikk.

Takker for eventuelle svar.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Lurer på å kjøpe meg Onkyo sin 886, eller marantz av 8003.

Har etter mange års nedturer funnet ut at "nye" produkter som oftest er fulle av "mangler" dette gjelder jo også de siste HD recivere. Spørmålet nå blir om de første Rene forforsterkerne er mangelfulle også.

Har i helgen testet ut Pioneer vsx-lx50 i kinorommet mitt og kommet frem til at følgende problemstillinger går igjen:

2. Bruker man reciever/prosessor som bildekilde "samler" kan man ikke se på tv og høre på musikk samtidig.
    3.Vanvittig kunstig boost i bass og lydnivå på film, spesielt på subbene.
    4. Crossover frq kan minimum settes til 50 HZ, et problem for meg da høytalerne gir mye bedre kvalitets bass enn subbene.
    5.PS3 skal jo ikke kunne sende TRue HD ut på bitstream, slik at velger en dette så skal det kun være DTS eller dolby Digital man hører. Jeg hører ikke forskjell på lyden om jeg har LPCM eller Bitstream. Hører bare den vanvittge BOOsten i lydnivået som nevnt tidligere.

Hvordan står disse problemene seg opp mot AV 8003?

Sliter med å få testet ut både Marantzen og Onkyo her i Bergen , da inhen har dette i butikk.

Takker for eventuelle svar.
    Er litt usikker på hva du mener på enkelte spørsmål.

Marantz AV8003 har crossover fra 60hz til 180hz. Denne kan ikke justeres individuelt på hver enkelt høyttaler.
    Om man kan se på TV og spille musikk samtidig må jeg se litt på, har ikke tenkt på det før.
    Er usikker på hva du mener med individuelle innstillingen på hver enkel kilde. Tenker du på EQ nå?
    Da jeg kjørte Audessey fikk jeg en litt merkelig frekvenskurve der enkelte frekvenser dominerte , spesielt i bassen. Det ga også en relativt mørk klang i lydbildet. Jeg valgte å kjøre manuell EQ, noe som i mine ører ga et bedre resultat.

Er usikker på hva du mener med PS3.
    Jeg kjører uansett med LPCM og dette fungerer utmerket i både stereo og film/BD.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får ikke hatt egne innstillinger for hver kilde, hvis du da tenker høytaller osv. Man får satt opp kildene med forskjellige innganger mot samme knapp osv

Man skal kunne sette dette opp. Man kan f.eks. velge under input hvilke innganger som skal funke mot f.eks. TV. Si at HDMI 1 er TV, og har da lyd og bilde fra TV, (eller en av de digitale inngangene), så kan man si at den også skal ha analog inngang 3 (f.eks. CD) skal fungere på TV knappen også.

I normal funksjon så velger AV8003 etter en prioritets liste, HDMI, Digital, Analog. Man skal da kunne bytte lydkilde med å trykke på en knapp på fjernkontrollen, og dermed beholde bildet fra TV og høre lyd fra CD.

En inngang kan brukes på flere knapper (i hverfall de analoge, tror de digitale også)

3.Vanvittig kunstig boost i bass og lydnivå på film,
    spesielt på subbene.
    Dette kan man da stille på om man vil.

Hukser ikke hva man kan her, men tror ikke det var noe særlig lavere enn 50. Men med dette problemet så kan man vel heller kjøre lyden til høytallerene via suben, og dermed sette dette valget på selve suben. Har suben høytaller terminaler så skal man vel kunne bruke den slik, samt å bruke LFE signalet samtidig under film.

Da må du lytte litt bedre, forskjellen er meget stor. Sett PS3 til PCM og bytt mellom ett True HD spor og ett vanlig Dolby spor, så skal du kunne høre nokså stor forskjell. Hvis du har "Batman Begins" så er alle flaggermusene på starten ett godt test alternativ. Hos meg så hørte jeg lett forskjell, da True HD lydsporet ga lyden av utrolig mange fler flaggermus enn det normale DD sporet gjorde.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenskrieg

Ser du har MM8003 også.
    Hvordan opplever du denne? er det mye krefter i den, og hvordan er klangen i den.?

Må si , siden jeg så den første gang, i denne tråden
    har vært kåt på denne, men har nå komt i butikkene osv, og etter og ha lest litt mere om denne, er den like rå som den ser ut?? Vil denne gi meg noe ekstra ved og bruke denne sammen med Onkyo 705`en, den har kansje annen klangbalanse/lyd, men har den mere krefter også, som min 705 har for lite av..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    AndreWerdenskrieg

Ser du har MM8003 også.
    Hvordan opplever du denne? er det mye krefter i den, og hvordan er klangen i den.?

Må si , siden jeg så den første gang, i denne tråden
    har vært kåt på denne, men har nå komt i butikkene osv, og etter og ha lest litt mere om denne, er den like rå som den ser ut?? Vil denne gi meg noe ekstra ved og bruke denne sammen med Onkyo 705`en, den har kansje annen klangbalanse/lyd, men har den mere krefter også, som min 705 har for lite av..
    Det er et litt vanskelig spørsmål for meg å svare på, da jeg kun har testet den opp mot en 5 ganger dyrere Krell-forsterker på 3 x 250 watt.
    Jeg vil tro MM8003 er endel sterkere enn de fleste receivere. Jeg testet den kun med auto-setup. Jeg oppfattet min Krell som fyldig/mørk med autosetup, mens Marantzen var mere nøytral, men helte litt mot lys på mine XTZ uten at den ble slitsom i toppen.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD lyd.

Man får ikke hatt egne innstillinger for hver kilde, hvis du da tenker høytaller osv. Man får satt opp kildene med forskjellige innganger mot samme knapp osv

Man skal kunne sette dette opp. Man kan f.eks. velge under input hvilke innganger som skal funke mot f.eks. TV. Si at HDMI 1 er TV, og har da lyd og bilde fra TV, (eller en av de digitale inngangene), så kan man si at den også skal ha analog inngang 3 (f.eks. CD) skal fungere på TV knappen også.

I normal funksjon så velger AV8003 etter en prioritets liste, HDMI, Digital, Analog. Man skal da kunne bytte lydkilde med å trykke på en knapp på fjernkontrollen, og dermed beholde bildet fra TV og høre lyd fra CD.

En inngang kan brukes på flere knapper (i hverfall de analoge, tror de digitale også)

Dette kan man da stille på om man vil.

Hukser ikke hva man kan her, men tror ikke det var noe særlig lavere enn 50. Men med dette problemet så kan man vel heller kjøre lyden til høytallerene via suben, og dermed sette dette valget på selve suben. Har suben høytaller terminaler så skal man vel kunne bruke den slik, samt å bruke LFE signalet samtidig under film.

Da må du lytte litt bedre, forskjellen er meget stor. Sett PS3 til PCM og bytt mellom ett True HD spor og ett vanlig Dolby spor, så skal du kunne høre nokså stor forskjell. Hvis du har "Batman Begins" så er alle flaggermusene på starten ett godt test alternativ. Hos meg så hørte jeg lett forskjell, da True HD lydsporet ga lyden av utrolig mange fler flaggermus enn det normale DD sporet gjorde.
    Takk for gode svar. Har nå testet ut litt og funnet frem til at lydframgangen ligger i detaljene, men må si at dynamikken og sammenhengen er flere Kvantumsprang foran på Aragonen. Så å bytte ut en skikkelig god preamp med et billig HD produkt er forsatt ikke en god løsning selv om teknoligien på prossessorer er nyere.
    Viktig punkt dette med crossover, den bør kunne settes av, eller ned mot 20 hz, noen som kan bekrefte om AV 8003 kan dette?
    Testet scenen i Iron man,(på LX-50) da han setter i gang den nye drakten sin i hulen. På True HD er det massevis av detaljer, men dynamikken i skudd og andre ting er nesten fraværende. På Dolby digital spilt på Argonen er det MYE mindre detaljer, men en MYE bedre dynamikk.

Har noen her testet AV 8003 mot gamle hjemmekino High-end pre-amper?'
    Spørsmålet blir jo da hvor mye bedre den er i forhold til f. eks. Pioneer LX- 50 /LX- 70
    Detaljer er kult nok, men på film skal det smelle i brystet ikke bare muldre i dypbassen'!

Virker på meg nå som om løsningen blir best for de med en high-end pre og kjøpe seg en Panasonic DMP-BD55 og kjøre den som prossessor.

Side 11 av 18 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •