Denon 4306 Effekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Heine K sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 4306 Effekt

Hei.
    Jeg lurer på om noen har en mening om hvorfor reciveren min gir seg når jeg spiller høy musikk i stereo. Dette skjer ved volum på ca mellom -7 og -3.5. Så før 0 ("klokken 12")
    Jeg har en Denon AVR 4306 og Triangle Celius ESW som fronter, disse er Bi-ampet. Jeg bruker Denon DVD 3930 som lydkilde. Har også deling på 80Hz da jeg bruker subber til både musikk og film.

Heine

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har modellen under deg, men det er en sånn "night" funksjon på den. Det er at den skal spille lavere på natta ved å trykke på en natt, en en nattspilling på anlegget. Les litt i manualen din om saken, kanskje det er det som hindrer deg....

Lykke til.....

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke dette som hindrer. Det som skjer er at ved høyt volum begynner forsterkeren og fade ut, som om den ikke har mer krefter. Hvis jeg da skrur nede igjen blir lyden normal. Dette skjer først bare på den ene kanalen. Har alltid skrudd ned når dette skjer. Vil ikke ryke strømforsyningen eller lignende

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Heine K
    Det er ikke dette som hindrer. Det som skjer er at ved høyt volum begynner forsterkeren og fade ut, som om den ikke har mer krefter. Hvis jeg da skrur nede igjen blir lyden normal. Dette skjer først bare på den ene kanalen. Har alltid skrudd ned når dette skjer. Vil ikke ryke strømforsyningen eller lignende
    Nå har det seg slik at Denon sine recivere ikke er særlig strømsterke. Nå er jeg ikke kjent med høyttalerne dine, men om de krever mye effekt så er Denon et dårlig valg. Har selv prøvd 3806 på B&W 604S3 og opplevde det samme som du opplever nå. Basse blir borte, lyden fader ut.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Jeg hadde egentlig trodd at Denonen var kraftig nok i Bi-amp til disse høyttalerne. Trodde også at den skulle ha nok kraft så lenge man ikke skrur opp mer enn til 0.
    Men den holder lenge nok for en stund fremover. Er ikke ofte jeg spiller så høyt at dette skjer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •