Yamaha A2 + Xbox 360 = krøll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha A2 + Xbox 360 = krøll

Jeg har hatt noen problemer med å få spilt av lyd riktig fra min Xbox 360. Jeg har en Yamaha A2 som støtter Dolby Digital, DTS osv.

Problemet er at jeg ikke får noen lyd når jeg ikke har noen DSP-effekter skrudd på (Theatre, stadium etc). Jeg ønsker å få lyden slik den skal være, uten noen DSP-effekter. Jeg bruker kun mine 2 front høytalere, så er igrunn bare ute etter stereo-lyd. Jeg har testa både stereo og dolby digital 5.1 output fra Xboxen, og har testa både phono-kabel og optisk kabel, med likt resultat hver gang. Hvis jeg ikke har noen DSP-effekter på får jeg ingen lyd.

Noen som vet hva dette kan komme av?

Newcomer mogulwx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å begynne med det enkle først ;-). Har du koblet høyttalerkabelene til "Main" utgangene på forsterkeren? Det er kun her det kommer signal når du kjører " Effect Off" på forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinlig tabbe jeg gjorde der ja En stund siden sist jeg koblet opp utstyret, og pga dårlig plass og belysning bak receiveren koblet jeg fronthøytalerne til de to terminalene det stod "FRONT" over.

Det riktige var å koble høytalerne til de nederste terminalene. Takk for hjelpen ihvertfall, selv om det skulle vært unødvendig å måtte svare på et så dumt spørsmål

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •