Arcam vs. Hegel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam vs. Hegel

Hei..

Jeg har en A90 som snart selges. Så er jeg usikker hva jeg vil gjøre, har hatt så mange forslag og alternativer, men klarer aldri bestemme meg:neutral:

Det jeg lurer på nå er Arcam A90 vs. Hegel H-200?

Jeg har aldri hørt noe fra Hegel spille så jeg lurer på hvordan Hegel spiller? Har bare sett at de får vanvittig bra omtaler..

Noen som vet forskjellen på lyden fra Arcam og Hegel? Hva som gir varmest lyd, detaljer og dynamikk osv?

Jeg er kjempe fornøyd med Arcam DV135, Arcam A90 og KEF iQ9 kombinasjonen nå, men mangler bittelitt effekt tror jeg Skal også kjøpe større høytalere med tiden, kanskje prøve den nye xQ40 høytaleren til kef og da vil jeg ha brukt for mye mer effekt en A90 gir..

Jeg hører endel på musikk som Bruce Springsteen, Foo Fighters, Metallica, Neil Young, Nils Lofgren og Pink Floyd.. Altså Pop, Rock og Akustisk

Budsjettet mitt er 15 000 kr, har sett jeg kan få H-200 ned til den prisen brukt.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det mer nøyaktig, valget står vel mellom Arcam AVP700 - P1000 kombinasjonen vs. Hegel H200..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel har ikke varm klang.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Hegel har ikke varm klang.
    Stemmer, men jeg bruker Arcam DV135 dvd/cd spiller som skal være med og gi litt av den varme lyden Arcam er kjent for, så har Hegel trøkk og dynamikk i massevis, har hørt Arcam og Hegel skal spille ganske bra ilag, men vet ikke hvor mye innvirkninger en lyden fra en cd spiller har å gjøre på en intigrert forsterker?

Hva er egentlig Hegel lyd kjent for da?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men H200 har DyNaMiKk.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Men H200 har DyNaMiKk.
    Hehe, vet.. Noen som har hørt denne H200 ? Hvordan er denne kontra Arcam A90?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har H200 selv, og har hørt ulike Arcamprodukter (AVR-300 og 350). Arcam spiller mer analogt, men kreftene i H200 er noe som varmer...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har H200 selv, og har hørt ulike Arcamprodukter (AVR-300 og 350). Arcam spiller mer analogt, men kreftene i H200 er noe som varmer...
    " Å, så du er fornøyd? Hvilke høytalere bruker du på denne? Og hvilke cd-spiller? " Glem det, ser det i signaturen din hva du har Du er altså fornøyd? Hvilken sjanger musikk hører du som regel?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thomas Dybdahl, Major Minority, Amos Lee, Dire Straits, Norah Jones, John Mayer, Sarah MacLahlan, James Taylor, Ryan Adams, Lyle Lovett, Van Morrison og mye annet etter dagsformen.

Ja jeg er fornøyd, men Abrahamsens V2.0 som er innom for vurdering har sine fordeler på enkelte sanger. Kreftene og dynamikken til H200 i hjemmekinosammenheng vil jeg ikke vært foruten.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thomas Dybdahl, Major Minority, Amos Lee, Dire Straits, Norah Jones, John Mayer, Sarah MacLahlan, James Taylor, Ryan Adams, Lyle Lovett, Van Morrison og mye annet etter dagsformen.
    Okok, mye bra der ja For det eg sjøl høre på er mye rock; Foo Fighters, Metallica, Led Zeppelin, Pearl Jam og Bruce Springsteen.. Har du fått testet noe i denne stilen på H200 ? Og hvordan takler den det?

Nå som eg bruker Arcam DV135 til CD-spiller, vet noen om jeg kan merke noe til den varmere lyden Arcam pleier levere? Så har eg dynamikken og kreftene fra Hegel

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Stemmer, men jeg bruker Arcam DV135 dvd/cd spiller som skal være med og gi litt av den varme lyden Arcam er kjent for, så har Hegel trøkk og dynamikk i massevis, har hørt Arcam og Hegel skal spille ganske bra ilag, men vet ikke hvor mye innvirkninger en lyden fra en cd spiller har å gjøre på en intigrert forsterker?

Hva er egentlig Hegel lyd kjent for da?
    En CD spiller kan ha ganske stor påvirkning, imo. Det virker for meg som det blir ofte oversett. Men Arcam er vel kjent for å være ganske så nøytrale?

Jeg har kun hørt litt på H200 koblet til Explorer. Jeg kjenner til H1 som hadde sin styrke i dypbass, dynamikk og klar lyd. Minuset var kjølig og glassaktig klang. Jeg fikk inntrykk av at H 200 hadde mye mindre av denne karakteren. Men kjente igjen klangen i det dyreste for- og effektrinnet. Cd-spiller syntes å være ganske så nøytral?

Jeg ser KEF har høy følsomhet men går lavt (3,2 ohm). Husk det er god strøm du trenger, ikke nødvendigvis mange watt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte helt å nevne to av favorittene: Live og 3 Doors Down. De presenteres overbevisende, for å si det slik. Husk at høyttalerne mine er nok mer begrensende enn H200. Og H200s strømreserver er god match til Dynaudio Focus 140 som har kun 86dB i følsomhet og er 4 ohm...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, hvis jeg ender opp med en Hegel H200 skal den drive ett par med Kef iQ9 høytalere, vet ikke hvor mye disse krever, men mener selv at H200 har plent i av nok effekt til og drive disse optimalt? Tror også den kan fungere til mye større høytalere en iQ9 da jeg kanskje kjøper meg opp på høytalere med tiden.. Reference eller den nye xQ40 fra KEF..

3 Doors Down er bra, hører ofte på de selv, og Nickelback, vis den er rå på sånn musikk er det ingenting som kunne vært bedre for meg

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var Hegel H-200 i hus, låner en fra HifiCenteret i stavanger Dette skal bli en spennende kveld, nå står den med rolig volum og varmer seg opp, blir spennende når heltene "The Boss" og Foo Fighters skal i CD-spilleren, men setter ikke disse i før forsterkeren er varm og god Jeii

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, då kan eg vel laga en liden rapport; førsta inntrykket var så som så, den spilte forsåvidt ganske fint, masse trøkk og fyldig lyd, då eg guffa opp volume litt fekk eg inntrykk av at lyden ikkje var så fult så åpen som Arcam A90, men nå hadde kun forsterkeren spilt en halvtimes tid..

Etter 2 timer spilling satte jeg igjen på Leonard Cohen - Dance Me To The End Of Love, dette var litt av en opplevelse, det føltes som en helt annen forsterker en slik den spilte den første halvtimen, MYE MYE åpnere varm lyd, vanvittig behagelig å høre på, enkelt og greit - Hegel H200 LEKER bare med kef'ene nå, det er en drøm å høre på

Noe av det som imponerer meg mest er at forsterkeren spiller like fyldig på lavere volum så på høyt, dette har jeg spesielt savnet på A90 (selv om den heller ikke er så værst).. Men viser seg igjen at Arcam og Hegel er en kjempe kombinasjon, tar nok ikke mange ukene før det står en Hegel H200 i kjellerstuen min, gleder meg.. <3

Arcam A90 er IKKE en dårlig forsterker, det er bare Hegel H200 som er helt råå til prisen )

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H200 skal vel ha minst 12t før de blir varm i lyden (eller var det 24) Har hørt en del H200 kalde, det synes jeg lite om. Har ennå tilgode å høre dem varme da den hærsens HFC i Stavanger skrur den av hver kveld, for å så unskylde seg til sine kunder at Hegelen ikke låter optimalt. Dritt altså..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    H200 skal vel ha minst 12t før de blir varm i lyden (eller var det 24) Har hørt en del H200 kalde, det synes jeg lite om. Har ennå tilgode å høre dem varme da den hærsens HFC i Stavanger skrur den av hver kveld, for å så unskylde seg til sine kunder at Hegelen ikke låter optimalt. Dritt altså..
    Kan stemme, synes det låter topp nå iforhold til A90, at den vil bli bedre når den har stått på om noen timer vil bare være ett stort pluss

Det er den siste H200 i HFC stavanger jeg har lånt med meg hjem Om jeg skulle ønske å kjøpe denne som har vært til demo hos flere, vet du hvordan de er med avslag osv på demo varer?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja

Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Kan stemme, synes det låter topp nå iforhold til A90, at den vil bli bedre når den har stått på om noen timer vil bare være ett stort pluss

Det er den siste H200 i HFC stavanger jeg har lånt med meg hjem Om jeg skulle ønske å kjøpe denne som har vært til demo hos flere, vet du hvordan de er med avslag osv på demo varer?
    Jeg har egentlig bare gode erfaringer med HFC, lager alltid gode pakke priser, og gode tilbud Jeg har selv ikke kjøpt en demo vare hos dem, kun nytt. Men fått tilbud flere ganger. Men jeg kan tippe du får H200 demo modellen til en 15-18 tusen. Dette kommer nok litt ann på hvor hvor gammel den er osv, var jeg deg ville jeg også hørt med de i Sandnes

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakt med de i sandnes, bare domt de ikkje har nogen på lager, då det var litt levering på de, skulle leveres over helgå meinte de.. Tror heller ikkje de er så interessert i å gi goe pris på ett nytt produkt=p Men om HFC stavanger er interessert i å gi meg ett tilbud på H-200 tar jeg den med engang uten tvil.. H-200 er magisk;D

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men H200 har DyNaMiKk.
    Det er sikkert og visst! Hegel -DYNAMIKK- H200:-)

Selv liker jeg varm lyd, men dynamikk er f**ns viktig det også!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •