HK970 og HK PA2200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK970 og HK PA2200

Hei! Har en Harman/Kardon 970 og en Harman/Kardon PA2200.

Jeg har null peiling på hvordan jeg kobbler dem sammen så Cerwin høytallerne mine, 8ohm(tror jeg?) yter mer.

Har en signalkabel for å ha mellom forsterkerne.. men veit ikke om det er nok? Må jeg ha 2 y-ledd for å splitte aux-kabelen og kjøre + - inn på innput på Pa2200? eller skal de kobbles sammen via Input på Pa2200 også inn en eller annen plassen på hk970? Null peiling, fikk anlegget PA2200 av bruttern, og har hatt hk970'n ei stund.

Takker for svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA2200 er det en ren effektforsterker ? Altså en forsterker med bare "on/off" og kanskje høyttalervelger A og B ? Jeg finder ingen info om den.
    Er den det da gjør du sånn :
    Hvis HK 970 har "Front Pre Out" trekker du bare en rca kabel, høyre og venstre) fra denne til HK PA2200 "Main IN" og tilslutter dine Cerwin Vega til PA2200 sine høyttaler terminaler. Det var det....

Aux ??? Hva skal du med den da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    PA2200 er det en ren effektforsterker ? Altså en forsterker med bare "on/off" og kanskje høyttalervelger A og B ? Jeg finder ingen info om den.
    Er den det da gjør du sånn :
    Hvis HK 970 har "Front Pre Out" trekker du bare en rca kabel, høyre og venstre) fra denne til HK PA2200 "Main IN" og tilslutter dine Cerwin Vega til PA2200 sine høyttaler terminaler. Det var det....

Aux ??? Hva skal du med den da ?
    Hei! det er en ren effektforsterker ja. Og takk for at du forklarte åssen jeg gjør det. Testa det og det fungerte som en drøm! Tusen takk Fikk myyye bedre bass i cerwinene. (Cls12) - Før trodde jeg de ikke klarte å spille så bra bass, horndiskantene tok så alt for mye over. Men nå spiller de myye dypere bass, og ingen av delene, hverken diskant eller bass vrenger seg når jeg spiller mye høyere en før!

Igjen, TUSEN TAKK for rask respons! :-P

Harman/Kardon PA2200 power amp. Conservitivly rated at 100 watts RMS per channel x 2 into 8 ohm, this is a real powerhouse! Bridgable into 8 ohms rated at 200 watts RMS.

finner litt informasjon på google om du søker. Er bare on/off ja. :P

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott ! Endda et eksempel på hva en separat effektforsterker gjør ved lyden .....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Flott ! Endda et eksempel på hva en separat effektforsterker gjør ved lyden .....

Er vel stor diskusjon rundt det ja kan jeg tenke meg. Er jo ganske logiskt egentli da... har du ei lommelykt med dårlige batterier, lyser den dårligere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •