Klipsch RF 83 + Yamaha RX-V661 +2x Midgard 6.1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF 83 + Yamaha RX-V661 +2x Midgard 6.1?

Hei, spørr for en arbeidskollega her. Han har planer om å kjøpe seg Klipsch RF 83 og lurer på vilken elektronikk ( forsterker del ) han bør gå for. ( Til ca 20k ). Planen var først å gå for Rotel sin surround receiver i denne prisklassen da disse er strømsterke og greie i 2 kanal's + hjemmekino, og senere kan han eventuelt bygge ut til surround. Men. Vil ikke "topicen" bli ett bedre valg? Da 2 kanals "trøkk" er det han vil ha mest . Prisen blir ca den samme.

Har selv hørt Midgard 6.1 på De fleste klipsch modellene selv og er veldig imponert.

Det jeg lurer på er om Yamaha + midgard går bra? Yamahaen har jo pre out til alle kanaler så han kan senere bygge ut med flere effektforsterkere. Noen som har et lignendes oppsett ?

Tips mottas med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klipsch

har hørt midgard klipsch rf82 med yahama z7 og det spilte bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt det samme som mikkelfox og det oppsettet spiller veldig bra.
    Midgard, Yamaha og Klipsch er en bra kombo.Kan spille sinnsykt høyt med det uten forvrengning og antydning til at noe gir seg.Vil ikke tro det blir dårligere med RF83.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG syns Midgard blir for lyst og kjedelig på Klipsch . Greit nok, du kan spille griehøyt....

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Har hørt det samme som mikkelfox og det oppsettet spiller veldig bra.
    Midgard, Yamaha og Klipsch er en bra kombo.Kan spille sinnsykt høyt med det uten forvrengning og antydning til at noe gir seg.Vil ikke tro det blir dårligere med RF83.
    Hei

Jeg er av en annen oppfatning ang MA og Klipsch. Hadde selv Oberon 6.1 på mine RF-83 dog med en Denon 3805 som pre. Ja, disse blokkene har mad mye power, er veldig lekre og plasseringsvennlige, men dette låt i mine ører hardt og anstrengt/til tider skjærende.

Selfølgelig kommer dette ann på øret som lytter, preferanser, rommet ht spiller i etc

Min mening er at elektronikk som Parasound og McIntosh gjør seg bedre på klipsch.

Kjører i dag mine Klipscher med Mcintosh 275R og det lyder fabelaktig

MVH YingYong

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med yamaha som pre burde det vel blir litt mere rundere i kantene enn ellers. Hadde nok gått for yamaha + MA fremfor rotel iallefall.

Uansett, parasound er nok kanskje enda bedre. Alt kommer jo ann på hva slags lyd man ønsker å få ut av klipschene. Selv kjører jeg pioneer på klipsch og liker lyden veldig godt, men rør eller transistor med litt pondus (parasound) er hakket bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemte og skrive at han som har dette oppsettet også har Black Magic kabler som roer diskanten utrolig i Klipschene.Det var som og høre en helt annen høyttaler med de kablene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •