Problemer med H/K AVR 3550, Durelyd fra Høytalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med H/K AVR 3550, Durelyd fra Høytalere.

Heisann min kjære H\K AVR 3550 har i de siste dagene begynnt å produsere en dure\brummelyd (enklest forklart) fra alle høytalere (5.1 oppsett) når tilkoblet en aktiv signalkilde (pc\xbox\dvd\spiller) Når for eksempel, PC\Xbox (dvs det som er tilkoblet er slått av så er det ikkenoe problem.

Det starter heller ikke med en gang enheten blir slått på, den spiller normalt en liten stund så øker brummingen gradvis i intensitet.

Noen forslag til hva det kan være? Dette er en eldre Reciver og jeg tror mine 5 år reklamasjon er gått ut for ett par mnd siden også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå drevet og plugget litt fram og tilbake uten store effekten, men med å gå fra lyd via optisk (samme resultat i begge optiske ingangene) til phono tilkobling så ble den såpass redusert at jeg kan faktisk se film uten å slå hode i veggen.

Har også prøvd bytting av ledninger uten nevneverdig resultat, finner ingen umiddelbar kontaktfeil heller.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en samme receiver i loftstua mi, og den slo seg plutselig av midt i en film... Dette skjedde ca 10 ganger, men plutselig så virker den OK igjen.

Har aldri hatt problemer med durelyd heldigvis.
    Uansett så er det vel dyrt å slenge inn disse til reperasjon. Nesten bedre å bruke pengene på nytt synes jeg.

Synd at denne ikke har preout.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Første post på forumet...

Problem (utfording) naturligvis.

Men istedenfor å starte en ny tråd så fortsetter jeg på en jeg søkte opp. Jeg har noenlunde samme problem som i han i post 1.

Litt om komponenten først: Harman Kardon AVR 3550 surround receiver. Brukes kun i stereo, med en lydkilde tilkoblet - en cd-spiller. Av og til står radioen på klokka 1840 - 1900, altså barnetimen.

Symptomer: Durelyd i alle høyttalere i hver høyttaler, altså ikke spesifikk frekvens. Kommer et par minutter etter at den er slått på. Verst er det når optisk signal brukes, da er det konstant støy. Med vanlig RCA blir det litt bedre. Når forsterkeren slås på fra kald er det alltid litt sus i diskanten.

Duringen blir ikke høyere dersom lyden skrus opp, men endrer karakter ved bruk av tonejustering (bass / diskant). Dersom volum skrus til -80dB kuttes all lyd og støy, altså muting tar knekken på det.

Betyr dette at feilen ligger før lyd/tonekontroll? Er trafoen på vei til de evige jaktmarker?

Har prøvd å skifte til annen strømkurs, uten noen andre ting tilkoblet. Alle høyttalerkanaler er påvirket. Har ikke skrudd opp for å se, da jeg ikke aner hva jeg skal se etter. Er mest ut etter å ha en god forklaring på et verksted - om det er verdt det.

Takk.

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på denne,har problem med durelyd i min AVR 5000.....?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •