Xindak 6950 kutter på temp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xindak 6950 kutter på temp

Hei folkens.

Kjøpte Xindak 6950 for en tid siden. Har problemer med at den innimellom og tilsynelatende helt uten grunn(ikke spilt lenge, høyt, ekstra varmt i rommet) kutter signalet ut pga for høy temp. Noen som kjenner til dette? Har erfart samme problem?

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være sånn. Har selv en Xindak XA6950, og den har spilt høyt og lenge i et nokså varmt rom. Har du sjekket temperaturen på forsterkeren?
    Har høyttalerne dine veldig lav impedanse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke noen lydekspert akkurat så det med impedanse..... Vet ikke helt. De er koblet opp til B&W 683 høyttalere.

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal det ikke være noe problem. Hvilken temperatur viser forsterkeren?
    Uansett bør dette antagelig være en reklamasjonssak hvis alt er riktig oppkoblet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det skal være riktig koblet. Og det spiller meget pent.. Trenger forstrerkeren mye luft rundt seg for ikke å gå varm? Den står i en stereobenk. Det er vel ca 7 cm klaring på hver av sidene og kanskje bare 4 cm til toppen. Foran og bak er det full åpning slik at det skulle kunne bli gjennomtrekk. Men det er kanskje ikke nok?

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den trenger litt luft rundt seg, hva står det i displayet når du trykker på F1 knappen på fjernkontrollen? Min pleier å være 46-50 grader.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange ganger opplever man at noen forsterkere krever masse rom rundt seg for å ikke bli opphetet ( eks min. 20cm ) . Prøv å ta den ut av hylla å spill med den når den står fritt. Kutter den ikke lenger så har du ikke god nok luftflyt i hylla forsterkeren vanligvis står i. B&W DM683 er svært krevende høyttalere. De krever en kraftig forsterker som også takler virkelig lave impedanser ( under 2 Ohm ) . Xindak 6950 er vel ganske strømsterk så den burde vel holde. Men hvor lave impedanser den takler vet jeg ingenting om. Dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for råd. Skal prøve å sette den fritt og se om det hjelper. Den ligger vanligvis på ca 56 grader, men går altså en del ganger over 70 grader og da kutter signalet.

Er det andre som har kombinasjonen B&W 683 og Xindak 6950? Fungerer kombinasjonen bra?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm vil du bli kvitt dette problemet ditt for all fremtid så selg forsterkeren du har og kjøp lyngdorf sin forsterker hos meg står den ikke akkurat fritt for å si det slik, og jeg kan spille høyt og lenge uten at forsterkeren knapt blir noe varmere enn romtempratur (les ca 30-35 grader maks). i tillegg fantastisk god lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varm

Det kan nok virke som at den står for trangt ja. Jeg tror ikke det er normalt med en driftstemperatur på over 50 grader. Min kommer sjelden over 46. Men det skulle ikke mer til enn å dekke over forsterkeren med et laken før temperaturen steg til over 50 grader. Du kan jo kanskje forsøke å sette inn en form for vifte bak forsterkeren. Det er mulig å bruke en kjølevifte til PCer eller lignende. Det kan hjelpe litt. Ellers er det overopphetingsbeskyttelse på forsterkeren, så det er riktig at den skal kutte når temperaturen ligger rundt 70 grader.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •