Går dette bra??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Går dette bra??

Hei. Er rimlig ny innen lyd og bilde, men liker det bedre og bedre..
    Nå lurer eg på en liten ting her.

Er forsterkeren god nok til dette? høyttalerene vil ikke ta skade av høy spilling?

Har nett kjøpt meg en kenwood krf- x 9090d og bruker den på dynavoice m-65 front, dynavoice f-6 bak og en dårlig Pure Acoustics QX900 senter (kommer noe annet). Sammen med dette har eg en aktiv proson 12" sub.

Veldig takknemleg for svar

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...rf-x9090d.html

Hvis du tar en titt på denne linken så er det flere som har akkurat den forsterkeren som du har kjøpt deg. De virker veldig fornøyde med produktet. Selv hadde jeg 5.0 surround anlegg fra kenwood før, der hvor høytalerne også var fra kenwood. De ga meg ingen wow opplevelse, men gjorde jobben sin. Om det var høytalerne eller forsterkeren fra kenwood som satte hinder for skikkelig kinoglede er jeg ikke på. Men igjen, er jo veldig mange år siden jeg kjøpte anlegget. Kenwood kan være mye bedre nå. Når det gjelder kenwood watt så bør du ta dem med en klype salt. Sammenlignet med de mere kjente forsterkerne leverer de mindre power.

Jeg vil tro at kenwooden skal klare å dra dine m65 ganske greit. Om den vil klare å ha full kontroll over m65 dine kan jeg ikke svare på, du får bare guffe opp og hør etter forvrengninger. Still inn 80hz som delefrekvens mellom frontene og sub'en. Slik kan du avbelaste forsterkeren.

M65 ht'ene har en følsomhet på 93dB, dvs at de er veldig lettdrevne. Din forsterker vil gjøre jobben sin. Hvis du ikke blir fornøyd med lyden, er det alltid mulig å kjøpe forsterker for å skvise ut det ekstra som ligger i ht'ene.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, har gjort brøler på tidligere forsterkere (pioneer 516), som vrengte noen andre høyttalere, så vil slippe unødvendige utlegg på nytt hjemmekino med det første.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du ikke spiller så høyt at du hører forvrenging, så går det bra. Hvis lyden begynner å flyte sammen og bli kvass og udefinert, skrur du litt ned..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pokker nå har eg merket en "knitre" lyd i høyttalerene, når eg skrur opp fra ca halvfullt til 3/4 av max..
    Noen som vet hva som kan være galt?
    Er forsterkeren noe galt med kanskje? hørt at det kan være årsaken, så lenge ledningene ikke krysser hverandre?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •