Problem: H/K AVR745 / 1080p / multikanal PCM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem: H/K AVR745 / 1080p / multikanal PCM

Vil starte med å takke for et fint forum. Oppdaget det for litt siden og har funnet mye bra informasjon her.
    Skulle bare ønske jeg oppdaget det tidligere, for da hadde jeg kanskje unngått problemet jeg nå har...

Kjøpte H/K AVR745 for en stund siden og er fornøyd med den, men har oppdaget et par "mangler" som jeg ikke tenkte på i kjøpsøyeblikket. Jeg har vært litt slapp med å oppdatere meg på alt det nye de siste 1-2 årene og kjøpte ny receiver før jeg hadde full oversikt(jeg er ikke så flink til å vente når jeg har lyst på noe nytt...)

Jeg skal snart kjøpe 1080p projektor og en HD-spiller og har nå følgende problem:
    AVR745 støtter ingen av de nye lydformatene man får med HD-DVD/Bluray, men takler i det minste multikanal PCM via HDMI. Dessverre støtter ikke receiveren 1080p signaler. Det er litt trist å måtte degradere bildesignalet til 1080i, så jeg lurer på om det finnes noen løsninger på å sende bildesignalet direkte til projektoren og sende lyden til receiveren.

Jeg har tenkt på et par løsninger, men vet ikke om de er gode eller om de fungerer i det hele tatt:

- Sende lyden analogt fra HD-spilleren. Dette vil koste en liten formue i signalkabler og jeg er litt usikker på hvor bra analoglyd disse spillerne sender ut(det er vel ikke der de har lagt mest penger i produktet).

- Kjøpe en HDMI-switch med 2 utganger, dvs sende signal både til projektor og receiver. Receiveren blir da foret med et 1080p signal og jeg vet ikke om den har godt av det. Jeg er også usikker på om den i det hele tatt vil lese lydsignalet når den får et bildesignal den ikke takler.

Alternativt kan jeg jo leve med standard DD/DTS-lyd til jeg får spart opp penger til ny forsterker/receiver eller bruke 1080i bildesignal.

Er det noen som har noen forslag? Og vil jeg merke en markant reduksjon i bildekvalitet ved at HD-spilleren sender ut 1080i signal som igjen må konverteres til 1080p av projektoren?

Innspill mottas med stor takknemmlighet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Huh, etter å ha lest litt mer om hvordan interlacing/deinterlacing fungerer med video/film-materiale som er tatt opp i 24fps så er ikke problemet mitt så alvorlig som jeg først fryktet.

Hvis elektronikken som tar seg av dette fungerer som den skal så er det ingen/liten forskjell på resultatet. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •