Brum i sub med avslått 3806

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brum i sub med avslått 3806

Har byttet ut Denon AVR-3805 med 3806, og etter det har min DIY sub med Hypex DS-4/XLS-12 begynt å dure, når receiver er avslått?!
    DVD-1910 var før tilkoblet med dig coax, den er nå erstattet med PS3, som er tilkoblet med optisk kabel.
    Før har suben stått på døgnet rundt, uten noe ulyd.
    Hva kommer dette av?

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Har byttet ut Denon AVR-3805 med 3806, og etter det har min DIY sub med Hypex DS-4/XLS-12 begynt å dure, når receiver er avslått?!
    DVD-1910 var før tilkoblet med dig coax, den er nå erstattet med PS3, som er tilkoblet med optisk kabel.
    Hva kommer dette av?
    hadde samme problem før,men det forsvant når eg bytta til ein betre kabel:-D
    Før hadde eg ein dorleg bil subbkabel som var dorleg skjerma, no har eg ein viablue kabel som er av god kvalitet, så nå har eg ingen problem:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Hva kommer dette av?
    Fant du ut av problemet Norcad? Har fått samme problem med min XTZ sub bare at jeg har byttet ut min receiver til Yamaha rxv-1800...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei egentlig ikke. Men av en eller annen grunn har problemet forsvunnet.
    Jeg har ikke skiftet noen kabler e.l. Men receiveren har blitt flyttet på flere ganger, så enten var det dårlig kontakt et sted, eller så var det signalkabelen som er dårlig skjermet og havnet på feil sted ifht strømkabler etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt samme problem i flere år, med flere forskjellige forsterkere og forskjellige subber.. Periodisk brumming i subwoofer. hvis det virkelig er så enkelt som å bytte til en bedre skermet kabel er jeg villig til å betale endel for denne... Riktignok litt skeptisk til om dette løser problemet. Midlertidig løsning for meg har vært å dra ut støpselet til subben og sette det inn igjen, eller samme med subkabel.

Flere med erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg har hatt samme problem i flere år, med flere forskjellige forsterkere og forskjellige subber.. Periodisk brumming i subwoofer. hvis det virkelig er så enkelt som å bytte til en bedre skermet kabel er jeg villig til å betale endel for denne... Riktignok litt skeptisk til om dette løser problemet. Midlertidig løsning for meg har vært å dra ut støpselet til subben og sette det inn igjen, eller samme med subkabel.

Flere med erfaringer?
    Fikk fiksa mitt problem. Det oppstod en jordingsløyfe som jeg fikset ved å koble sub strømledningen til en ujordet skjøteledning som jeg igjen koblet i vanlig jordet støpsel. Måtte skjære litt i den ujordete kontakten for å få den til å passe, men det funka ihvertfall...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •