Denon avr 2808 oppskalering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon avr 2808 oppskalering

Hei,

Jeg er litt frustrert nå siden min denon avr2808 ikke gidder å oppskalere hdmi signalet den får fra denon dvd1740.

hdmi på dvd er satt til standard 576p og når jeg går inn på hdmi setup på avr og setter denne til 1080p blir bildet på tv borte litt og kommer tilbake, sjekker innstilling på TV og den sier 1080p. Går jeg da ut av menyen og tilbake til dvd filmen byttes det tilbake til 576p.

Har hatt begge denon i noen mnd men begynner å bli resignert mtp skalering problemene.

Om noen har noen innfall tas de imot med stor takk

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor lar du ikke bare 1740n gjøre jobben? Sett den til 1080p og null skalering i recieveren.

Hvis ikke, prøv å sett 1740n til 576i slik at recieveren får et helt ubehandlet signal fra dvd-spilleren...

Hjalp kanskje ikke all verden dette men.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Magnus.

Poenget mitt er jo at det er bedre bilde brikke i avr2808 enn i dvd1740.

Men jeg så noe på hifiklubben sine sider nå, mener at jeg ikke har sett det før siden jeg gikk til innkjøp av 2808 pga oppskalering både analogt og digitalt til hdmi...

------------

HD-opløsning og HDMI 1.3 over hele linjen
    AVR-2808 er udstyrt med to HDMI-innganger, HDMI-switching og konvertering fra analog til HDMI. Dermed er receiveren helt klar til å håndtere full HD-oppløsning, udvidet fargerom og udvidet fargedybde fra de nye HD-diskformatene. I motsetning til mange av konkurrentene klarer AVR-2808 konvertering av alle analoge videosignaler via den innebygde Faroudja videoprosessoren med oppskalering til 1080p HD-oppløsning. Selv om dette foregår i 10-bit i stedet for den suverene 12-bit oppløsningen de største modellene bruker, kan du likevel oppnå forrykende bildekvalitet.

Etter konvertering/oppskalering kan AVR-2808 sende signalet videre via enten HDMI- eller komponentutgangen. Det betyr i praksis at du kan koble til alle de analoge og digitale bildekildene dine til receiveren, og sende signalet videre til flatskjermen eller projektoren din via en enkelt kabel. I motsetning til toppmodellene klarer AVR-2808 likevell ikke skalering av tilkoblete HDMI-bildekilder - bare analoge.

-----------------------------

Siste setningen sier vel det meste - "I motsetning til toppmodellene klarer AVR-2808 likevell ikke skalering av tilkoblete HDMI-bildekilder - bare analoge."

Dette har jeg ikke lest før, har lest mye om avr2808 men ikke sett ferten av dette. Hifiklubben hadde heller ingen motforestillinger når jeg gikk til innkjøp av avr2808 og jeg fortalte jeg skulle oppskalere via hmdi fra dvd1740.

Hva skal jeg nå gjøre, føler jeg har "kjøpt katta i sekken" mtp utgangspunktet mitt.

Hva kan hifiklubben gjøre tror dere?

Er det utopi å håpe på et bytte til 3808 og mellomlegg?

Takker for svar igjen.

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phelos
    Hva kan hifiklubben gjøre tror dere?

Er det utopi å håpe på et bytte til 3808 og mellomlegg?
    Hvis du kjøpte den under forutsetning at den skalerte HDMI også, burde du ha rett til å heve kjøpet.

Du bør da primært kunne henvise til skriftlig materiale, men dersom noen hos HFK har sagt at den gjør det, bør det være nok å kunne henvise til denne personen...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at det går i orden med Hifiklubben, får være så diplomatisk som man kan være og håpe på det beste

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det visste jeg ikke. Idiotisk at den bare kan skalere fra analoge signaler. Dette er vel en grunn til å bare hoppe på 3808 med en gang. Ikke gi deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppbacking Magnus!

Jeg skal til de imorgen og sjekke.

Det er faktisk noen viktige momenter når jeg tenker tilbake:

1. Hadde bestilt den på forhånd og fikk mail dagen de hadde den på lager

2. På dette tidspunktet lå ikke informasjonen om produktet på hjemmesidene deres.

3. Jeg nevnte at jeg hadde kjøpt dvd1740 og hadde tenkte å oppskalere via hdmi fordi video brikken i forsterker var endel hvassere.

4. Fikk ingen advarsel om at dette ikke ville fungere.

5. Leser teksten en gang til i kveld "I motsetning til toppmodellene klarer AVR-2808 likevell ikke skalering av tilkoblete HDMI-bildekilder - bare analoge."
    - det virker jo som at meningen var at den skulle klare hmdi oppskalering, hvorfor bruker de da frasen "likevell ikke"...

Kan sende en oppdatering på hva som skjer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det går iorden. Ikke noe gøy å finne ut at produktet ikke er i stand til å oppfylle de kravene man satte når man kjøpte den.
    Selv har jeg også denne modellen, men jeg viste når jeg kjøpte den at den ikke kan oppscalere kilder tilkoblet med HDMI. Kun Analog-HDMI.
    Den eneste reciveren i denne prisklassen jeg kjenner til som gjør dette på en fabelaktig måte må være Yamaha RX-V1800.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg fram det du har der, hvis dem ikke vil så er det vel bare å ta det videre til forbrukerrådet eller noe... Dem har jo på en måte ljugd for deg.

(hjerneteppe på hvordan man bøyer lyve der...hehe. så tok enkle versjonen)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •