Anbefalinger av rørforsterker(e) til Klipsch RF-7 - Jakten på rørpre har begynt :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Anbefalinger av rørforsterker(e) til Klipsch RF-7 - Jakten på rørpre har begynt :)

Hei

Er blitt veldig interessert i å prøve skikkelig rørforsterker på mine RF-7, og jeg lurer da på om det er noen her inne som har noen gode anbefalinger til kandidater som vil være god kombo sammen med RF-7 - og samtidig er strømsterk nok til å kunne drive dem noenlunde bra.

Har kikket på ambiance sin V20, og en brukt hybrid fra Pathos, nærmere bestemt - Logos.

Brukte og nye anbefalinger tas imot med stor takk!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en e-post til Håkon Rognlien på Fryd HIFI, og sprø hva han mener. Han har god oversikt over hav som fungerer på Klipsch. Er vel ikke veldig optimist med tanke på hva han skrev på Hifisentralen:

RF 5 var nevnt her; den var klart mer krevende enn RF 3, men lot seg styre av relativt små forsterkere, gitt at de hadde en viss styringskraft. RF 7 var mye mer komplisert, denne er faktisk ikke enkel å kontrollere i det hele tatt. Så man må være klar over at ikke alle Klipsch er like enkle å ha med å gjøre.
    Frode

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    send en pm til avforums kakehode og hør med han. Han brukte en rogue på sine rf7. Selv har jeg brukt rogue stereo 90 på mine array1400 i tre uker (hadde den på lån fra devilej) og det var de tre mest vellydene ukene jeg noen gang har opplevd. Når det kom til reine krefter og lydtrøkk måtte den selvfølgelig se seg slått av midgad oberon 6.1, men med stereo90 spilte jeg allikevel så høyt at det rett og slett blei for høyt. pur nytelse

Anfield her på forummet testet jo stereo 90 opp mot mcintosh 275 og valgte stereo90 som vinner.

Stereo90 ligger på kr 24k om jeg ikke husker helt feil, absolutt verdt penga! Og nå nylig lå det en på bruktbørsen for godt under 20k.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, vet RF-7 er en utfordring

Såvidt jeg forstod kakehode på forumet (mens han testet Rogue'n) så kom den litt til kort når det gjaldt kontroll over RF-7, men det låt visst meget bra ellers.....

Er ikke lett å finne virkelig gode alternativ, skal sende mail til Rognlien!

Ellers taes tips, råd og anbefalinger imot med stor takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatman iTube Mothership

Denne komboen hadde vært morsom å testet ut på Klipsch :-D

Jeg snakket med en forhandler en stund før jul og de var ventet inn i januar. Pris på 2 stk. monoblokker og forforsterker skulle være 27k. Han visste ikke prisen kun på monoblokkene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar og hjelp folkens

Tok rådet ditt fhl og er i dialog med Rognlien. Makan til gode svar, erfaring, gode råd og service mann!

Helt superbt!

McIntosh, EC, Parasound og PassLabs er som ventet virkelig gode kombinasjoner, men vi er blitt enige om at det blir feil å bytte ut Rotelene uten å virkelig latt dem vise hva som bor i dem! Så nå går jakten på en skikkelig rørpre., dette blir spennende!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Somnevt har jeg hatt Stereo90 på mine RF-7, og slev om Stereo90 er noe av det kraftigste innen rørforsterker man kan kjøpe før det blir skreeeeekkelig dyrt holdt den ikke mål dessverre. For min del ihvertfall. Ikke det at jeg ikke fikk spillt høyt nok, krater i pannen fikser RF-7 fort nok med nesten hva som helst av forsterker. Men å få bassen til å sitte skikkelig, det krever godt over middels forsterkermuskler. Det låt tidvis helt fantastisk, ja, men jeg fikk vel aldri helt rockefoten i gang heller. Sånn sett var vel komboen litt småskjev, for Stereo90 er kraftig som tusan, det er bare RF-7 som er noe herk å få skikkelig dreis på.

Så pass på å få prøve før du kjøper, gjerne med flere rør, og gidder du bla gjennom tråden min har jeg rablet ned noen "obervasjoner" gjort ved diverse kombinasjoner. Ikke at jeg skal påberope meg noen enorm rørerfaring, men Stereo90 var ihvertfall svært mottagelig for sådan "tweaking".

Men uansett, er du som meg og forlanger mer kontroll må du nok uansett opp i pris, og i så fall har jeg for min egen del fremdeles noen småvåte tanker om 2x MC275, og ikke minst den hysterisk store Zeus fra Rogue. Da snakker vi henholdsvis 60000 og 80000, men jaja, det er bare penger

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kakehode

Hehe, fulgte med på tråden din underveis når du testet kakehode, det var riktig artig lesning! Det er nettopp derfor jeg er litt skeptisk, for det skal litt til for å få skikkelig kontroll og dreisen på bassen i RF-7.

Er i dialog med Rognlien, og det ser ut til at jeg kommer til å spare til skikkelig McIntosh/EC/Pass Labs blokker etterhvert.

Har flere godbiter jeg kunne tenkt meg å prøve når jeg får spart opp:

Electrocompaniet: If music really matters

Electrocompaniet: If music really matters

McIntosh

McIntosh

Pass Labs | Products | Amplifiers | X350.5

Skikkelige klassemuskler koster Det er bare å ta tiden til hjelp!

Jeg ble dog anbefalt å beholde 1090'en til RF-7, ettersom jeg forstod var denne veldig bra kombinasjon med RF-7, men får ikke vist sitt fulle potensiale før den blir kombinert med en skikkelig pre. Han skulle jakte litt etter en rørpre som ville gjøre seg godt i systemet. Jeg er superspent!

Dette tror jeg kommer til å blir riktig moro

Zeus ja! Det ligger en brukt en til 50k på Høium hifi!

Vil ikke to 275 bli litt for lite? ops:

Edit: Høium Hifi - distributør av cd-spillere, forsterkere, hifi-møbler, høyttalere, kabler m.m.

Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Somnevt har jeg hatt Stereo90 på mine RF-7, og slev om Stereo90 er noe av det kraftigste innen rørforsterker man kan kjøpe før det blir skreeeeekkelig dyrt holdt den ikke mål dessverre. For min del ihvertfall. Ikke det at jeg ikke fikk spillt høyt nok, krater i pannen fikser RF-7 fort nok med nesten hva som helst av forsterker. Men å få bassen til å sitte skikkelig, det krever godt over middels forsterkermuskler. Det låt tidvis helt fantastisk, ja, men jeg fikk vel aldri helt rockefoten i gang heller. Sånn sett var vel komboen litt småskjev, for Stereo90 er kraftig som tusan, det er bare RF-7 som er noe herk å få skikkelig dreis på.

Så pass på å få prøve før du kjøper, gjerne med flere rør, og gidder du bla gjennom tråden min har jeg rablet ned noen "obervasjoner" gjort ved diverse kombinasjoner. Ikke at jeg skal påberope meg noen enorm rørerfaring, men Stereo90 var ihvertfall svært mottagelig for sådan "tweaking".

Men uansett, er du som meg og forlanger mer kontroll må du nok uansett opp i pris, og i så fall har jeg for min egen del fremdeles noen småvåte tanker om 2x MC275, og ikke minst den hysterisk store Zeus fra Rogue. Da snakker vi henholdsvis 60000 og 80000, men jaja, det er bare penger

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, nå kan Mc275 brokobles til heftige 150watt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Men, nå kan Mc275 brokobles til heftige 150watt
    Jo, det vet jeg

Men jeg har mine tvil om at det er nok til å få skikkelig liv i rf-7 :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen mulighet å få lånt med deg fra HFS?
    I teorien burde det være nok, men aldri godt å si...
    Kanskje du skulle ha gått for Krellen på HFS?
    Iallefall nok krefter

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ingen mulighet å få lånt med deg fra HFS?
    I teorien burde det være nok, men aldri godt å si...
    Kanskje du skulle ha gått for Krellen på HFS?
    Iallefall nok krefter
    Hehe, vet ærlig talt ikke ops:

Har sett på krellen, men den er litt gammel

Var forøvrig ikke jeg som var ute etter 275 fra Mc, var kakehode Jeg sikler mer i transistorgaten, men ble foreløpig anbefalt å prøve en god rørpre i kombo med min nåværende RB-1090. Er meget spent for å si det mildt :-D

Edit: Tok feil av hvilken Krell du mente, jeg tenkte på den eldste av dem, beklager.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke du MÅ ha fjernkontroll, har Hifi-Stasjonen en CJ: Hifi-Stasjonen - Hifi produkter
    Du kan jo også ta kontakt med Renaissance Audio her i Bergen på 45 22 78 19 for å høre om han har noe spennende. Kanskje enklere å få testet.

Frode

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss

Var forøvrig ikke jeg som var ute etter 275 fra Mc, var kakehode
    ...Oooops... My bad.. ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Hvis ikke du MÅ ha fjernkontroll, har Hifi-Stasjonen en CJ: Hifi-Stasjonen - Hifi produkter
    Du kan jo også ta kontakt med Renaissance Audio her i Bergen på 45 22 78 19 for å høre om han har noe spennende. Kanskje enklere å få testet.

Frode
    Spennende fhl! Riktig fin pris også!

Men skulle gjerne hatt en med fj.ktr. Jeg er desverre ikke av den typen som lytter til et fast volum eller går fram å tilbake hehe Forøvrig er jo CJ gromt ops:

BGuarden, chill!

Edit: fhl, Renaissance Audio, er deet han som holdt/holder til i kjelleren til Klart Svar butikken ovenfor strandgaten?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noe fra Cayin? A88T kanskje. Test: 6moons audio reviews: Cayin A-88T

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Edit: fhl, Renaissance Audio, er deet han som holdt/holder til i kjelleren til Klart Svar butikken ovenfor strandgaten?
    Ja, men jeg vet ikke om butikken er åpen for tiden.

Frode

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC Nada/Nemo og McIntosh 402\501, joda, der ramset du også opp mine drømmeforsterkere. Den dagen du har spart og handla, da er jeg neppe den eneste som setter kusen imot bergen

Har selv hatt rf7 og det røkket jeg fikk med obeorn blokkene var spinnvilt. Hvordan disse blir med ec\mcintosh, one can only dream wet!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Ja, men jeg vet ikke om butikken er åpen for tiden.

Frode
    Ja er søren ikke sikker jeg heller hehe Sist jeg var inne jobbet han fremdeles med oppussing/var ikke tilstede, kan jo prøve å stikke innom i løpet av neste uke kanskje

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •