Hjelp til valg av høyttalere til RX-V1800 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Klubben anbefaler nok først og fremst sitt eget utstyr på disse høyttalerene, men her må du komme frem til hva du liker selv. Personlig finner jeg receiverene fra Denon litt kjedelige, og synes Yamaha har mer sprut i toppen.
    2308 er enda mindre enn rx-v1800, og den nermeste fra Denon er nok 2808. Skal du la frontene stå som large (så de spiller hele veien ned til de ruller av) så vil jeg anbefale deg å ikke gå for noen mindre receiver enn 3808 eller rx-v3800. (spesielt på 683)

Jeg brukte tidligere en AVC-A1SR på B&W CDM9NT, men selv denne digre forsterkeren leverte for lite strøm til å trekke disse høyttalerene som tilsvarer dagens 703. Måtte på med et par Oberon 6.1 for å få det til å svinge.

Anbefaler deg derfor å gå for en billig receiver, og heller finne deg et pent brukt effekttrinn om du kjøper deg et par gulvstående fra B&W
    hm..ikke meningen å kuppe noen tråd her, men nå blir jeg usikker. Jeg har gått til anskaffelse av 2 B&W matrix 802 S3, 2 B&W Matrix 804 og en B&W HTM61. Har fått god pris på en rx-v1800, men blir litt skeptisk basert på det du skriver over . Hvordan er mine HT'ere å drive ifh til 683 ? Bør jeg gå for RX-V3800 i steden ? I følge selger var det kun nettverksfunksjonaliteten som var forskjellig...

peram

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram
    hm..ikke meningen å kuppe noen tråd her, men nå blir jeg usikker. Jeg har gått til anskaffelse av 2 B&W matrix 802 S3, 2 B&W Matrix 804 og en B&W HTM61. Har fått god pris på en rx-v1800, men blir litt skeptisk basert på det du skriver over . Hvordan er mine HT'ere å drive ifh til 683 ? Bør jeg gå for RX-V3800 i steden ? I følge selger var det kun nettverksfunksjonaliteten som var forskjellig...

peram
    802 matrix er en kanske imponerende konstruksjon, og personlig ville jeg nok ikke satset på å drive disse med en 1800. Om du har en sub som tar seg av alt under 80Hz blir ikke lasten like tung for receiveren, men likevel er jeg redd du ikke klarer å hente potensialet ut av disse fantastiske høyttalerene.
    Her vil jeg nok absolutt anbefale et effekt trinn og en 1800 fremfor en 3800 alene.
    3800 har kraftigere power del enn 1800, større muligheter i setup og mulighet for nettverk.

Mor10 har hatt det samme oppsettet som du har, og har testet mange forskjellige løsninger rundt effekt. Var jeg deg ville jeg rådspurt han før jeg handlet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrikhw
    Holder ikke 130W for å drive 683?

Hvor mye vil det evt. hjelpe å biampe? Forstår at man kan det på 1800'en.

Cherz

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer ikke utenom B&W CM7. Disse burde du teste. Har V1800 på disse. Funker bra, men jeg har en Thule PA100 effektforsterker og det løfter lyden en del.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    802 matrix er en kanske imponerende konstruksjon, og personlig ville jeg nok ikke satset på å drive disse med en 1800. Om du har en sub som tar seg av alt under 80Hz blir ikke lasten like tung for receiveren, men likevel er jeg redd du ikke klarer å hente potensialet ut av disse fantastiske høyttalerene.
    Her vil jeg nok absolutt anbefale et effekt trinn og en 1800 fremfor en 3800 alene.
    3800 har kraftigere power del enn 1800, større muligheter i setup og mulighet for nettverk.

Mor10 har hatt det samme oppsettet som du har, og har testet mange forskjellige løsninger rundt effekt. Var jeg deg ville jeg rådspurt han før jeg handlet
    Det er nok mine hoyttalere vi snakker om her ja:-D

Holder paa aa diskutere litt med peram om hva som er riktig aa gjoere. Enig med deg at det boer legges paa litt krefter paa 802ene.

Kanskje et par Midgard blokker paa 802ene foerst og saa bygge ut med fler blokker etterhvert?

Denon 3806en dro faktisk hele settet med Matrixer overraskende bra paa film, men kommer litt til kort paa stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hopper inn her siden jeg er interessert i samme tema, men har høyttalere fra før.

Jeg har B&W XT4 i front og PV1 ssom sub og vurderer RX-V1800 evt 3800 hvis nødvendig. Vil V1800 drive disse greit? Har en billig 3000 kroners pioneer nå så verre blir det vel ikke.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Det er nok mine hoyttalere vi snakker om her ja:-D

Holder paa aa diskutere litt med peram om hva som er riktig aa gjoere. Enig med deg at det boer legges paa litt krefter paa 802ene.

Kanskje et par Midgard blokker paa 802ene foerst og saa bygge ut med fler blokker etterhvert?

Denon 3806en dro faktisk hele settet med Matrixer overraskende bra paa film, men kommer litt til kort paa stereo.
    Når jeg snakker om behovet for krefter er det i stereo jeg mener. På film kreves ikke like mye da høyttalerene ikke behøver å jobbe under 80Hz da suben kan ta seg av dette
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •