BESTE kombinasjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BESTE kombinasjon

Jeg har bestemt meg for B&W DM685 høytalere basert på gode anmelderlser og egne behov ifh til rom. Men lurer så på hvilken receiver som passer best til B&W og som gir meg mest for pengene. Ellers er kravet HD lyd og maks 10 000. Kom frem til tre alternativer:

DENON AVR-2808
    Yamaha RX-V1800
    Onkyo TX-SR705

kan legge til at selv om film er viktig, men musikk egenskapen teller mest.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hva du synes er god lyd. Og jeg har heller ikke så mye erfaring som mange andre her på forumet har. Men jeg sto også å vurderte disse reciverene opp mot hverandre. Personlig falt valget ned på Denon 2808

Hvilken preferanser stilte jeg, og hvorfor jeg valgte 2808 :

For meg var det musikkopplevelsen ved stereoavspilling som sto øverst på lista.
    Mange HDMI utganger, best mulig oppscalering, nettverksfunksjoner ol bryr jeg med ikke om, da jeg etterhvert oøsker å benytte egene komponenter til dette.

Men reciveren måtte støtte de nyeste HD formatene, ha HDMI 1.3 passtrough pga at jeg ønsker at den skal være mest mulig fremtidsrettet OG ha støtte for autolipsync.

Siden jeg skal bygge ut anlegget med eksterne effekttrinn, så la jeg ikke særlig vekt på kvalitetene til effektdelen på reciveren. Men stilte sterke krav til forforsterker/prossesordelen ved musikk og film.

Jeg ønsket en reciver med et stort og godt deffinert stereobilde. Evnet til å få frem nyanser og detaljer i lydbildet med masse rom og luft rundt instrumentene og artistene. En naturlig klangkarakter var også viktig. Hadde ikke lyst til at et ekte piano høres akkurat ut som et plastikkkeyboard...

Den måtte også ha de nødvending innstillingsmulighetene man trenger for å være fleksibel nok til å kunne spille optimalt med det meste av annet utstyr. Eks individuelle delefrekvensre på de forskjellige kanalene, avanserte kalibreringsmuligheter for å tilpasse resten av utstyret best mulig til rommet de skal spille i osv.

Jeg har lest alt av tester jeg har kommet over. Og siden det var prossesorens lydegenskaper som telte mest for meg falt valget på nettopp 2808. I alle testen jeg har lest trekker nesten alle Denonreciverene det lengste stået når det kommer til evnen til å tegne opp en stor, presis og troverdig lydscene kombinert med en naturlig og realistisk klangbalanse. Onkyo's nye recivere er sikkert også like gode, men jeg ble litt bekymret da man har lest at det er litt feilproduksjoner på de. Siden jeg bor i Finnmark blir det fort litt tungvindt og tidkrevende hvis man får et produkt med mangler å må apparatet undersøkt/reparert/byttet. På Denonreciverene virker det som at de eneste problemene folk har er nettverksproblemer på de dyrere modelllene.

Det trenger jeg ikke å bekymre meg for, da 2808 ikke har disse funksjonene, men til gjenngjeld har samme lydprossesering og det samme autokal. systemet som "toppmodellene" !! Den perfekte preamp for MEG med andre ord

Hvis videodelen og kvaliteten på oppskaleringen ol er viktig for deg så er nok Yamaha RX-V1800 i en egen særklasse i dette prissegmentet. Mange liker jo også "Yamahalyden" svært godt. Masse trøkk og dynamikk, naturlig og realistisk lyd både på film og musikk. I tillegg har jeg aldri lest en test der den ikke har fått høyeste totalkarakter i gruppetester med andre recivere !

Onkyos recivere får også mye skryt i år. Spessiellt for sine mussikalske evner, og avanserte romkorreksjon ( samme system som Denon 2808 og oppover ).

Hvis du ønsker best mulig lyd fra starten av ( ikke bruk av eksterne effekttrinn ) er nok både Onkyoen og Yamahaen kanskje en anelse mer velspillende enn Denonreciveren. Onkyo og spessiellt Yamaha får man også kjøpt langt billigere, da det er flere konkurenter som selger disse. Sånn sett blir de fort et "bedre" kjøp. Hifiklubben har vel monopol på nye Denonrecivere tar jeg ikke helt feil.

Håper min fortelling om mitt valg og meninger kanskje var til litt hjelp. Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for bra og utfyllende svar. virker iallfall som ingen av valgene uansett vil bli den store bommerten. pris kan jo bli litt avgjørende, spes hvis det skulle bli noe salg og sånn nå også:razz: jeg får ta meg en lytte runde til helgen tror jeg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •