Receiver 15-20k vs. receiver 10k + effekttrinn - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Men jeg mente at jeg leste et sted her inne om en som var litt misfornøyd da det viste seg at det ikke gikk an å gå inn i ettertid å manuelt justere frekvenskurvene etter romkorreksjon var kjørt?

Noen som vet noe om dette?
    det var vel devilej som nevnte dette, iallefall i min tråd. Dette er god nok grunn til at jeg velger å hoppe over 1800. Men 3800 har denne muligheten
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Tror jeg må ta en titt på Pioneer selv, klarer ikke å luke bort noen kandidater. Skal en tur til Trondheim imorgen så da får jeg muligheten til å trykke på de fleste receiverne. Ble litt spent på Pioneer nå siden du er så godt fornøyd.
    Vel jeg har jo kun prøvd Pioneeren da

Etter de fleste testene jeg har lest så ligger Yamaha, Pioneer og Onkyo ganske likt, med Denon noe bak og med Yamahaen som best. I prisklassen rundt 15k.

For meg ble det litt hipp som happ - som nevnt skulle jeg jo ha H/K, men når den ikke fantes - tok jeg det andre de hadde Hadde sjappa hatt Yamaha så hadde det blitt den.....

Jeg hadde tildigere lest masse om receivere i denne klassen og visste at det bare var små forskjeller på de tidligere nevnte. Så kjøpet var ikke helt "blindt"
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    det var vel devilej som nevnte dette, iallefall i min tråd. Dette er god nok grunn til at jeg velger å hoppe over 1800. Men 3800 har denne muligheten
    Ja det stemmer, var der jeg leste det ja... utrolig å lese tråden din inimellom

Jeg har selv allerede vært inne å endret litt på kurvene på min Pioneer - så dette er en funksjon jeg synes er fin.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamahaen virker som et godt kjøp.

Men jeg mente at jeg leste et sted her inne om en som var litt misfornøyd da det viste seg at det ikke gikk an å gå inn i ettertid å manuelt justere frekvenskurvene etter romkorreksjon var kjørt?

Noen som vet noe om dette?
    Bah, hvorfor må 1800 mangle dette? Er en av tingene som irriterer meg grønn på AVR 340 at man ikke får gjøre noe manuelt nesten. Da må det nesten spekuleres på om jeg skal gå for 3800

Eventuelt Denon, Onkyo, Pioneer eller H/K

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke akkurat - men mener det var rett under 0db med blant annet AC/DC Live at Donington. Som en kompis (uten særlig hjemekino erfaring) sa: i ******* det låter bra

Edit: Hmm - lurte på om du mente at jeg spilte på Infinity Kappa 7.1 høytalere - det gjør jeg ikke. Jeg har Kappa 600, Kappa center, Kappa 200, Kappa sub og Kappa surround - i et 7.1 oppsett
    Skjønte at du hadde Infinity i eget oppsett. Tungdrevne?
    Men 0db må være jæ**a høyt med en så sterk receiver?

Her sitter jeg i stua med ganske lettdrevne saker og spiller Whole Lotta Rosie fra If you want blood i 128kbps via PC og når jeg kommer til -11db så er det nok for mine ører....................... (da har jeg satt alle høyttalerne til 0)

og det på en "svak" Yamaha receiver i 5.1 oppsett................

Unge ører du har, Mr.Spock, unge og spisse i toppen.............. hahahaha

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer, var der jeg leste det ja... utrolig å lese tråden din inimellom
    nå bør jeg kanskje ikke prøve å kuppe denne tråden på noen måte, eller kjøre den realt OT, men jeg må jo innrømme at jeg blei søttern så nysgjerrig på hva du mente

ska bli spennende å se om jeg får pruta litt i harryland imorgo au!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Skjønte at du hadde Infinity i eget oppsett. Tungdrevne?
    Men 0db må være jæ**a høyt med en så sterk receiver?

Her sitter jeg i stua med ganske lettdrevne saker og spiller Whole Lotta Rosie fra If you want blood i 128kbps via PC og når jeg kommer til -11db så er det nok for mine ører....................... (da har jeg satt alle høyttalerne til 0)

og det på en "svak" Yamaha receiver i 5.1 oppsett................

Unge ører du har, Mr.Spock, unge og spisse i toppen.............. hahahaha
    Tror de ikke de er spesielt tungdrevne - 89dB har jeg for meg. Vel det var i et lystig lag :-D

Meget sjelden jeg spiller slik Men måtte jo teste den nye receiveren litt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    nå bør jeg kanskje ikke prøve å kuppe denne tråden på noen måte, eller kjøre den realt OT, men jeg må jo innrømme at jeg blei søttern så nysgjerrig på hva du mente

ska bli spennende å se om jeg får pruta litt i harryland imorgo au!
    Har jo blant annet dine JBL høytalere som en favoritt - men ligger en del over mitt budsjett da....

Artig å lese om de som tarn litt ut

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo blant annet dine JBL høytalere som en favoritt - men ligger en del over mitt budsjett da....

Artig å lese om de som tarn litt ut
    hehe. ja arrayene er greie de... Om jeg noen gang vinner i lotto skal jeg nok ha center, bakhøytalere og sub i samme serie. det eneste problemet er at jeg speller ette lotto..

men om ingenting skiter seg nå fremmover, så kommer det to oppgraderinger til hos meg. men nok om det, vi får la denne tråden gå videre. så får du ta deg en tur innom fjompetråden etterhvert
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en stk Yamaha RX-V1800 på meg. Blir jeg ikke fornøyd bytter jeg, så enkelt er det. Har lest en del i manualen nå og der står det selvsagt minimum 6ohm på center og surroundhøyttalere, jeg har 4 ohm på alle høyttalere..... Men siden jeg kun har 5.1 så kjører jeg på uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ spade

hei lurte på om du ble fornøyd med rx-v1800 mot det oppsettet du har?
    får rx-v1800 veldig billig via jobben og tenkte å sette dette opp med blue diamond, black pearl og black vector...mao det samme oppsettet som deg...så er veldig nysgjerrig på om du ble fornøyd og hvordan dette fungerte med tanke på 4 ohm

venter spent på svar!

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du kun kjører 5.1.
    Og siden du snakker om skaffe efektrinn til ht med tiden.

Har du Bi-ampet?

Regner med at Yamaha også kan Bi-ampes dersom man velger 5.1 fremfor 7.1.
    Dette funker Kanon bra med min Onkyo, fikk MYE BEDRE lyd ut av ht da...Dobbler jo efekten til frontene,vertfall i terorien da, men mer efekt ble det:-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Siden du kun kjører 5.1.
    Og siden du snakker om skaffe efektrinn til ht med tiden.

Har du Bi-ampet?

Regner med at Yamaha også kan Bi-ampes dersom man velger 5.1 fremfor 7.1.
    Dette funker Kanon bra med min Onkyo, fikk MYE BEDRE lyd ut av ht da...Dobbler jo efekten til frontene,vertfall i terorien da, men mer efekt ble det:-D
    AP Blue Diamond kan ikke BI-ampes.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lightning
    @ spade

hei lurte på om du ble fornøyd med rx-v1800 mot det oppsettet du har?
    får rx-v1800 veldig billig via jobben og tenkte å sette dette opp med blue diamond, black pearl og black vector...mao det samme oppsettet som deg...så er veldig nysgjerrig på om du ble fornøyd og hvordan dette fungerte med tanke på 4 ohm

venter spent på svar!
    Les litt i kinotråden min, så skjønner du at jeg var meget fornøyd 4 ohm var null problem, forsterkeren var stort sett bare lunken. Og H/K AVR 340 er ikke i nærheten av RX-V 1800 på noe omtrent.

Foresten, kan du skaffe billig til meg også? Send PM!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemte det med at du ikke kunne justere manuelt etter at romkorreksjonen hadde gjort sitt? Ikke forandre volum til sub heller?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste bare første side i denne tråden, men uansett hvordan man vrir og vender på det, så er man utrolig mye mer fleksibel med å ha separate effektblokker.
    La oss si du kjøper 3 Vincent blokker så er steget (etter litt tid) til å kjøpe to til relativt små og man kan greie seg med ren surround prosessor uten effekt når den tid kommer.
    En annen ting er at uansett hvor mye en Yamaha eller Denon mener å kunne drive RMS i alle kanaler samtidig så vil de aldri kunne konkurrere med separate effektforsterkere.
    Så til sist er det jo lydkvaliteten.
    Min gamle NAD reciever kunne gi 2x120 WATT kontinuerlig i ren stereo, men da jeg fikk effektforsterker som ga 2x200 W så var det ikke bare mer effekt (mye bedre bunndrag og fyldigere lyd), men også grenseløst bedre lyd.

Jeg begynner å forstå de som mener effektforsterker "farger" lyden mer enn forforsterker gjør.

Får håpe du ikke har kjøpt allerede, for da er jo posten min litt sen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Da ble det en stk Yamaha RX-V1800 på meg. Blir jeg ikke fornøyd bytter jeg, så enkelt er det. Har lest en del i manualen nå og der står det selvsagt minimum 6ohm på center og surroundhøyttalere, jeg har 4 ohm på alle høyttalere..... Men siden jeg kun har 5.1 så kjører jeg på uansett
    Da ser jeg at du har bestemt deg. Gratulerer
    Vær obs på at lavere ohm på høyttalere krever mye strøm på høye volum for ikke å risikere skader.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Stemte det med at du ikke kunne justere manuelt etter at romkorreksjonen hadde gjort sitt? Ikke forandre volum til sub heller?
    Du kan justere volumet på hver enkelt kanal individuelt etter Ypao, avstand også tror jeg. Det du ikke kan er å justere EQ manuelt, det kan du på 3800.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Da ser jeg at du har bestemt deg. Gratulerer
    Vær obs på at lavere ohm på høyttalere krever mye strøm på høye volum for ikke å risikere skader.
    Ja 4 ohm krever akkurat dobbelt så mye strøm som 8 ohm ved samme effekt Problemet med for lav motstand er ofte varme, syntes ikke den ble mer enn lunken som oftest.

Uansett er forsterkeren byttet inn, og jeg bruker fremdeles min gamle H/K.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg blir gal!

Har sittet og lest gjennom forum og nettsider i timesvis for å klare å ta et valg av ny receiver, men ender opp med at jeg blir mere usikker, mister nattesøvnen og ja...
    Har effekttrinn(RMB1095), så jeg trenger en "forforsterker"/receiver.
    Hadde egentlig bestemt meg for yamaha rxv1800, men nå er jeg i tvil. Nå vil jeg ha denon3808...eller onkyo kansje...
    Skal ikke være enkelt! Men den MÅ støtte alle de nyeste lydformatene og 1hdmi utgang holder for meg.
    Utstyret jeg bruker finnes på: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Lovund
    Dersom noen er intressert. Siden er ikke oppdatert, eneste endringen som er gjort er at jeg har fått meg en BD spiller, samsung bdp1400

Hjelp?

NJJ

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •