Vurderer hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer hjemmekino

Har i dag Vincent SV-236 stereoforsterker og Patos Lyric 502 høytalere. Vurderer
    å oppgradere til hjemmekino og trenger derfor en hjemmekinoforsterker. Har lyst til å beholde stereoforsterkeren da den spiller helt fantastisk til disse Patosene. Vil det være mulig å bruke stereoforsterkeren til å drive patosene (fronthøytalere) i et hjemmekino oppsett, og kjøpe en reciever til å drive senter, sub og bakhøytalere, eller blir dette helt feil? Hva anbefaler ekspertene her inne?
    Er helt grønn på hjemmekino så tar i mot all hjelp jeg kan få. Ser at Yamaha recivere får bra omtale her inne så vurderer en slik.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vanskelig å kunne anbefale noe uten mere info. som f eks prisklasse og størrelse på rommet dette skal brukes i. når det gjelder bruk av stereo anlegget ditt i et hjemme kino anlegg så er ikke det noe problem så lenge du kjøper reciver med pre out som de fleste recivere nå har. da kobler du stereo forsterkeren din på på pre out på L og R så den tar seg av frontene og reciveren tar seg av resten av høytalerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    vanskelig å kunne anbefale noe uten mere info. som f eks prisklasse og størrelse på rommet dette skal brukes i. når det gjelder bruk av stereo anlegget ditt i et hjemme kino anlegg så er ikke det noe problem så lenge du kjøper reciver med pre out som de fleste recivere nå har. da kobler du stereo forsterkeren din på på pre out på L og R så den tar seg av frontene og reciveren tar seg av resten av høytalerene.
    Takker for svar. Hadde tenkt til å kjøpe en brukt reciever til rundt 5000 spenn. Tenkte også litt på en Denon AVR-3806 som har romkorreksjon og HDMI, eller er dette bortkastet penger når den bare skal drive senter, sub og bakhøytalere? Vurderte å legge ca 5000 spenn også i høytalere. Har også tenkt til å kjøpe disse brukt da man får mye mer for pengene.

Når det gjelder stuen er det en vinkelstue på 36 kvadratmeter. Fra sofaen og fram til TV og fronthøytalere er det ca 3 meter.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vincent er produkter jeg virkelig har sansen for, men har sv236 en prossesorinngang? så ikke sånn ut på bildene, men mulig jeg blingset.

Om den ikke har det, så må du kjøre signalet fra recieverens preout til sv236 og så har du to volumkontroller å forholde deg til. Hvis du ha bruker romkorreksjon, så må du først bestemme deg for et volum på vincenten, kjøre RK, og da helst ha det samme volummet på vincenten hver gang du snurrer film. Om vincenten derimot har en prossesorinngang slipper du hele problemstillingen siden signalet da vil bli kjørt igjennom pre out på recieveren, inn på prossesorinngang på vincent og dermed rett i effektrinnet på vincenten.

HDMI er jo den beste overføringsstandarden for lyd og bilde i hjemmekinoen, så dette er selvfølgelig det verdt det. Denon sin 4306 vil neppe være noe dumt kjøp, selv om den ikke skal drive frontkanalene. Det er ikke bare effektrinnene i en reciever som koster, som oftest lønner det seg å legge litt mer i produktet siden man da gjerne får en litt bedre forforsterkerdel. RK er også noe som ofte kan lønne seg, selv om det i noen tilfeller kan gå motsatt vei.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    vincent er produkter jeg virkelig har sansen for, men har sv236 en prossesorinngang? så ikke sånn ut på bildene, men mulig jeg blingset.

Om den ikke har det, så må du kjøre signalet fra recieverens preout til sv236 og så har du to volumkontroller å forholde deg til. Hvis du ha bruker romkorreksjon, så må du først bestemme deg for et volum på vincenten, kjøre RK, og da helst ha det samme volummet på vincenten hver gang du snurrer film. Om vincenten derimot har en prossesorinngang slipper du hele problemstillingen siden signalet da vil bli kjørt igjennom pre out på recieveren, inn på prossesorinngang på vincent og dermed rett i effektrinnet på vincenten.

HDMI er jo den beste overføringsstandarden for lyd og bilde i hjemmekinoen, så dette er selvfølgelig det verdt det. Denon sin 4306 vil neppe være noe dumt kjøp, selv om den ikke skal drive frontkanalene. Det er ikke bare effektrinnene i en reciever som koster, som oftest lønner det seg å legge litt mer i produktet siden man da gjerne får en litt bedre forforsterkerdel. RK er også noe som ofte kan lønne seg, selv om det i noen tilfeller kan gå motsatt vei.
    Nå er jeg så grønn at jeg ikke vet hva en prosessorinngang er, men jeg tviler på at det er det på forsterkeren. Det er ikke engang tilgang til hodetelefoner, som er noe jeg har irritert meg over. Du som har peil kan jo se på linken under om det er PI, men det ser ikke slik ut.

Vincent

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fire uttak bak på Patos Lyric 502. Hadde det vært mulig å brukt to av dem til stereo på min Vincent SV-236 og to av dem til en f.eks Denon eller Yamaha reciever? En på jobben som snakket om at det kunne bli noe feil med ohm om jeg gjorde det. Stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du må ikke finne på å forsøke det. I beste fall slår sikringene i en av forsterkerne ut.

SV236 har ikke prosessorinngang. Foreløpeg er det vel bare SV234 fra Vincent som har dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •