Hei!
Sitter med en NAD T753v2 som jeg i utgangspunktet er meget fornøyd med, men har lagt ut for salg her på avforum grunnet "kameraten-min-har-kjøpt-ny-receiver-og-da-vil-jeg-også-gjøre-det" (jeg vet det er barnslig, men men).

Hvis jeg får solgt den, så vurderer jeg sterkt en NAD T765 (Hvis vi klarer å styre unna diskusjon angående utseende på denne så er det fint). Hifiklubben skriver på sine hjemmesider at:
Sitat Opprinnelig postet av http://hifiklubben.no/produkter/hjemmekino/receivere/nad_t765_hjemmekinoreceiver_grafitt.htm
Maksimal bildekvalitet med HDMI
HDMI (High Definition Multimedia Interface) er dagens beste standard for digital overføring av bilde og lyd. T765 har hele tre HDMI-innganger med switching og repeater-funktion. Det betyr at du fritt kan skifte mellom bildekildene dine, og sende signalet digitalt og uten kvalitetstap videre til flatskjermen eller projektoren din via en enkelt HDMI-kabel.

T765 kan også konvertere digitalt opp og ned mellom alle analoge videosignaler, og sende dem videre via komponent-utgangen. Tenk bare på hva du kan spare av kabler og irritasjon hvis du har både tv, projektor, spilkonsoll, pc, dvd-spiller og satellittmottaker koblet til anlegget ditt!

* Noen LCD-tv-er og projektorer tillater ikke 576i-oppløsning via HDMI-inngangen. Hvis en eller flere av bildekildene dine sender i 576i, skal du bruke en komponent-kabel til å overføre signalet fra disse.
Her stusser jeg over et par ting.

1.
"T765 kan også konvertere digitalt opp og ned mellom alle analoge videosignaler, og sende dem videre via komponent-utgangen."
Mulig jeg misforstår dette, men komponent er vel ikke digitalt? Så hva menes med at den kan konvertere "digitalt opp og ned"? Kan man kun sende analoge signaler via komponent og ikke HDMI?

EDIT: Etter å ha lest i manualen så ser det ikke ut som at man kan kjøre analoge signaler til NADen og videre til TVen via HDMI dessverre... Og den "digitale konverteringen" er visst bare at de analoge signalene blir digitalt konvertert til et annet analogt signal, f.eks s-video->komponent.

2.
"Noen LCD-tv-er og projektorer tillater ikke 576i-oppløsning via HDMI-inngangen. Hvis en eller flere av bildekildene dine sender i 576i, skal du bruke en komponent-kabel til å overføre signalet fra disse."
Hvis min TV støtter 576i over HDMI, betyr dette at jeg da KAN kjøre alle videosignaler rett til receiveren (selv de analoge som nevnt ovenfor), og kun trenge en HDMI kabel til TVen? Har forøvring Samsung 52" M86 (Full HD) TV.

EDIT: Tydeligvis ikke da den ikke konverterer analoge signaler over til HDMI. Hvis jeg har misforstått dette, så må du mer enn GJERNE overbevise meg om det motsatte!

3.
Har en GET box ("digitaltv") som TV kilde. Denne støtter RGB SCART og "god" gammeldags komposittvideo ut. Hadde før en SONY 50" bakprojeksjons 720p TV som leverte helt utrolig gode bilder via RGB scart, den faktisk knuste alle LCD/plasmaer jeg har sett (på TV signaler altså). Nå som jeg har fått den nye TVen i hus så er det en smule irriterende at kvaliteten på TV sendinger har blitt dårligere, men det var jeg forberedt på da jeg kjøpte TVen. Det jeg ser for meg ved evt kjøp av T765 er at jeg da må kjøre komposittvideo fra GET boxen og inn i receiveren, for så videre med HDMI eller komponent. Vil dette medføre enda dårligere bilde eller vil "T765 konvertere digitalt opp og ned mellom alle analoge videosignaler" og dermed kanskje forbedre bildet?
EDIT: Etter det jeg har lest i manualen så tviler jeg på det, dessverre...

4.
Noen som har prøvd Xbox 360->komponent->NAD->komponent->TV? Blir det like bra som å kjøre komponent rett i TVen?

Det eneste jeg har med HDMI er media center PC, men hadde vært så kjekt om jeg bare kunne kjøre alle mulige kilder (både audio og video, analoge og digitale) inn i NADen og bare trenge en eneste HDMI kabel frem til TVen.
EDIT: Dette ser ut til å IKKE være mulig...

Takk for svar :-)