4ohms høyttalere på en 6-16 ohms forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

4ohms høyttalere på en 6-16 ohms forsterker?

Hei jeg lurer på om jeg kan drive mine Cerwin Vega VS15 med en Denon AVR-1508

Tenkt å oppgradere til 5.1 men er ikke så mange forsterkere som er kompitable med 4ohm's impedanse. Klarer den å drive høyttalerene mine problemfritt selv om det står 6-16 ohm? Vet ikke om det har noe med saken å si men VS15 er ganske lettdrevne.

Alli

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom dine cv ikke trenger så mange watt for å spilles, men de trenger fortsatt store strømreserver. Tror neppe denon 1508 klarer å dra cv'ene noe særlig. Ved høy volum vil nok ht'ene leve sitt eget liv. I verste fall kan du risikere å sprenge ht'ene. Du kan jo bruke 1508 som forforsterker, da vil det gå bra.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemfritt, ja, men sannsynligvis ikke på mer enn 2/3 av max volum, da risikerer du å svi av transistorene i forsterkeren
    De har jo en følsomhet på 102dB/W leste jeg et sted, så høyt nok burde det nok fortsatt bli, selv om du kan få godt med forvrengning.

VIlle nok hoppet på samye83's råd om denne som pre

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon'en har vel ikke pre-out har den det? Hvis den ikke har det får du ikke brukt den som forforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forforsterker

Den har jo ikke Pre-Out da så det blir jo et lite problem for i såfall kunne jeg bare brukt NAD 705'en som jeg driver dem med nå til å drive kun frontsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Receiver

Er det noen som har noen andre receiver anbefalinger. Vil helst ha med meg HDMI 1.3a med DTS-HD og Master HD når jeg først kjøper en nå. Dette er den eneste rimelige forsterkeren jeg fant som faktisk støtter de nye HD Lydformatene. Kunne tenkt meg en til maks 40000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei...Jeg fikk min NAD receiver på 5x50watt til å kutte når jeg kjørte CV'ene mine på den. Det skurra ikke, men det var høyt volum. Ville nok anbefalt receiver med pre-out.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlliCW
    Er det noen som har noen andre receiver anbefalinger. Vil helst ha med meg HDMI 1.3a med DTS-HD og Master HD når jeg først kjøper en nå. Dette er den eneste rimelige forsterkeren jeg fant som faktisk støtter de nye HD Lydformatene. Kunne tenkt meg en til maks 40000
    Marantz SR7002 sies å kunne fåes til 10 lapper på svenske grensa hvis ikke så kan tonart.no også skaffe dem til litt mer. Den støtter alle lyd formatene og hdmi 1.3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •