Jakter på godlyd med budsjett på 30 000 :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 85
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er forskjellen på main in og prosessorinngang da?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En prosessorinngang skal kunne velges fra frontpanel og/eller fjernkontroll uten å måtte koble om på baksiden. Det kan du ikke på NAD C372. Main-in løsningen passer best hvis du mer eller mindre permanent i en periode skal benytte NADen som ren effektforsterker.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Electrocompaniets Prelude-serie? Jeg synes faktisk at det rene Prelude-oppsettet i Horten låt meget overbevisende. I deler koster vel CD-amp+HT mer enn 30000, men såpass nær at man burde kunne forhandle en komplett pakke ned under den magiske grensen...

Men jeg tror ikke Prelude-forsterkeren har prosessorinngang.

Ellers tror jeg at jeg ville prioritert en knakende god forsterker-høyttalerkombinasjon, og lagt noe mindre i CD-spiller om nødvendig. Altså et budsjett på mellom 20000 og 25000 til høyttaler+forsterker og tilsvarende 5000 til 10000 på CD-spiller. Det er i høyttalere og matchende forsterker de store lydmessige forskjellene ligger.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mange gode forslag. Da var det bare å rydde plass til en lytterunde. Ser også det har kommet en tråd med stereoforsterkere med prosessor-inngang hvor det var mange tips.

Lyngdorf, Arcam, Electrocompaniet, Hegel og Cambridge skal hvertfall høres Litt spent på Cambridge 840A v.2. Ser den plasserer seg kurant prismessig og ser ok ut, men har jo hverken sett eller hørt den..

...og sånn by the way.. Nå har jeg jo hengt meg veldig opp i B&W DM683.. kanskje ender jeg opp med noe helt annet(og mer lettdrevet?) og da kommer vel forsterkervalget i litt annet lys også

Da gjelder det bare å finne fram god-cdene og få avspasert litt... Det går mot vårens vakreste eventyr

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ellers tror jeg at jeg ville prioritert en knakende god forsterker-høyttalerkombinasjon, og lagt noe mindre i CD-spiller om nødvendig...... .. ........Det er i høyttalere og matchende forsterker de store lydmessige forskjellene ligger.
    Roffe er en klok mann - det var nettopp det jeg foreslo i mitt oppsett på foregående side - dog da med en ekstern DAC dersom man ikke er fornøyd med Oppo's DAC eller Cambridge sin DAC

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Da gjelder det bare å finne fram god-cdene og få avspasert litt... Det går mot vårens vakreste eventyr

Hehe... Hørtes bra ut

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Her var det mange gode forslag. Da var det bare å rydde plass til en lytterunde. Ser også det har kommet en tråd med stereoforsterkere med prosessor-inngang hvor det var mange tips.

Lyngdorf, Arcam, Electrocompaniet, Hegel og Cambridge skal hvertfall høres Litt spent på Cambridge 840A v.2. Ser den plasserer seg kurant prismessig og ser ok ut, men har jo hverken sett eller hørt den..

...og sånn by the way.. Nå har jeg jo hengt meg veldig opp i B&W DM683.. kanskje ender jeg opp med noe helt annet(og mer lettdrevet?) og da kommer vel forsterkervalget i litt annet lys også

Men hør Nad C372, eventuelt Nad C372 pluss 272 for biamping

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metallica på DM683???

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Metallica på DM683???
    LettMetallica

Jeg tror nok det skal gå greit - men sub, det MÅ man ha!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Metallica på DM683???
    Poenget er vel at jeg hører på musikk som i utgangspunktet er svært forskjellig. Å finne en høyttaler og forsterker som er perfekt både på Katie Melua, Andrea Bocelli etc i det ene ytterpunktet og Metallica, Guns n`Roses etc i det andre ytterpunktet er vel kanskje vanskelig? Det jeg leter etter er en "potet-høyttaler" som funker greit på det meste, og da må man vel gjøre noen kompromisser.

Iron Maiden på NAD og Cerwin-Vega med 15", og det å spille ned firkløver-porselenet fra veggene til moren til en kompis av meg, var morsomt for 10 år siden, men i dag innbiller jeg meg at jeg har blitt litt mer kultivert... Men, ikke for det, en sub skal det vel alltids bli ordnet plass til... Det skal nevnes at jeg har ambisjoner om ikke bare å få et anstendig stereo-anlegg i hus, men også en kvinne, og da må man vel også tenke estetikk... Hvis ting går skeis, skal det hvertfall ikke være pga stereo-anlegget..

Uansett hva jeg ender opp med må det bli bedre enn enn "lysorgelet" fra det fjerne østen som står i bokhyllen min i dag..

Ha en fortreffelig helg!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hør hør -

Vi som er kommet over 'middagsalderen' kan i det ene øybelikket sette på en Mendelssohn fiolinkonsert for så i det neste øyeblikket å mimre litt med ELP's Pictures at an exhibition for å avslutte kvelden med Toto IV i SACD utgaven fra 2003.

Vi trenger altså all-round høyttalere. Mine billigsaker fra Dynavoice fungerer fint til dette - men jeg klarer nesten ikke gå forbi HFK uten å ta en titt på de Dali-ene som står der.....

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    hør hør -

Vi som er kommet over 'middagsalderen'...

Jeg er ikke over den enda....

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vel, jeg tror nå f.eks RF-82 med en matchende forsterker er mer "potet" enn DM683.(kontakt Fryd Hi-Fi for utfyllende svar)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Roffe er en klok mann - det var nettopp det jeg foreslo i mitt oppsett på foregående side - dog da med en ekstern DAC dersom man ikke er fornøyd med Oppo's DAC eller Cambridge sin DAC
    Oj, oj. Nesten så jeg rødmer her. ops: :shock: ;-)

Men jeg vet langt fra alt, og skal innrømme at jeg ikke har hørt B&W DM683. Det jeg har hørt om den er ihvertfall lovende, så jeg tror det kan være et godt allroundvalg.

Ellers synes jeg det er morsomt med norske produkter, da. Kunne vært moro å høre Patos høyttalere på Hegel en gang...

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF82 er helt klart en bra høyttaler i klassen. Masse trykk, ikke så krevende for forsterkeren og generelt bra lydkvalitet sammenlignet med andre i samme kategori (høyttare som det er moro å skru opp lyden med).

Men jeg vil kanskje ikke tro at den når helt opp til den varme gode B&W-mellomtonen og detaljene som 683 kan tilby, samtidig som 683 også kan dra til en del. Men som B&W-mann er jo jeg litt inhabil også da

Nå har jeg kun hørt begge disse på demo i butikk, så det kan godt hende at andre oppfatter det annerledes.

Patos ville jeg også ha tatt inn i betraktningen.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Klipsch RF82 er helt klart en bra høyttaler i klassen. Masse trykk, ikke så krevende for forsterkeren og generelt bra lydkvalitet sammenlignet med andre i samme kategori (høyttare som det er moro å skru opp lyden med).
    Klipsch er notert ned på "skal høres nærmere på"-listen min.. Har hørt på Klipsch før, men ble ikke videre imponert. Til Klipsch sitt forsvar skal det sies at musikken som ble spilt ikke var helt min stil(noe ekstremt heavy) og jeg tror også det gikk på MP3.. Høyttalerne var også rimelig ferske og neppe innspilt. Jeg syns høyttalerne også rent estetisk ble vel svarte og ruvende i terrenget. Men bevares, kan hende inntrykket endres når man hører på en av de mindre modellene med sikkelig forsterker og CD-spiller.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...og letingen fortsetter

Begynner å få kokt ned en del jeg skal dra å høre på etter hvert nå... Begynte å tenke litt på comboen Hegel H200, Marantz SA-7001 mot B&W DM683. Ser at en del mener H200 er nøytral og andre mener den har et litt kaldt lydbilde. Marantz-en burde vel kunne tilføre litt varme i så måte? H200 burde vel uansett ha punch nok til å drive DM683 skikkelig. Noen meninger om hvordan dette vil fungere? Har også tenkt litt på Bladelius Thor II. Begge disse forsterkerne har prosessorinngang, noe jeg anser som en fordel for framtiden.

Og budsjettet begynner å slå sprekker... :-P

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 840A v2.0

Noen som har denne forsterkeren, evt har hørt den? Hva slags oppsett med cd-spiller og høyttaler ble brukt, og hvordan låt det? :smile:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 640A V.2 og denne låt fantastisk på mindre høytalere, og det vil jeg tro 840A V.2 gjør også. Kanskje noe system audio eller noe lignende

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Cambridge 840A v2 i januar og er godt fornøyd . Spiller idag sammen med CAmbridge 640 cd spiller og audiopro blue diamond v2. Vurderer B&W 683 selv til dette oppsettet.
    Det eneste jeg frykter litt er mangel på bass ved filmvisning. Kjører 840 som effektforsterker for blue diamond i flerkanalslyd sammen med Denon 3808.
    Blue diamond har jo som kjent 2 aktive 10" basser med forsterker integrert.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •