Hjelp til valg av surroundforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av surroundforsterker

Ja da er det på tide å se seg om etter en ny surroundforsterker igjen. Denne gangen er budsjettet noe strammere, men jeg føler at man før like mye for rundt 6000 nå som man fikk for 10000 for tre år siden. Budsjettet ligger altså på ca 6k og de forsterkerne som møtes i finalen er DENON AVR-2308 og Onkyo TX-SR605. Er det noen her på forumet som har kjennskap til begge forsterkerne og som har noen meninger å dele? Er det noen andre kandidater som burde absolutt være med?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger en Harman Kardon avr7500 kan det være noe?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken årgang er den da?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en brukt denon 2807 eller 3806, de har begge hd innganger og romkorreksjon. disse går for rundt 5-6000.

ligger vell noen utpå torget nå tror jeg, vurderer selv å gå for 2807 når den tid kommer.

mvh
    stian

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har også tenkt på en 3806 og jeg har dialog med den ene selgeren, men den ene ligger litt over mitt budsjett og det var brukbar interesse for den andre så det spørs om den prisen holder seg på 6k.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selger min Pioneer VSX-AX2AS-S i strøken stand - er du interessert, så kan den gå for 7000,- + evnt frakt/oppkrav ved hurtig handel

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=24601&cat=500

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7 tusen blir litt over mitt budsjett egentlig, men det var ikke et dårlig tilbud. Jeg har ikke pengene for hånden nå uansett så en rask handel kan jeg ikke garantere hvis jeg sier jeg er interessert.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snipp
    7 tusen blir litt over mitt budsjett egentlig, men det var ikke et dårlig tilbud. Jeg har ikke pengene for hånden nå uansett så en rask handel kan jeg ikke garantere hvis jeg sier jeg er interessert.

Hvor langt frem i tid ville en evnt handel skje ?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så er 7k litt i meste laget, men om en ukes tid så vet jeg litt mer nøyaktig hva jeg har å rutte med. Det finnes jo en frue i huset og som det må forhandles med og hun er ikke nådig. Ligger forsterkeren ute på torget?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så er 7k litt i meste laget, men om en ukes tid så vet jeg litt mer nøyaktig hva jeg har å rutte med. Det finnes jo en frue i huset og som det må forhandles med og hun er ikke nådig. Ligger forsterkeren ute på torget?
    Som ungkar og sprellemann, så slipper jeg de hensyn hehehe ..... men jeg forstår deg.

Annonsen ligger på AVforums torg ja

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så klart ligger den på torget.. så ikke linken=) Jeg tror faktisk jeg sendte deg en mail ang denne forsterkeren for et par dager siden=)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så klart ligger den på torget.. så ikke linken=) Jeg tror faktisk jeg sendte deg en mail ang denne forsterkeren for et par dager siden=)
    Det tror jeg stemmer ja :-D

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på MCACC og advanced MCACC? Jeg hadde MCACC på min pioneer som jeg har solgt. Veldig fornøyd med MCACC i hvertfall..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på MCACC og advanced MCACC? Jeg hadde MCACC på min pioneer som jeg har solgt. Veldig fornøyd med MCACC i hvertfall..
    Vet at advanced MCACC kompenserer for noe de kaller "stående bølger" bl.a.

Fant en del info på nettsiden til Pioneer - klikk på MCACC på venstre side. Kanskje bedre å få det forklart av Pioneer, enn av meg hehehehehe

Pioneer Hjemmeunderholdning Surround forsterkere/receivere

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den linken du la ved annonsen din forklarte det jeg lurte på. Likte veldig godt at den er klar for HD formatene. Vil det da si at hvis jeg kjøper en blue-(her blir det liv ray) ray spiller så får jeg full HD lyd med denne forsterkeren? Altså sånn at det står i displayet på forsterkeren? spør jeg dumt nå?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den linken du la ved annonsen din forklarte det jeg lurte på. Likte veldig godt at den er klar for HD formatene. Vil det da si at hvis jeg kjøper en blue-(her blir det liv ray) ray spiller så får jeg full HD lyd med denne forsterkeren? Altså sånn at det står i displayet på forsterkeren? spør jeg dumt nå?
    Synes ikke du spør dumt i det hele tatt.

Jeg bruker den sammen med Playstation 3, og ser BD-filmer med lyd gjennom receiver. Mine BD-filmer har HD lyd som PCM 5.1 format. Da inneholder lydsporet rundt 4.5mb pr sek, mot Dolby Digital som ligger rundt 480kb pr sek mener jeg.

Forskjellen er enorm ! Hvis BD-filmen har lydspor som f.eks. Dolby True HD, så vil receiver "nedskalere" lyden til ca 1.5mb mener jeg. Mulig jeg blingser litt her, men mener å ha lest noe slikt her på AVforum.

Så har BD-filmen PCM 5.1 lyd, så trenger man ikke HDMI 1.3 - jeg vil ha HDMI 1.3 pga muligheten til jevnere bilde via min Sony 40D3000, HDMI 1.3 gir meg 1080p/24 som er 24 rammer pr sek slik filmen blir spilt inn/mastret. Eller noe sånt hehehehe :-D

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg trodde jeg hadde bestemt meg da jeg etter snart tre uker hadde kommet fram til den Denonen eller Onkyoen som er nevnt lengre opp i tråden.

Du gjør det ikke lett torhhi....=)

Men kan vi ikke si det slik at hvis du får en kjøper og har lyst til å selge så sender du meg en mail så skal jeg se hva jeg klarer å skrape sammen. Jeg må i hvertfall ha uka som kommer på meg til å vende litt på kronene og se hva som blir til overs.

Går det bra? Hvis du har hastverk med å selge så for all del ikke vent på meg, men hvis du gir meg noen dager så skal jeg tenke seriøst på tilbudet ditt. Det ga mersmak.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg trodde jeg hadde bestemt meg da jeg etter snart tre uker hadde kommet fram til den Denonen eller Onkyoen som er nevnt lengre opp i tråden.

Du gjør det ikke lett torhhi....=)

Men kan vi ikke si det slik at hvis du får en kjøper og har lyst til å selge så sender du meg en mail så skal jeg se hva jeg klarer å skrape sammen. Jeg må i hvertfall ha uka som kommer på meg til å vende litt på kronene og se hva som blir til overs.

Går det bra? Hvis du har hastverk med å selge så for all del ikke vent på meg, men hvis du gir meg noen dager så skal jeg tenke seriøst på tilbudet ditt. Det ga mersmak.
    Believe you me Snipp - jeg vet hvordan det der føles :-D

Hadde egentlig bestemt meg for å ikke oppgradere mer på en god stund, har byttet rimelig heftig i 2007 - får også en valp inn dørene om 1 uke og da blir det uansett ikke de samme mulighetene for å spille musikk eller film høyt.

Men så kommer sitringene, og jeg blir så jæææævlig fysen hehehehe

Har fått en god pris på Yamaha RX-V1800, men regner med at den holder seg en stund. Så jeg har det ikke travelt enda. Etter vår kommunikasjon, så hadde det vært ok hvis Pioneeren hadde havnet hos en hyggelig kar som deg :-D

Vi høres uansett - send meg gjerne en mail mot slutten av neste uke. Vi finner sikkert frem til en deal regner jeg med.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, jupp.... Da sier vi det sånn