Frustrert så prøver igjen!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Frustrert så prøver igjen!

har en Marantz SR9600 receiver og en Marantz DVD7600,kjører dette digitalt da jeg synes lyden i receiveren er best.her kommer da spørsmålet??? hviken cd spiller brukt/ny vil spille bedre enn receivern min,altså med bedre dac.eller er det bedre og kjøpe en ekstern dac prosessor og koble den til dvd spillern.
    vil ha best mulig lyd ut av elektronikken min og føler derfor at en dedikert cd spiller er veien og gå så fremt den styrer lyden bedre enn min receiver

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på generelt grunnlag kan en vell si at om du kjøper en cd spiller til ca samme pris som dvdspilleren din så bør du få vesentlig bedre kvalitet på lyden i den kontra dvd spilleren. driv verket i den spilleren din er jo ganske bra så kan være det heller lønner seg for deg å kjøpe ekstern dac, men det har jeg veldig lite greie på. hadde jeg vært deg hadde jeg fått lånt med meg hjem noen spillere og testet litt skikkelig

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne CD-spilleren imponerte meg hvertfall. Slett ikke dum denne heller, men synes pris/ytelse ikke gir god uttelling.
    Faktum er at det finnes ganske mange CD-spillere som vil være en oppgradering, men så blir spørsmålet hva du liker og hvor mye det er verdt i kroner :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    på generelt grunnlag kan en vell si at om du kjøper en cd spiller til ca samme pris som dvdspilleren din så bør du få vesentlig bedre kvalitet på lyden i den kontra dvd spilleren. driv verket i den spilleren din er jo ganske bra så kan være det heller lønner seg for deg å kjøpe ekstern dac, men det har jeg veldig lite greie på. hadde jeg vært deg hadde jeg fått lånt med meg hjem noen spillere og testet litt skikkelig
    Er litt usikker på hvordan en ekstern DAC fungerer

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på samme måte som receiveren

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    på samme måte som receiveren
    Ja har testet noen spillere nå og har funnet ut at receivern gir minst like bra lyd så da beholder jeg min Marantz dvd7600 og kjører digitalt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •