Lav receiver/surround forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lav receiver/surround forsterker

Grunnet en klåfingret gutt på 15 mnd ønsker jeg å bytte min eksisterende surroundforsterker. Jeg har sett etter en enhet som passer inn i mitt tv-møbel slik at podens pølsefingre effektivt holdes unna ved å lukke en luke forran spilleren når den ikke brukes. Forsterkeren jeg har nå er for høy og står derfor ubeskyttet.

Spilleren må være under 12 cm høy, noe som viser seg å være en utfordring. 99% av alle suroundforsterkere/receivere er minimum 14,1 cm høye! Jeg har så langt kun funnet én som oppfyller mine ønsker, denne: Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 340R Hjemmekinoreceiver

Er det virkelig ingen andre som er under 12 cm høye? Er jeg for dårlig til å lete? Leter jeg feil steder?

Ønsker for ny spiller er at den har hdmi-switch, sub preout, 5.1 og koster +- 5.000,-
    Den skal drive satelitthøyttalere med separat sub og trenger ikke å være så kraftig mht watt.

Noen meninger om den jeg har funnet? Trenger jeg kanskje ikke å lete lenger?

På forhånd takk for kommentarer og evt hjelp med andre alternativer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha noe særlig å velge i blir nok det enkleste å bytte hele tv-benken. Recievere av liten størrelse er som oftest heldigitale, og koster derfor gjerne en del mer enn ordinære transistor-forsterkere. I tillegg er utvalget av digitale recievere svært begrenset, og jeg kan i farten ikke komme på noen desverre.

Men det er dette vi har alle ekspertene på forumet til

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic lager slimme recievere:

PANASONIC Nordic - Receiver
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den sa-xr58 receiveren der til 4k skal vistnok ha et usedvanlig godt klasse d utgangstrinn.
    en som kaller seg "man" på sentralen påstår den spiller bedre i stereo enn primare SPA21 til 25k(!?)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •