Heisann!
Har et hjemmekino-oppsett som brukes til film og PS3. (Musikk kjører jeg på eget opplegg). Det består pr.dags dato av Pre amp Rotel RSP 1068, og Rotel 2-kanals forsterker, og en 5 kanals.
Men nå vil jeg gjerne bytte ut 1068en med en Preamp som støtter HDMI. Og her kommer mine spørsmål til dere herrer og damer i Norges land.
1: Jeg gjør vel rett i å ville satse på en Pre amp med HDMI, slik at jeg kan få utnyttet HDMI-egenskapene til fulle? I dag kjører jeg video direkte til tv via HDMI, mens jeg må kjøre audio fra PS3/DVD-avspiller til Pre amp via optisk. . Det skal vel bli bedre lyd da? Vet at noen pre amps kun har bilde, og ikke lyd-egenskaper. Er vel det som omtales som video-switch. Utenom det kan vel alle preamps med HDMI "hente ut" lyden fra kabelen, og dermed gjøre lydkvalitet bedre? Noe jeg burde tenke på / ta hensyn til når det gjelder dette?
2: Har lest om NADs M15 Pre amp. Den virker jo som en rå sak. Er det noen her som har erfaring med den på noen måter? Evt. vet dere om noen andre Pre amps som måtte passe bra til Rotels effekttrinn? Er de sære med tanke på sine for-forsterkere, passer noen bedre enn andre?
Håper på svar, da jeg har tenkt å legge litt penger inn i dette..