Marantz AV8003 & MM8003 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 18 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 343
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Ah, takk! Jeg synes det ser litt stusselig ut med de slanke kablene.
    Er ikke det litt merkverdig at slike ting ikke har jordet kontakter?
    Grunnen til at de ikke har jord, er nok at jordlederen tar meg seg mye støy fra andre steder i huset. Samt at man kan jo få inn strøm på den hvis det ligger jordfeil ett sted i huset.

De slanke kabelene skal ikke ha noe problem med strømleveringen. De er vel 1.5mm, og skal da kunne tåle opptil 17A. MM8003 trekker vel på maks 4A.

Er selv elektriker, og er ekstremt skeptisk til at selve kvaliteten på lederene skal ha noe så si på lydkvaliteten, så lengde de er dimensjonert godt nok. Eneste ville kunne være å ha skjermede kabler, men det er med for at de ikke skal støye mot de andre kabelene i systemet.

Det er jo etter trafoen i forsterkerene at kvaliteten gjelder, for å ta vare på lyden.

Ellers så er jeg også ferdig med å lese testen i Hjemmekino. Syntes også det kunne vært gjort mere plass til selve lydanalysen, det var ikke mange setningene om film lyd. Men de var da i hvertfall meget positive.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder

Da har jeg fått rotet meg til å lage ny Hjemmkino side.

Med bilder av Marantz utstyret også
    Er ingen proff fotograf, så beklager kvaliteten.

Link er i min signatur.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Bi-Wire på RC-64 ?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Grunnen til at de ikke har jord, er nok at jordlederen tar meg seg mye støy fra andre steder i huset. Samt at man kan jo få inn strøm på den hvis det ligger jordfeil ett sted i huset.

De slanke kabelene skal ikke ha noe problem med strømleveringen. De er vel 1.5mm, og skal da kunne tåle opptil 17A. MM8003 trekker vel på maks 4A.

Er selv elektriker, og er ekstremt skeptisk til at selve kvaliteten på lederene skal ha noe så si på lydkvaliteten, så lengde de er dimensjonert godt nok. Eneste ville kunne være å ha skjermede kabler, men det er med for at de ikke skal støye mot de andre kabelene i systemet.

Det er jo etter trafoen i forsterkerene at kvaliteten gjelder, for å ta vare på lyden.

Ellers så er jeg også ferdig med å lese testen i Hjemmekino. Syntes også det kunne vært gjort mere plass til selve lydanalysen, det var ikke mange setningene om film lyd. Men de var da i hvertfall meget positive.
    Jeg må påpeke at jeg synes det bare ser litt stusselig ut.
    Kun det estetiske, altså.:wink:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er det Bi-Wire på RC-64 ?
    JA

Jeg må påpeke at jeg synes det bare ser litt stusselig ut.
    Kun det estetiske, altså.:wink:
    Det kan jeg være enig i. Det er jo alltid mer betryggende når man får noe som føles skikkelig også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg akkurat sett ferdig Cloverfield på Blu-ray med Marantz settet, og jeg må si WOW. Det er pr. dags dato det beste lydsporet jeg har hørt på BD. Masse eksplosjoner, fly, monster osv. Mye action i hele filmen. Lydbilde er veldig bra og definert. Null støy og susing (utenom PS3 'n da) Jeg måtte dempe min Velodyne 10tommer med 3 DB. Den lille rakkeren ville bare mer og mer. Kanonsub, men pga naboer følte jeg at jeg måtte dempe meg litt, hehe. Men mer om lyden og Marantz. Bassen er som sagt veldig bra. Dialogene kom kanonklart frem i senteren. For de som kjenner filmen så er hele filmen filmet med videocam som er litt spesielt, men jeg synes filmen var bra og kan absolutt anbefales. Den er sonefri så det er bare å bestille fra Amazon. Lyden var TrueHD. Nå er ikke jeg noen anmelder så det blir litt vanskelig å forklare forskjellige ting, men jeg må bare si at jeg er kjempefornøyd med settet mitt. Har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Men så har jeg enkel oppkoblig også med kun hdmi på dvd, ps3 og get-dekoder.

Nå går jeg bare å gleder meg til 11. november når Band of Brothers kommer på Blu-ray med DTS HD lyd (litt off-topic).

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med 6.1 eller de nye lydformatene. Jeg har koblet opp 6.1 nå, men kjører jeg BD-film (DTS HD Master 5.1) fra PS3 via PCM, skal ikke forsterkeren allikevel sende informasjon til surround back-høyttaleren? Jeg har foreløpig kjørt surroundmode Auto, men da kommer det ingenting der. Jeg skifter til MultiCH 5.1 + DolbyEX får jeg lyd i den 6. høyttaleren, men går programmet da bort fra DTS Master HD?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med 6.1 eller de nye lydformatene. Jeg har koblet opp 6.1 nå, men kjører jeg BD-film (DTS HD Master 5.1) fra PS3 via PCM, skal ikke forsterkeren allikevel sende informasjon til surround back-høyttaleren? Jeg har foreløpig kjørt surroundmode Auto, men da kommer det ingenting der. Jeg skifter til MultiCH 5.1 + DolbyEX får jeg lyd i den 6. høyttaleren, men går programmet da bort fra DTS Master HD?

trykk på select på PS3 så vil du se hvilket lydspor som brukes

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kosteb00
    trykk på select på PS3 så vil du se hvilket lydspor som brukes
    Takk.
    PS3 sender ut DTS Master HD. Så prosessoren gjør altså ikke noe annet med lydsporet når jeg skifter fra Auto til MultiCH 5.1 + DolbyEX utenom å legge til den 6. høyttaleren?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 sender IKKE ut DTS Master HD. Kun omgjort til PCM.

Så du mister ikke noe. Og det er riktig at med Dolby EX (Eller DTS alternativet) så får du lyd i siste kanal også

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 sender IKKE ut DTS Master HD. Kun omgjort til PCM
    Takk for hjelpen, er rimelig grønn på dette.
    Når jeg trykker på select på PS3 står det DTS Master HD. På prosessoren står det PCM. Er ikke dette riktig? Det høres nå ihvertfall slik ut. Synes lyden er vanvittig bra. Har aldri hørt så tydelig dialog før.
    Jeg har bare vanlige HDMI-kabler foreløpig, ikke HDMI 1.3 sertifisert. Dette har vel noe å si?

Så du mister ikke noe. Og det er riktig at med Dolby EX (Eller DTS alternativet) så får du lyd i siste kanal også
    Ah, bra!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har det helt riktig.

PS3 viser at den bruker DTS Master, og dekoder dette til PCM som Marantzen tar i mot. Det er bare å lene seg tilbake å nyte

Man har ikke bruk for HDMI som er sertifisert for 1.3. Dette gjelder hastigheten når man faktisk får Deep Color osv. Dette er det INGEN som bruker i dag. Det kommer aldri på Blu-ray, kanskje på noe PS3 spill etter hvert. Da trengs det pga båndbredden for video.

For vanlig 1080p 24/50/60 samt bitstream så trengs bare en helt vanlig HDMI kabel, alt fra 1.0 skal funke.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har det helt riktig.

PS3 viser at den bruker DTS Master, og dekoder dette til PCM som Marantzen tar i mot. Det er bare å lene seg tilbake å nyte

Man har ikke bruk for HDMI som er sertifisert for 1.3. Dette gjelder hastigheten når man faktisk får Deep Color osv. Dette er det INGEN som bruker i dag. Det kommer aldri på Blu-ray, kanskje på noe PS3 spill etter hvert. Da trengs det pga båndbredden for video.

For vanlig 1080p 24/50/60 samt bitstream så trengs bare en helt vanlig HDMI kabel, alt fra 1.0 skal funke.
    Takk, da vet jeg det.:-D

Har nå sett 8 episoder med Prison Break på Blu-ray og DTS Master HD.
    Jeg synes Marantz AV8003 gjør en knalljobb på film. Har den koblet opp med Krell KAV-3250 (fronter + senter) og Marantz MM8003 (surround og surround back).
    Dialogen er krystallklar, kraftig og raspende. Bassen er stram og veldig, lydbildet er stort, luftig og detaljert. Jeg har kjørt auto setup for avstander, men har manuelt satt EQ på høyttalerne ved hjelp av XTZ Room Analyzer og Real Time Analyzer-funksjonen. Må høre litt mere når det kommer til musikk, men til film er jeg ihvertfall meget fornøyd med AV8003.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaujau. Da har vi hatt våre anlegg i noen uker da og det skulle jo være interressant å vite hva dere synes om settet.
    Personlig er jeg veldig fornøyd iaf. Har jo rett å slett fått ny lyd i ht og stua hehe.
    Får vel se å rote fram kroner til en bra bd også så jeg får full utnyttelse av anl.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trond B ble stille? :shock:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lassepelle
    Jaujau. Da har vi hatt våre anlegg i noen uker da og det skulle jo være interressant å vite hva dere synes om settet.
    Personlig er jeg veldig fornøyd iaf. Har jo rett å slett fått ny lyd i ht og stua hehe.
    Får vel se å rote fram kroner til en bra bd også så jeg får full utnyttelse av anl.
    Jeg er veldig fornøyd med AV8003, synes den gjør en fremragende jobb.
    Har etterhvert fått den til å fungere meget bra til musikk også, ihvertfall i mine ører. Det medførte manuell kalibrering og justering av EQ på hver enkelt høyttaler via Acoustic EQ. Synes det spiller som bare dét nå!
    Film er bare rått, men nå har jeg jo utelukkende sett BD-filmer.

MM8003 fungerer utmerket som strømforsyner til bakkanalene. Den spilte bra på frontene også, men falt selvsagt igjennom for min Krell selv om jeg kanskje litt naivt håpet på at den skulle klare seg. Den virket også litt for svak for å drive min Swans-senter skikkelig.
    Nå har jeg et litt vanskelig rom, så komboen er sikkert knallbra i et bedre rom, både til film og musikk.

jeg er ihvertfall kjempefornøyd og eiergleden er gedigen. Desigmessig et lite kunstverk, synes jeg.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Trond B ble stille? :shock:
    ??? Har ingenting mot Marantz hvis det var det du trodde. Har Marantz SA-7S1. :grin:
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blir den billigste prisen hjem, og hvor kan dette kjøpes?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prisdiskusjon kan tas i pris- og produktjakt kategorien, det hører ikke hjemme under teknisk diskusjon.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What?

Skulle ikke oppdatering fra Sony sin side (som er kommet ut) gjøre slik at PS3'en kunne sende ut DTS HD Master Audio som bitstream?

Er iallfall det jeg har fått vite :!:

PS3 sender IKKE ut DTS Master HD. Kun omgjort til PCM.

Side 10 av 18 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •