NAD T163+T973

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: NAD T163+T973

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T163+T973

Noen som har erfaring eller formening om denne kombinasjonen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet denne komboen i to uker og anbefaler den ikke. Lydbildet er flatt og lite oppløst. Låter som om "nightmode" er aktivt hele tiden. Støy i form av sus fra diskanten er utrolig irriterende, men overdøves likevel av viftene under 973. :shock: :shock: Der sitter det tre 120mm vifter som bråker som et godstog. Forforsterkeren T163 er nøyaktig den samme som sitter i receiverne (t743, t753, t763, t773), og den er ikke verd prisen. Åpnet boksen får å ta noen bilder, og oppdaget at to tredjedeler av forforsterboksen kun er fylt med luft.
    Både jfinneru og Roffe har også hørt produktene, så de kan kanskje utdype med sine erfaringer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kun hørt (T163/T973) en knapp time hos Hi-Fil, så jeg kan egentlig ikke tilføye så mye. Grunnen til at jeg ikke lyttet lenger er rett og slett at livet ikke skal brukes til å høre så dårlig lyd, så vi byttet ganske raskt over til Denon/Rotel-kombinasjonen til Hi-Fil istedet.

Nå kan det jo hende at høyttalerne, kablene, spillere og annet i anlegget til Hi-Fil er dårlig matchet til NAD, men det er ikke nok til å forklare den relativt store forskjellen mellom de to forsterkerkombinasjonene. Det ble flatt og udynamisk. Jeg har tidligere hørt NAD stereoforsterkere som er veldig mye bedre enn dette.

Viftene i T973 bråker som et lite småfly og ødelegger ethvert tilløp til stille partier i musikk og film. Når det gjelder den dårlige lyden er jeg i tvil om det er forforsterkeren eller effektforsterkeren som gjør dette. Fikk ikke hørt anlegget krysskoblet (T163 på Rotel effektforsterker eller Denon-surroundforsterkeren koblet til T973). Men en ting er sikkert: Har du ikke eget rom/skap til T973, så bør du ikke kjøpe den. Viftene er rett og slett for bråkete, og ja, de snurrer hele tiden så lenge forsterkeren er på.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du skriver det samme i DVD & Hjemmekino. Blir litt for dumt å ha den meningen om forsterkeren og for deretter gi den f.eks 89% bare for å ikke irritere hifiklubben.

NAD burde holdt seg til 3020 :-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Håper du skriver det samme i DVD & Hjemmekino. Blir litt for dumt å ha den meningen om forsterkeren og for deretter gi den f.eks 89% bare for å ikke irritere hifiklubben.

NAD burde holdt seg til 3020 :-)
    Kommer nok ingen test av den i bladet. Det skulle ha vært en sammenligningstest med noen andre produkter som ikke dukket opp. Det kommer en test av T763, men den har ikke 3 flymotorer under. Kan vel konkludere kjapt med at NADs nye serie duger fint til film, men som musikkformidler er det ikke mye å hente. Rart at det skal være så store forskjeller på stereo og flerkanals produktene. Tror rett og slett de har vært uheldige/udugelige med kvalitetskontrollen før produktet er sendt ut på markedet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •