High-end stereo og brukbar 5.1 hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

High-end stereo og brukbar 5.1 hjemmekino

Holder på å prosjektere mitt nye anlegg. Det som er kravet til anlegget er at alt skal være skjult eller innebygget. Stuen i huset vårt er lite, og etter familieforøkelse må jeg innse at dagen for innebygde høytalere og stereoanlegg plassert i tilstøtende bod blir løsniningen. Budsjettet er "variabelt", men jeg ønsker å se etter brukt eller nesten nytt for å få ned investeringene litt.

Det første jeg har kjøpt nå er en Triad Inwall Silver/15 Powersub. Den har jeg fått tak i til ca 6000kr, men det er den forrige utgaven. Dagens modell koster litt under 20k på AVshop. Den kommer fra USA om en god uke. Jeg håper også å finne Triad Inwall Silver/6 eller Gold/6 Monitor høytalere til hovedhøytalere. Silver/6 koster ca 25000k på AVshop pr stk. Og dette er av mange ment å være noe av det beste for innebygging. Til center og surround går jeg for noe billigere, gjerne Triad LCR.

Men til forsterkeren trenger jeg råd:
    Ønsker å ha HDMI switch med innebygget konvertering fra analoge signaler til HDMI. Jeg vil også ha internett tilkobling og streaming av internetradio og mp3 og FLAC fra ekstern nettverksdisk. Til dette passer Denon AVR-4308 osv. Men jeg tenker at det kanskje er bedre å kjøpe effektforsterker, forforsterker og prossessor adskilt. Da kan jeg bruke mye penger på effekttrinnene til hovedhøytalerene og innse at surround prossessoren blir skiftet ut om noen få år da det helt sikkert kommer nye formater.

Er det noen som har gjort noe lignende eller har tips til oppsett? Budsjett på forsterkeroppsettet er 25000 maks, men da gjerne noe pent brukt.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en CD spiller også?
    Eller harddisk basert?

High end stereo med en surroundreciever, jeg tviler. Men kanskje en god integrert forsterker med prosessorinngang og en rimligere sorroundreciever til film?

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrokompaniet har forsterkere som via en surround forforsterker fungerer som enter 2 Amp x 3 x 150w eller 2 Amp x 1 x 500w tror jeg det var. Kjører du stereo inn, kjører begge ampene som monoblokker til frontene. Kjører du surround leverer di mindre effekt, men til 2 eller 3 høyttaler. og alt dette styres fra forforsterkeren. Da vil du i allefall oppnå High End i stereo, og veldig brukbar surround.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips!

Anbefaler deg den Thule 350 som ligger til salgs på av foumet. Kjøp en HDMI switch, bruk dvd spiller til prosessor og sett opp Apple itunes med airport for trådløs streaming av radio og musikk.

Noe Reciever som låter bra har jeg aldri hørt uansett pris.

PS Thulen er ikke verdt mer enn 10K, da dagens pris på den fra hifiklubben er helt på jordet. Riktig ny pris er ca 22-23000.

Den låter himmelsk på stereo, og fungerer bra på film. Solgte Thule før HK tok over agenturet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Skal du ha en CD spiller også?
    Eller harddisk basert?

High end stereo med en surroundreciever, jeg tviler. Men kanskje en god integrert forsterker med prosessorinngang og en rimligere sorroundreciever til film?
    Har nok ordlagt meg litt feil kanskje. Jeg tenkte på muligens kjøre effekttrinn til hovedhøytalerene og la disse styres av en "god" surround receiver (fra pre-out). En brukt Denon AVC-A11VX har vært vurdert. Ringte på en brukt til 12000, men den var selvsagt solgt.

Jeg regner med harddisk basert siden CD spiller, og resten av anlegget kommer til å stå i et eget tilstøtende rom. Da er det litt heft og gå i et annet rom og skifte CD. Så design på utstyret er helt uinteressant. Bare kvalitet og lyd som teller. Ja, og så pris selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Anbefaler deg den Thule 350 som ligger til salgs på av foumet. Kjøp en HDMI switch, bruk dvd spiller til prosessor og sett opp Apple itunes med airport for trådløs streaming av radio og musikk.

Noe Reciever som låter bra har jeg aldri hørt uansett pris.

PS Thulen er ikke verdt mer enn 10K, da dagens pris på den fra hifiklubben er helt på jordet. Riktig ny pris er ca 22-23000.

Den låter himmelsk på stereo, og fungerer bra på film. Solgte Thule før HK tok over agenturet.
    Dette skal jeg se nærmere på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Megaopsett

Med det oppsettet du skal ha bør du kanskje øke budsjettet ditt bra for å få de høytalerne til og gi det de er gode for. Har selv 2 stk triad LCR6 som brukes sammen med en Parasound NC2125.
    Grunnen til at jeg bruker Bronze serien er at det er den eneste serien fra Triad som man kan bruke "normale "forsterkere på.Silver, Gold og Platinum trenger bøtter og spann av effekt til og virkelig yte max og spille skikkelig.
    Er forhandler av Triad og dette jeg gjenngir er det Importør anbefaler av effekt til Høytalerne.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound har jo mye bra i New Classic serien sin. JFS SOUND SYSTEMS selger denne serien.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •