Jakter på godlyd med budsjett på 30 000 :) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 85
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg får legge hodet på stabben her:

Jeg har jo etterhvert hatt noen forsterkere til alt fra 10 - 36 laken veiledende i 2 kanaler og endel høyttalere og jeg har lyttet litt rundt, men jeg er LANGT fra så bevandret som enkelte andre som svarer her, allikevel;

Hvor kresen er du på lyden egentlig - sitter du og finlytter på gitarstrengers etterklang eller vil du ha noe som spiller bra og ikke er så kresen?

Mine 2 cent her må være å ikke svi 30 for å svi dem. B&W DM683 synes jeg hadde vært helt supre - om jeg trengte pynt til stua. Jeg har hørt littegrann på dem med Denon-elektronikk og jeg syntes det var på det beste "helt ok". Diskanten opplevde jeg som avrundet og mellombass/bass syntes jeg var litt hul og ikke spesielt stram. Det kan være du er uenig, men jeg vil anbefale deg en skikkelig lytt før du kjøper.

En mulighet kan f.eks. være:
    Abrahamsen V2 til ca 10 laken - et par Monitor Audio RS6 - en SVS PCi25-31 til 5990,- Da har du akkurat runda 20 høvdinger om du ringer de rette folkene, eventuelt prøver GS20 istedet for RS6. Avhengig av forhandler er GS20 jo endel dyrere da. Uansett så er RS6 alvorlig gode for pengene.

Vil du legge mer i høyttalere og vil innom Hifi-Klubben som mange tipser fra så er Mentor 6 gode.

Ellers er nok tigers tips og bra, det kommer egentlig litt an på hva du er ute etter.

Lykke til i jakten - stol på øra og ikke tester!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg får legge hodet på stabben her:
    Hvor kresen er du på lyden egentlig - sitter du og finlytter på gitarstrengers etterklang eller vil du ha noe som spiller bra og ikke er så kresen?
    Hvor kresen... vel.. vil tro at uansett hva jeg ender opp med må det bli bedre enn "plastikkboksen" som jeg bruker i dag Kommer neppe til å sitte å fundere over etterklangen på gitarstrengene nei..

Mine 2 cent her må være å ikke svi 30 for å svi dem. B&W DM683 synes jeg hadde vært helt supre - om jeg trengte pynt til stua. Jeg har hørt littegrann på dem med Denon-elektronikk og jeg syntes det var på det beste "helt ok". Diskanten opplevde jeg som avrundet og mellombass/bass syntes jeg var litt hul og ikke spesielt stram. Det kan være du er uenig, men jeg vil anbefale deg en skikkelig lytt før du kjøper.?
    Må for all del ikke svi av 30 000,-, klarer jeg å bli fornøyd for 20 000,- er det jo supert.. da har jeg 10 000,- til bamsemums og konjakk, evt ny tv..

En mulighet kan f.eks. være:
    Abrahamsen V2 til ca 10 laken - et par Monitor Audio RS6 - en SVS PCi25-31 til 5990,- Da har du akkurat runda 20 høvdinger om du ringer de rette folkene, eventuelt prøver GS20 istedet for RS6. Avhengig av forhandler er GS20 jo endel dyrere da. Uansett så er RS6 alvorlig gode for pengene..
    Dette var morsomt, har tenkt på noe ganske så likt oppsettet ditt. Abrahamsen har jeg prøvd å få hørt den siste tiden, men det er ingen her som har Abrahamsen inne, har ringt rundt på diverse Elkjøp-butikker. Ser at Abrahamsen har bra med strømreserver, og jeg begynner å få banka inn at watt ikke er alt.. men: har den futt nok når volumet øker? SVS er absolutt aktuell som sub, siden jeg etter hvert ønsker å utvide til surround, men kjøper meg heller CD-spiller før sub Abrahamsen er fin i forhold til framtidig utbygging, siden den har prosessor-inngang. Monitor Audio vet jeg sannelig ikke hvor jeg skal få hørt.. bor i Trøndelag, men forstår at det er en del som er fornøyd med de.

Ellers er jo Abrahamsen V2.0 og Cambridge 840A v.2.0 priset likt.. Cambridge har jeg mer sansen for rent estetisk, men lyden er vel sikkert forskjellig? Cambridge har også prosessor-inngang, og sånn sett like forberedt for utbygging til surround.

Vil du legge mer i høyttalere og vil innom Hifi-Klubben som mange tipser fra så er Mentor 6 gode.!
    De blir nok hakket for dyre, hvis jeg ikke snubler over de brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Kom over denne tråden. Har ikke lest igjennom alle tidligere innlegg. Men fått med meg at du er ute etter anlegg 30 000-.

Har nettopp kjøpt meg anlegg i denne prisklassen selv. Endte opp med B&W 683 (10k), Lyngdorf SDAI2175 (brukt for 7k), MHZS CD66 (min er moddet, ga 7k, men får de på ebay til 3500, 18 kg ren musikkglede) og SVS sub (den lille 12 tommeren).

Subben er strengt talt ikke nødvendig på 683, men hadde den fra før. Er meget meget fornøyd med hvordan anlegget spiller. Bra på all type musikk. Men tror uansett ikke du blir misfornøyd med hva du går for i denne prisklassen. Er du intr. kan du høre anlegget (trondheim)

Lykke til i jakten.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valo79
    Hei!
    Kom over denne tråden. Har ikke lest igjennom alle tidligere innlegg. Men fått med meg at du er ute etter anlegg 30 000-.

Har nettopp kjøpt meg anlegg i denne prisklassen selv. Endte opp med B&W 683 (10k), Lyngdorf SDAI2175 (brukt for 7k), MHZS CD66 (min er moddet, ga 7k, men får de på ebay til 3500, 18 kg ren musikkglede) og SVS sub (den lille 12 tommeren).

Subben er strengt talt ikke nødvendig på 683, men hadde den fra før. Er meget meget fornøyd med hvordan anlegget spiller. Bra på all type musikk. Men tror uansett ikke du blir misfornøyd med hva du går for i denne prisklassen. Er du intr. kan du høre anlegget (trondheim)

Lykke til i jakten.
    Nå har vi goldeneagle her snart med lovprising av B&W og Lyngdorf... Begynner å gro i hop nå etter diverse beinbrudd, så det er ikke umulig at det blir en Trondheimstur etter hvert snart. Prøvelytting hadde vært mega!

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H200 er en kjempe god forsterker, er en grunn til at denfår gode kritikker rundt om i landets Hi fi magasiner.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Nå har vi goldeneagle her snart med lovprising av B&W og Lyngdorf... Begynner å gro i hop nå etter diverse beinbrudd, så det er ikke umulig at det blir en Trondheimstur etter hvert snart. Prøvelytting hadde vært mega!
    HAHAHAHA morsomt har du ikke glemt starten av tråden nå?? du er alt for sent ute bla deg tilbake og les inlegg nr 2 i denne tråden så finner du ut av hva jeg mener

dette er fortsatt knall bra høytalere til prisen

men holder på med å selge hele anlegget mitt nå vil gå for ren stereo og kommer til å handle 803S om en uke til

PS: mine 683 er fortsatt til salgs
    PSS: er lei av bud på 6000kr, kommer ikke til å selge til den prisen uansett

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    HAHAHAHA morsomt har du ikke glemt starten av tråden nå?? du er alt for sent ute bla deg tilbake og les inlegg nr 2 i denne tråden så finner du ut av hva jeg mener

dette er fortsatt knall bra høytalere til prisen

men holder på med å selge hele anlegget mitt nå vil gå for ren stereo og kommer til å handle 803S om en uke til

PS: mine 683 er fortsatt til salgs
    PSS: er lei av bud på 6000kr, kommer ikke til å selge til den prisen uansett
    Jaja.. bare regnet med at du hadde en kommentar når denne høyttaleren kom opp igjen.. Ikke sett maken til høyttaler her inne jeg som evner å engasjere folk. Virker som man enten liker eller ikke liker den! :-D 803S ja, litt av et hopp det da! Blir nok så jeg avventer handlingen noen måneder til, ligger an til flytting og da er det dumt å ha høyttalere å lempe på som i tillegg gjerne får seg noen skrammer hvis man er uheldig.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali vs Monitor Audio

Kan man sammenligne Ikon 6 og RS6? Tenker på forsterkermatching som bør helle mot det mørke/varme? Litt mere/bedre bass i RS6? RS8 ser jeg ligger prismessig ganske tett opp mot RS8. Vil den ta opp mye mer volum i stuen enn RS6? Noen lydmessig store forskjeller på RS6 og RS8? Hvordan er GS-serien vs RS-serien? GS-serien blir nok for dyr hvis jeg får tak i noe brukt. Både Dali og Monitor Audio virker for meg å være mere lettdrevne enn f.eks B&W og Dynaudio - stemmer dette?

Hvordan er ellers finishen på Monitor Audio?

...og til Administrator: flytt gjerne tråden over til generelt audio og HiFi

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio

Kan man sammenligne Ikon 6 og RS6? Tenker på forsterkermatching som bør helle mot det mørke/varme? Litt mere/bedre bass i RS6? RS8 ser jeg ligger prismessig ganske tett opp mot RS8. Vil den ta opp mye mer volum i stuen enn RS6? Noen lydmessig store forskjeller på RS6 og RS8? Hvordan er GS-serien vs RS-serien? GS-serien blir nok for dyr hvis jeg får tak i noe brukt. Både Dali og Monitor Audio virker for meg å være mere lettdrevne enn f.eks B&W og Dynaudio - stemmer dette?

Hvordan er ellers finishen på Monitor Audio?

...og til Administrator: flytt gjerne tråden over til generelt audio og HiFi
    Ikon 6 er det jeg vil kalle en lys høyttaler, mye diskant og etter min mening ikke spesielt fyldig og fin bass. Jeg har hørt både Ikon 6 og Ikon 7 og ingen av disse synes jeg matcher Monitor Audio RS8. RS8 har en veldig fin diskantgjengivelse (om du liker det litt mer soft, med avrundede s-er), god mellomtone og en dyb og fin bass. Det har et stort lydbilde og du hører fint innspillingsdetaljer som "flyter" i rommet ved siden av høyttaleren. Ikon har en mer kasselyd en RS8, RS8 har en bedre gjengivelse av musikk på lavere lyttevolum (alså du får mer følelse av bassen og hele frekvensspekteret selv om du ikke spiller høyt). Jeg bruker også kun 2-kanals lyd til film og selv om det på ingen måte kan sammenlignes med surround, får jeg en delvis surroundfølese ved at lydbildet blir såpass stort.

Jeg bruker en Xindak XA6950 til mine RS8 og har ikke testet andre på disse. Men jeg tror ikke RS8 er så vanskelig å matche som Dali i og med at den ikke er så utpreget lys. Du skal kanskje være litt forsiktig med å bruke en forsterker med mørk klang da bassen muligens kan ta litt over. Du bør også ha et forholdsvis stort lytterom å plassere dem i.

I tillegg er den fysiske størrelsen på høyttaleren liten (ca 90x20X30). Et forholdvis kompakt kabinett. Finish kan ikke sammenlignes med Ikon-serien. Ligger lagt over med ekte trefiner, avrundede kanter og hjørner. Ikon-serien har en foilert overflate som kan ha en tendens til å sprekke opp om du ikke er veldig forsiktig med høyttaleren. Du må i alle fall opp på Mentor-serien for å finne tilsvarende finish fra Dali.

Men dette er bare min, ikke spesielt objektive, mening. Jeg er fan av Monitor Audio og du burde også gjøre deg selv den tjenesten av du hører på en RS6 eller RS8 før du bestemmer deg.
    Lykke til.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner det å koke ned litt her.. Fremdeles irriterende å være så langt unna alle steder hvor god lyd føres...

På forsterkersiden er prosessorinngang et must pga tidligere nevnte planer for utvidelse til surround en gang i framtiden. Integrert Abrahamsen forsterker er veldig aktuell. Evt Abrahamsen forforsterker og effektforsterker. Ser en del kjører to brokoblede effektforsterkere, og det er jo kjekt å ha den muligheten for framtiden. Arcam A90 eller A32 er også aktuelle kandidater. Hegel H200 har jeg også tatt med på listen. Cambridge 840 v.2.0 er også med, men ikke like høyt oppe lenger..

I listeform:
    1. Abrahamsen
    2. Arcam
    3. Hegel
    4. Cambridge

På høyttalersiden er B&W fortsatt på listen med DM683. CM7 har imidlertid sneket seg opp(og kanskje forbi?) som en favoritt blant disse to på papiret. Dynaudio syns jeg er veldig flotte, spesielt i Rosewood. Focus 140, som Tiger anbefalte, er en aktuell kandidat. Focus 220 har jeg også tatt med, men den faller nok for dyr - hvis den ikke dukker opp som et knallkjøp brukt en gang. Monitor Audio har dukket opp som en joker... RS6 og RS8 er vel mest aktuelle prismessig. GS60 så rålekker ut, men faller nok som Focus 220 for dyr... dog hadde det ikke ligget an for flytting hadde jeg vurdert Vetteman's brukte..

Usher-høyttalerene som ble nevnt i en annen tråd jeg hadde for en stund siden(CP-6381) syns jeg virker så svære.. De må da ta enormt med volum i stuen når de er så bakoverlent og såpass høye? Greier ikke helt å bli enig med meg selv om hva jeg syns om utseendet heller.. men spesielle det er de! Dali... jeg vet ikke.. ingen vibber enda.. men det kan hende det endrer seg når jeg endelig får somlet meg til en prøvelytting. Er vel Ikon 6-7-8 som er mest aktuell prismessig. Mentor 6 kanskje hvis jeg finner den brukt.

System Audio Ranger/Explorer har jeg sett brukt en par ganger.. Explorer blir vel for dyr og for stor. Ranger passer bedre prismessig(brukte høyttalere) og størrelsesmessig, men det er vel kanskje et dumt valg pga at jeg vurderer surround en gang. Ser en del mener de har en smal "sweet-spot" og de kan vel ikke med sine små elementer gå så dypt? Eller tar jeg helt feil kanskje

XTZ 99.36 kom jeg over her for en stund siden.. har svært lite kjennskap til de, men de fristet meg egentlig ganske mye. Prismessig plasserer de seg jo ok hvertfall og virket bra bygd. Hører også folk er svært så fornøyd med lyden. Pene er de også syns jeg.

Skal jeg oppsummere de mest aktuelle i en liste så blir det vel noe slikt som:
    1. Monitor Audio RS6/RS8
    2. XTZ 99.36
    3. Dynaudio Focus 140
    4. B&W CM7
    5. B&W 683

Dynaudio Focus 220 og Monitor Audio GS60 tar jeg ikke med, da de i utgangspunktet er for dyre.. og jeg klarer vel med de høyttalerne jeg har notert opp likevel å sprenge budsjettet..

Når det gjelder CD-spiller er det vel ikke der jeg kommer til å legge mest penger. De som er på listen er:

1. Abrahamsen
    2. Marantz CD5001/CD6002/SA7001
    3. Arcam CD73T/evt. en av de brukte som averteres av og til(CD192/CD36)
    4. Oppo DC983 evt m/ DAC
    5. Mhzs CD88
    6. Usher CD-7

Usher og Abrahamsen er vel de dyreste av disse? Kommer vel billigst ut av det med Oppoen eller en Marantz.

Ellers skal jeg til Stavanger over påsken. Noen tips til bra butikker i den regionen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal til Stavanger så finner du butikkene Resonans Resonans Lyd & Bilde, Maxwell Maxwell Hi-Fi Hi-Fi Center Kjeden og Hifi klubben Kjøp hjemmekino, stereoanlegg, høyttalere og flatskjerm TV hos Hi-Fi Klubben! i samme kvartal.

Jeg støtter deg i å bruke minst penger på CD-spilleren. Dagens DA-konvertere gjør jobben om de koster 1000 kr eller 100 000kr.

Selv er jeg glad i elektrostater og vil anbefale deg å sjekke det ut. Elektrostater har noen ekstreme kvaliteter som dynamiske høyttalere sjelden matcher. Jeg tror de har ML Vantage på Resonans og Kings Audio på Maxwell.

I forhold til forsterkere er jeg nok objektivist. Anbefaler kraft og lav forvregning. Jeg ville ikke ha vært så opptatt av merket. Prøv heller å ekspermientere med klasse A og klasse D forsterkere til sammenligning med AB.

Lykke til!

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner det å koke ned litt her.. Fremdeles irriterende å være så langt unna alle steder hvor god lyd føres...

På forsterkersiden er prosessorinngang et must pga tidligere nevnte planer for utvidelse til surround en gang i framtiden. Integrert Abrahamsen forsterker er veldig aktuell. Evt Abrahamsen forforsterker og effektforsterker. Ser en del kjører to brokoblede effektforsterkere, og det er jo kjekt å ha den muligheten for framtiden. Arcam A90 eller A32 er også aktuelle kandidater. Hegel H200 har jeg også tatt med på listen. Cambridge 840 v.2.0 er også med, men ikke like høyt oppe lenger..

I listeform:
    1. Abrahamsen
    2. Arcam
    3. Hegel
    4. Cambridge

På høyttalersiden er B&W fortsatt på listen med DM683. CM7 har imidlertid sneket seg opp(og kanskje forbi?) som en favoritt blant disse to på papiret. Dynaudio syns jeg er veldig flotte, spesielt i Rosewood. Focus 140, som Tiger anbefalte, er en aktuell kandidat. Focus 220 har jeg også tatt med, men den faller nok for dyr - hvis den ikke dukker opp som et knallkjøp brukt en gang. Monitor Audio har dukket opp som en joker... RS6 og RS8 er vel mest aktuelle prismessig. GS60 så rålekker ut, men faller nok som Focus 220 for dyr... dog hadde det ikke ligget an for flytting hadde jeg vurdert Vetteman's brukte..

Usher-høyttalerene som ble nevnt i en annen tråd jeg hadde for en stund siden(CP-6381) syns jeg virker så svære.. De må da ta enormt med volum i stuen når de er så bakoverlent og såpass høye? Greier ikke helt å bli enig med meg selv om hva jeg syns om utseendet heller.. men spesielle det er de! Dali... jeg vet ikke.. ingen vibber enda.. men det kan hende det endrer seg når jeg endelig får somlet meg til en prøvelytting. Er vel Ikon 6-7-8 som er mest aktuell prismessig. Mentor 6 kanskje hvis jeg finner den brukt.

System Audio Ranger/Explorer har jeg sett brukt en par ganger.. Explorer blir vel for dyr og for stor. Ranger passer bedre prismessig(brukte høyttalere) og størrelsesmessig, men det er vel kanskje et dumt valg pga at jeg vurderer surround en gang. Ser en del mener de har en smal "sweet-spot" og de kan vel ikke med sine små elementer gå så dypt? Eller tar jeg helt feil kanskje

XTZ 99.36 kom jeg over her for en stund siden.. har svært lite kjennskap til de, men de fristet meg egentlig ganske mye. Prismessig plasserer de seg jo ok hvertfall og virket bra bygd. Hører også folk er svært så fornøyd med lyden. Pene er de også syns jeg.

Skal jeg oppsummere de mest aktuelle i en liste så blir det vel noe slikt som:
    1. Monitor Audio RS6/RS8
    2. XTZ 99.36
    3. Dynaudio Focus 140
    4. B&W CM7
    5. B&W 683

Dynaudio Focus 220 og Monitor Audio GS60 tar jeg ikke med, da de i utgangspunktet er for dyre.. og jeg klarer vel med de høyttalerne jeg har notert opp likevel å sprenge budsjettet..

Når det gjelder CD-spiller er det vel ikke der jeg kommer til å legge mest penger. De som er på listen er:

1. Abrahamsen
    2. Marantz CD5001/CD6002/SA7001
    3. Arcam CD73T/evt. en av de brukte som averteres av og til(CD192/CD36)
    4. Oppo DC983 evt m/ DAC
    5. Mhzs CD88
    6. Usher CD-7

Usher og Abrahamsen er vel de dyreste av disse? Kommer vel billigst ut av det med Oppoen eller en Marantz.

Ellers skal jeg til Stavanger over påsken. Noen tips til bra butikker i den regionen?
    Jeg var i akkurat samme posisjon som deg i sommer. Jeg skulle bygge meg en brukbar stereo for et litt mer ubestemt antall kroner. jeg endte opp med en ny cambridge 840 (10000) med brukte Triangle Celius ES (12000) og en squeezebox(2500). Og jeg er veldig fornøyd! Anbefaler deg å ta en god titt på cambridge forsterkeren.

Jeg vet forresten om et par Mentor 6 her i trondheim som vurderes solgt om du er interessert.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips om butikker!

Sitat Opprinnelig postet av mortebjo1
    Selv er jeg glad i elektrostater og vil anbefale deg å sjekke det ut. Elektrostater har noen ekstreme kvaliteter som dynamiske høyttalere sjelden matcher. Jeg tror de har ML Vantage på Resonans og Kings Audio på Maxwell.

I forhold til forsterkere er jeg nok objektivist. Anbefaler kraft og lav forvregning. Jeg ville ikke ha vært så opptatt av merket. Prøv heller å ekspermientere med klasse A og klasse D forsterkere til sammenligning med AB.

Lykke til!
    Krever ikke elektrostater voldsomt kraftige forsterkere? Og elektrostater er vel ofte dyrere enn tradisjonelle høyttalere også? Var dette med budsjettet... Men tar gjerne en prøvelytt :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krever ikke elektrostater voldsomt kraftige forsterkere? Og elektrostater er vel ofte dyrere enn tradisjonelle høyttalere også? Var dette med budsjettet... Men tar gjerne en prøvelytt :-D
    Etter hva jeg har forstått, kan elektrostater ha en vanskelig impedansekurve, altså at de at de kan komme under 2-3 ohm og at det stiller krav til forsterken. Den må være i stand til å levere strøm i slike tilfellet. Det er vel heller dyrere forsterkere som har den egenskapen, tviler på at f. eks Abrahamsen er anbefalt å bruke på høyttalere som faller under 4 ohm. Jeg vet ikke hvordan det er med Hegel.

Ellers er tipset om Mentor 6 litt lenger oppe her ikke så dumt. Det er en veldig god høyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anlegg til 30 k

Hei. Ser du er ute etter et anlegg til ca 30000. Har nettopp hjulpet en kompis med kjøp av et anlegg til akkurat den prisen. Og de har tilbud på Primare I21 og cd21 på hificenteret. Koster 15000 og sammen med SA1750 og blue heaven signal og høtalerkabler utgjorde dette en veldig bra kombinasjon.
    var rundt å hørte på en delting. En annen høytaler jeg va fornøyd med var dali icon 7, men endte opp med SA pga av syns den ser bedre ut og fikk en bedre deal.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig vært innom Hifiklubben for å høre på CM7. Disse låt veldig bra etter min mening. Har dessverre ikke fått testet disse på min egen forsterker enda, så akkurat kombinasjonen HEGEL/CM7 kan jeg dessverre gi noen ytterligere opplysninger om.

Det jeg kan gjøre, er å fortelle deg om hvor fornøyd jeg er med min egen forsterker. Det er riktig nok ikke en H200 (se signatur). Allikevel spiller nok de fleste produkter fra HEGEL med samme signatur. De spiller ærlig, etter min mening. De prøver etter all sin evne å levere lyden slik som den er innspilt og ment for å være.

Det bør også nevnes at min egen forsterker, på 2x120, er meget strømsterk. Den har derfor muligheten til å drive et mangfold av høyttalere, derav også CM7.

I tillegg har jeg lest flere tester av forsterkeren. Det ligger bl.a. utdrag av disse på Hificenterkjeden sine hjemmesider. HEGEL har også fått en eller flere priser p.g.a. design. (du nevnte tidligere at du var opptatt av design). Se forøvrig også hjemmesiden til HEGEL.

Enn så lenge - lykke til i jakten!
    Hegel H80 - Dynaudio Excite X14 - Nordost Blue Heaven - QED XTC

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo gi deg en idè. Jeg har hatt endel 2 kanalsforsterkere til 10 000 og opptil over 30 000 veiledende, og Onkyo-surroundreceiveren jeg har er helt sykt god til prisen i 2 kanaler. Jeg vil tippe den spiller fraf.eks. Arcam A90 uten problemer.

Mitt tips:
    Onkyo 805 (10 000 ca.)
    Monitor Audio RS6 (7-8 lapper)
    Beresford DAC (1500)
    Kilde som gir Beresforden digital mat.

21 lapper + kilde...

Jeg vet jeg har noe i den gaten, men jeg er meget godt fornøyd altså og har erfaringer med produktene som tilsier at det bør spille bra. Føler du at du ikke får nok tyngde med RS6 så kan du jo kjøpe en sub senere og den er lett å hekte på med Onkyoen. Skikkelig bånndrag fra gulvstående får du ikke i denne prisklassen uansett. Monitorene har nydelig mellomtone og dyp bass og en bra diskant som ikke er superluftig, men flott å høre på når de får litt innspilling på nakken. Mine 2 øre.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thdust
    Hei. Ser du er ute etter et anlegg til ca 30000. Har nettopp hjulpet en kompis med kjøp av et anlegg til akkurat den prisen. Og de har tilbud på Primare I21 og cd21 på hificenteret. Koster 15000 og sammen med SA1750 og blue heaven signal og høtalerkabler utgjorde dette en veldig bra kombinasjon.
    var rundt å hørte på en delting. En annen høytaler jeg va fornøyd med var dali icon 7, men endte opp med SA pga av syns den ser bedre ut og fikk en bedre deal.
    Har vurdert Primare I21 og CD21, men kombinasjonen datt av listen min da I21 ikke har prosessorinngang. Primare har forøvrig meget pene komponenter, men man må vel opp på forforsterkeren Pre30 for å få prosessorinngang, og det kan bli vel dyrt når man må ha effektforsterker i tillegg. Blir ikke å kjøpe det nytt med min økonomi i dag, men kommer jeg over et pangtilbud brukt så kanskje..

SA1750 er en pen høyttaler og skal vel i likhet med Ranger høres når jeg får rotet meg til Stavanger..

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Etter hva jeg har forstått, kan elektrostater ha en vanskelig impedansekurve, altså at de at de kan komme under 2-3 ohm og at det stiller krav til forsterken. Den må være i stand til å levere strøm i slike tilfellet. Det er vel heller dyrere forsterkere som har den egenskapen, tviler på at f. eks Abrahamsen er anbefalt å bruke på høyttalere som faller under 4 ohm. Jeg vet ikke hvordan det er med Hegel.

Ellers er tipset om Mentor 6 litt lenger oppe her ikke så dumt. Det er en veldig god høyttaler.
    Leste i det som er skrevet under Gwandarion's hifi. Han har Martin Logan og bruker bl.a Hegel P2a og H2a. Det står også at "...Bent Holter har fortalt meg at de bruker Martin Logan og Sonus Faber når de utvikler forsterkerene sine, så vi er tydelig vis enige om noe..." Så Hegel burde være i stand til å dra en elektrostat.. men tror jeg holder meg til en konvensjonell høyttaler i første omgang. Martin Logan og den Hegel-kombinasjonen blir nok alt for dyr.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Xindak sin forsterker og CD spiller (rør)

De fikk toppkarakter i Lyd&Bilde: Test av Xindak XA6950 Stereoforsterker - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Disse blir solgt av Audofoni: Audiofoni AS

Har selv hørt på de hos en kompis og syns de hadde utrolilg fin lyd. Pluss og til den tunge og kraftige kontrollen i Aluminium.

Vet ikke hva de er best og parre med, men jeg skal tro at de kan levere god strøm til B&W 683 etc, men her er det sikkert noen som har meninger og.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •