Receiver 15-20k vs. receiver 10k + effekttrinn - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Receivere i 10k klassen testes i neste Hjemmekino, og der blir Yamaha RXV 1800 testvinner. Det er ikke 10 000,- i forskjell på denne og en receiver til 20k lydmessig. Du betaler mye for litt ekstra tilkoblinger, finesser og noen få watt ekstra. For en som ikke bryr seg så mye om dette, er det etter min mening mye bedre å spe på med et effekttrinn til en receiver som f.eks Yamaha RXV 1800.

Nå har jo du Audio Pro Blue Diamond, og disse har jo egen innebygd forsterker til bass, og da er det vel ikke så mye å hente på et dedikert trinn til frontene?
    Tror nesten du bør prøve det ut. Til senter derimot, kan det nok være mer å hente. Hva med å prøve Parasound New Classic sammen med en Yamaha?

En 2125 til frontene:

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=13163

Og en brokoblet 275 til senter:

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=13161
    Ahh, her nærmer man seg vel drømmen min og.... Bare at jeg vurderer seriøst å spytte inn 3500 til og smelle til med V3800, og heller vente litt til før jeg smeller til med effektforsterkere....

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    Ahh, her nærmer man seg vel drømmen min og.... Bare at jeg vurderer seriøst å spytte inn 3500 til og smelle til med V3800, og heller vente litt til før jeg smeller til med effektforsterkere....
    Til Klipsch hadde jo en Parasound vært en knall match. Har hørt RF82 med en NC 2125. Spiller meget godt.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Som sagt, klin til med Parasound i front. 200w til senter og 125w til frontene, det bør bli bra...
    Eller Vincent så har jeg 170W til front og senter for rundt 7k.

OhmRecs: Har tenkt på 3800 selv, men det er snakk om 4k mer da, etter tilbudene jeg har fått.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade

OhmRecs: Har tenkt på 3800 selv, men det er snakk om 4k mer da, etter tilbudene jeg har fått.
    Han her selger den for 3400 mer, sorry for OT men
    Surround recivere fra Onkyo, Yamaha, Parasound| FINN torget

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderingsspøkelset har vært her og jeg spekulerer nesten så jeg blir gal når det kommer til valg av ny receiver. Den skal avløse min H/K AVR 340 som jeg har vært godt fornøyd med fram til nå, men jeg begynner å føle at den er det desidert svakeste leddet hos meg.
    ...
    Jeg har idag et 5.1 system bestående av Audio Pro Blue Diamond, Black Vector, Black Pearl (alle 4 ohm) og en SVS PB-plus/2.
    ...
    Tar gjerne imot anbefalinger for/imot noen av kandidatene også.
    Dette kunne nesten jeg også ha skrevet selv, bare at jeg har H/K AVR5000 og ingen sub enda. For min del er det derimot ikke aktuelt med egne effekttrinn.

Har i utgangspunktet våte drømmer om Pioneer LX70 etter bare å ha sett den og lest en test, men innser jo at det er særs dumt å velge enhet ut i fra dette alene. Ruslet innom Radioservice for å ta en titt til på LX70, men ble da anbefalt å vurdere Onkyo 875 i stedet, som i følge dem tilbyr mer for pengene. Så da begynner jo tvilen å melde seg, og oppløpssiden ser foreløpig slik ut for min del:

Pioneer LX70
    Onkyo 875
    Denon 3808

Har ikke noe forhold til Yamaha, men liker godt H/K enheten jeg har hatt til nå, selv om den trekker på åra. Er uansett opptatt av å ende opp med en rimelig fersk modell. Men hvorfor bør jeg velge det ene foran det andre?
    Valgets kvaler - kjør debatt!

Edit: Fant forresten en tilsvarende tråd her http://avforum.no/forum/receivere-fo...0-klassen.html

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk priser på Tv boden på Svinesund og BBR butikken på Nordby.
    De har både Onkyo of Yamaha.

De er så kåte på salg, at du ikke kommer lengere ned på pris.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisjakt kan vi ta i prisjakttråden.

Selv kommer jeg bare nærmere og nærmere å bestille en Yamaha RX-V1800. Så får jeg bare finne meg i oransje lys.

Men som eisager sier:

Kjør debatt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Med eget sluttrinn får som regel HT mer effekt. Bedre kontroll i det nedre registeret pluss at mange sluttrinn har ofte mye bedre lydkvalitet en recivere i 10k klassen. Rettet litt på innlegget
    Hehe
    Tenkte meg det bare var en liten formulerings feil;-) Men synes det var en litt morsom setning :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hehe
    Tenkte meg det bare var en liten formulerings feil;-) Men synes det var en litt morsom setning :-)
    Ja, det hender det går litt fort i svingene her

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RX-V1800 bestillt

Vel, det endte opp med V1800 på meg og gitt. Har bestilt den nå, og klinka til med en ny DVD-spiller i samme slengen. Fant ut at jeg ikke trengte å bruke 3-4000 kr mer for å få nettradio på den, har jo det på HTPCen uansett! Og ikke er det like lett å oppdrive flere 3800 til like god pris for tiden heller. Har hørt at pre-out delen på yamaha ofte sliter med støy, noen som vet noe om det også gjelder denne serien?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med receiver! Håper du blir fornøyd.

Selv sitter jeg på sidelinjen enda, vurderer å kjøpe to reclinere på januarsalg og vente litt med receiver. Men er åpen for mer info om emne.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en RX-V1800 etter å ha testet Arcam, Denon og H/K.
    Kjører med Klipsch KSP400 i front, og disse har aktive basser som deler på 80 Hz. Likevel blir det litt tamt uten effekttforsterker da poweret i 1800 har sine begrensninger. Anbefaler deg å heller gå for en 3800 eller en Onkyo 905 om du ikke vil bruke penger på sluttrinn
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en Pioneer LX70 på meg rett før jul.

Skulle egentlig ha en H/K AVR-745 på grunn av de musikalske egenskapene, men sjappa var tom for de.

Men LX70 imponerer stort. Mater Infinity Kappa i 7.1 config som vel er medium strømsultne. Bruker sub og deler på 80Hz.

Har spilt ganske høyt noen ganger og merker ikke noe til behov for effektforsterker - LX70 blir ikke mer enn lunken selv etter et par timer med høyt volum. Virker på meg som LX70 har mer krefter enn jeg noen gang vil få behov for.

Skal etterhvert teste og henge på Min Vincent SP-993 36kg effekt på frontene og se om det blir noe forskjell
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Skal etterhvert teste og henge på Min Vincent SP-993 36kg effekt på frontene og se om det blir noe forskjell [/QUOTE]Blir noen forskjell???? Det håper jeg inderlig at det blir
    993 er et krem av et effektrinn.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Blir noen forskjell???? Det håper jeg inderlig at det blir
    993 er et krem av et effektrinn.
    Prøvde å gjøre det på den gamle Sony receiveren jeg hadde - men merket ikke noe forskjell på den når jeg spilt på lavt til moderat nivå. Måtte opp i ganske brutale nivåer før forskjellen ble tydelig.

Pioneeren virker en god del kraftigere - så vi får se
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Men LX70 imponerer stort. Mater Infinity Kappa i 7.1 config som vel er medium strømsultne. Bruker sub og deler på 80Hz.

Har spilt ganske høyt noen ganger og merker ikke noe til behov for effektforsterker - LX70 blir ikke mer enn lunken selv etter et par timer med høyt volum. Virker på meg som LX70 har mer krefter enn jeg noen gang vil få behov for.
    Gratulerer Nimod!
    Når du mener "høyt", hva står receiveren på i db når du spiller 7.1 ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Gratulerer Nimod!
    Når du mener "høyt", hva står receiveren på i db når du spiller 7.1 ?
    Husker ikke akkurat - men mener det var rett under 0db med blant annet AC/DC Live at Donington. Som en kompis (uten særlig hjemekino erfaring) sa: i ******* det låter bra

Edit: Hmm - lurte på om du mente at jeg spilte på Infinity Kappa 7.1 høytalere - det gjør jeg ikke. Jeg har Kappa 600, Kappa center, Kappa 200, Kappa sub og Kappa surround - i et 7.1 oppsett

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg kjøpte en RX-V1800 etter å ha testet Arcam, Denon og H/K.
    Kjører med Klipsch KSP400 i front, og disse har aktive basser som deler på 80 Hz. Likevel blir det litt tamt uten effekttforsterker da poweret i 1800 har sine begrensninger. Anbefaler deg å heller gå for en 3800 eller en Onkyo 905 om du ikke vil bruke penger på sluttrinn
    Akkurat det du har skrevet om AVR 745 har nesten fått meg til å se bort ifra den
    Viss RX-V1800 klarer å drive mine høyttalere like godt som AVR 340 har gjort er jeg forsåvidt fornøyd foreløpig og kan oppgradere med effekttrinn
    når jeg føler for det. Og for prisforskjellen mellom 1800 og 3800 får jeg nesten to Vincent monoblokker så da kan jeg like gjerne kjøpe 1800 føler jeg.

Siden jeg vurderer reclinere nå så heller jeg mot RX-V1800 og muligheten til mer power med tiden.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Skulle egentlig ha en H/K AVR-745 på grunn av de musikalske egenskapene, men sjappa var tom for de.

Skal etterhvert teste og henge på Min Vincent SP-993 36kg effekt på frontene og se om det blir noe forskjell
    Tror jeg må ta en titt på Pioneer selv, klarer ikke å luke bort noen kandidater. Skal en tur til Trondheim imorgen så da får jeg muligheten til å trykke på de fleste receiverne. Ble litt spent på Pioneer nå siden du er så godt fornøyd.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det du har skrevet om AVR 745 har nesten fått meg til å se bort ifra den
    Viss RX-V1800 klarer å drive mine høyttalere like godt som AVR 340 har gjort er jeg forsåvidt fornøyd foreløpig og kan oppgradere med effekttrinn
    når jeg føler for det. Og for prisforskjellen mellom 1800 og 3800 får jeg nesten to Vincent monoblokker så da kan jeg like gjerne kjøpe 1800 føler jeg.

Siden jeg vurderer reclinere nå så heller jeg mot RX-V1800 og muligheten til mer power med tiden.
    Yamahaen virker som et godt kjøp.

Men jeg mente at jeg leste et sted her inne om en som var litt misfornøyd da det viste seg at det ikke gikk an å gå inn i ettertid å manuelt justere frekvenskurvene etter romkorreksjon var kjørt?

Noen som vet noe om dette?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •