Koble cambridge azur 640c til denon 3806,digitalt eller analogt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble cambridge azur 640c til denon 3806,digitalt eller analogt?

Har oppgradert surround receiver og lurer på hva som er best når man skal koble 640c til 3806. Det sies at 640c har en god dac, men er den bedre enn den som 3806 har? Takk på forhånd
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjør det så enkelts som at du tester begge deler så kobler du det på den måten som du syntes gir best lyd

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er redd for at forskjellen er minimal og ørene ikke vil registrere avviket. Derfor jeg starter denne tråden, kvilken dac er best. Om dac'en til 3806 er bedre så vil jeg heller bruke blue heaven rca kablene til et annet formål.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samye83
    Jeg er redd for at forskjellen er minimal og ørene ikke vil registrere avviket. Derfor jeg starter denne tråden, kvilken dac er best. Om dac'en til 3806 er bedre så vil jeg heller bruke blue heaven rca kablene til et annet formål.
    bump....

om forskjellen er så minimal at du ikke hører forskjell skjønner jeg ikke hva problemet er. da bruker du selvsagt dacen i 3806 så du kan bruke rca kablene dine til et annet og bedre formål

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, men jeg har fortsatt ikke fått svaret på hvem som har den beste dac'en. Det er det som jeg vil gjerne vite.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump igjen....

om du ikke hører forskjell på dem må jo det bety at de er like gode, ihvertfall for deg. så lenge du ikke hører forskjell så kan jeg ikke begripe hvorfor du vil vite hva andre mener for noe.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Golden, dette er en gjentagende tema. Mange kjøper seg DAC'er - dyre eller billige - for å forbedre lydkvaliteten. Selv stusser jeg veldig siden leverandører som Denon/NAD/Yamaha m.fl sikkert ikke bruker jalla komponenter (les: DAC) i sine produkter.
    Allikevel er det altså folk herinne som kjøper seg tilleggsutstyr og da er det vel greit å få tilbakmelding fra disse på det trådstarter spør om. Om de svarer, det er en helt annen sak............

Jeg har også prøvd å stille spørsmålet i en annen tråd og jeg tror dette med ekstern DAC er noe som det kanskje bør lages egen kategori på her i "audio/teknisk" kategorien. Ellers blir det veldig uoversiktelig.
    Jeg vil nemlig tro at 99% av de som har en receiver kjører HDMI/optisk/coax fra CD/DVD spiller til receiver og da er det altså DAC'en i receiveren som konverterer til analoge signaler.

Noen som ikke er enige????????

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange % som kjører det ene-fremfor-det-andre mot receiver vet jeg ikke, men når man spørr: "Analog vs digitalt, hva er best?" på sitt eget utstyr, så er det jo betinget å spørre tilbake: "Hva syns du er best? Har du prøvd begge deler på ditt eget utstyr?"
    Hører man selv ikke forskjell, så er jo saken grei.

Andres erfaringer på tilleggsutstyr, feks ekstern dac, har jo en tildens til å dumpe inn i cd/dvd-tråder etterhvert, så en egen kategori for dette vil kanskje bare gjøre det enda mere uoversiktelig...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter par timer med lytting fant jeg ut at den analoge gir meg fyldigere/dypere bass. Mer oppløst mellomtone. Sammenligningen var gjort med stereo funksjon i receiveren. Det kan være flere punkter som kan forårsake lydkarakteren, kan hende at receiveren farger lyden. Kan også være at bass nivået er ikke likestilt. Får teste litt til, må jo komme tli en enighet, hehe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •