Yamaha YSP-4000 lydprojeksjon - Som å banne i kirka?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha YSP-4000 lydprojeksjon - Som å banne i kirka?

Begynner å bli litt lei kabler og styr, og har vurdert lengre kabler til bakhøyttalerne for å skjule de mest mulig. Men så fikk jeg tips om en såkalt lydprosjektør. Jeg søkte litt her, og nyeste diskusjonen jeg fant var fra desember 2006. Forhåpentligvis noe som har skjedd i løpet av et år.

*Noen som har efaring med YSP-4000 eller lydprosjektører generelt? Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk, men skal få en demo på Stereofil så fort de får inn alt de trenger. I mellomtiden tenkte jeg å høre med alle audiofrelste gutter og jenter her inne - Er dette noe å satse på?

*Jeg har fra før et Kenwood surroundanlegg med Genexxa fronthøyttalere, Kef center og Proson bak (total pris ca. 10-12.000 for en del år siden). Vil et YSP-4000 kunne erstatte dette settet totalt?

*Sitter veldig nær bakveggen, noe jeg har hørt er et problem. Men om jeg flytter sofaen en meter fra veggen, så hjelper det kanskje mye?

*Og rommet er ikke helt kvadratisk. Ene halvparten av den ene sideveggen er skrå. Er stort sett også vinduer på den samme sideveggen (ca. 50%). Har dette stor negativ innvirkning?

Veldig greit om jeg fikk litt synspunkter på dette før demoen, så jeg kan få litt bakgrunnsinfo. Er lettere å vite hva jeg skal lytte etter og spørre om da. På forhånd tusen takk

Link: Yamaha Online - Yamaha Elektronik Europa GmbH

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er pene å se på !

Var innom en Elkjøp butikk og testet litt med det som stod der mens betjeningen var opptatt med andre kunder

Dessverre falt YSP'en (husker ikke hvilken versjon) ganske fort igjennom når det ble sammenlignet med lyden fra komponentanlegg og rimelig ok høyttalere. Litt spinkelt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom rommet ikke er symetrisk og har reflekterende flater så tror jeg ikke man får så mye ut av dette produktet som produsenten har tenkt. Lydprojektor fra Yamaha ble testet i L&B og Hjemmekino tror jeg og synes å huske begge tidsskrifter var fornøyd...gitt at man følger alle forutsetningene som er utførlig beskrevet i brukermanualen som kan lastes ned fra Yamahas hjemmeside.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt rundt, så ser jeg at det nok er en dårlig løsning for meg. Og når jeg samtidig ser at de fysiske målene passer MEGET dårlig med min TV-benk (hvorfor lage utstyr som ikke følger standarden på noen som helst måte?), så tror jeg at jeg heller kjøper litt mer usynlige kabler og lever lykkelig videre med et ekte 5.1 oppsett.

Kan heller bruke sparte penger på en ny forsterker og nye fronthøyttalere kanskje?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kjøpt egen TV-benk som passer 100% til denne lydprojektoren, og ettersom jeg husker så kan den jo veggfestes og passer designmessig som hånd i hanske til en 42" flatskjerm med sin bredde på rett over 1 meter.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du får kjøpt egen TV-benk som passer 100% til denne lydprojektoren, og ettersom jeg husker så kan den jo veggfestes og passer designmessig som hånd i hanske til en 42" flatskjerm med sin bredde på rett over 1 meter.
    Ja, jeg har merket meg det. Er bare fornøyd med min nåværende TV benk... også blir det bare enda mer penger om jeg må kjøpe benken også

Ellers står det at den må plasseres akkurat midt på den ene veggen, noe som blir vanskelig her. Mitt rom, og hvordan ting er plassert i rommet, tror jeg vil passe dårlig til et slikt system. Inntil videre så tror jeg at jeg er fornøyd med mitt nåværende oppsett, så får jeg heller tenke på det om jeg flytter til ny leilighet en gang i fremtiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen flere som har noen erfaringer med denne?
    er dette en gammel modell nå eller? siden tråden er 1 år gammel...

evt andre produkt som er bedre nå...?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forrige modell av denne, YSP-1100 som du nå får til 4990. Er svært fornøyd med både ytelse og design på denne. Rekordenkelt oppsett, glimrende lydkvalitet. MÅ ha subwoofer til etter min mening. Er rekordmye for pengene i forhold til separate komponenter. Forbehold: Må ha et firkantet rom, ikke mindre/større enn 3/7 meter hver vei. Må ikke ha for mye som demper refleksjoner(veggtepper, gardiner osv). Bør henge ganske høyt(over skjermen funker ok hos meg). Et separat system til 10-12000 vil gi bedre plassering og dynamikk, men YSP'en er uslåelig for dem som vil ha kona til å gå med på skikkelig surround i stua! Er du virkelig feinschmecher vil nok denne falle igjennom. Perfekt i den daglige tv-stua hvis du ikke vil ha kabler overalt! Og bare for å ha sagt det: et "alt i ett" anlegg som kommer komplett med høyttalere har ingenting å stille opp mot denne. Ikke engang de ganske dyre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •