Effektforsterker til Klipsch. Rør????? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Det er vel ca. 14dg. til jeg får tilbake 3808 fra Hifiklubben, så det har blitt mye lesing og tenking på mere krefter.

Det er jo noen som sverger til Rørforsterker til Klipsch.
    Kansje en burde teste ut det før en kjøper.

Erfaringer?????????
    Har erfaring i fra lignende oppsett!

Sitter selv med Klipsch RF- 83 , RC-64 og RS-52. Receiveren jeg bruker er en Denon 3806. Tidligere brukte jeg 3stk. Mitgard Oberon 6.1 til å drive frontrekka. Disse ble innkjøpt før jeg tok i bruk Klipsch, grunnen var manglen på krefter i receiveren når jeg gikk over til 7.1.

Som nevnt brukte jeg tidligere Oberon på høytalerne, men etter å ha testet ut Rogue Audio stereo 90 på mine RF-83 så var valget egentlig enkelt. Viser til svaret i fra Eksu tidligere i tråden, alle som var tilstede på denne testen var så begeistret for hva stereo 90 presterte at de kjøpte samme type forsterker i etterkant. Eksu og Hifplumber er to av de som nå sitter med en stereo 90. Selv gikk jeg til innkjøp av Rogue Audio M- 150 monoblokker og er kjempefornøyd både på stereo og kino.

Har koblet front høytalerne i fra preaut i fra receiveren til min preamp med cinema by pass, og videre til M - 150.
    På denne måten får jeg det beste ut av både kino og stereo lyd. Preampen ble kjøpt for å få best mulig lyd også i stereo.

Ser at noen i et innlegg tidligere i tråden bemerker at så mange av de som tidligere har skrytt av stereo 90 har solgt i etterkant, dette tror jeg i de fleste tilfeller kommer seg av at deres preferanser tilsier at stereo 90 med sine 2*90 watt blir litt for svak i forhold til deres høytalere og hvor høyt de ønsker å spille. Selv valgte jeg å kjøpe M - 150 som yter 150 watt, nå har jeg ikke spilt for fulle mugger, men det er heller ikke noe poeng for meg. Med en følsomhet på 100 db på RF - 83 så har jeg også fått bra lyd ut av rørforsterker på 2*10 watt.

Jeg er helt overbevist om at du vil bli fornøyd om du skulle velge å kjøpe en stereo 90. Under den tidligere testen hjemme hos meg hadde jeg for tilfellet lånt med meg Cary monoblokker på 500 watt til 70 K, alle som var tilstede mente at stereo 90 spillte bedre sammen med mine Klipsch.

Lykke til i letingen!

mvh
    Nølle

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for godt svar.
    Stereo 90 er en jeg definitvt skal høre på.

Har avtale om hjemlån så for reciveren min kommer tilbake.

Hegel h200 har jeg også fått sterke anbefalinger på?
    Har du testen den?

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for godt svar.
    Stereo 90 er en jeg definitvt skal høre på.

Har avtale om hjemlån så for reciveren min kommer tilbake.

Hegel h200 har jeg også fått sterke anbefalinger på?
    Har du testen den?
    Nei jeg har ikke testet den, jeg vil anbefale deg å høre med Devilej, han er kanskje den som har testet stereo 90 mot flest forskjellige høytalere.

Har selv liten erfaring fra testing av forskjellige forsterkere, men overnevnte Devilej har testet ut en mengde forskjellige. Med hovedvekt på transistorforsterkere.

mvh
    Nølle

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Legger bare inn mitt tips jeg. McIntosh Mc 275. - rør.

Har hørt mange forsterkere på klipsch og det er ingen som jeg
    syntes kunne måle seg med den. Den koster 30k ny men finner du den på bruktmarkedet får du den sikkert for 20k. Diverse andre jeg har hørt er:

Electrocompaniet
    Vincent
    Midgard 6.1
    H/K
    Rotel

Ellers vil nok Parasound bli en god match, og også copland, da det er mange som skrøter av det til klipsch. Har ikke hørt dette selv da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja støtter forslag om rør til Klipsch.
    Jeg har hørt den ovennevnte McIntosh Mc 275 - rør re-issue (produsert i Kina) i mange anlegg (med forskjellige høyttalere) og den kan etter min mening ikke måle seg med Music Angel KT88, se egen tråd om den. Og så er MA-forsterkeren billigere fordi den kommer rett fra kinesisk leverandør uten vestlige mellomlegg (avanser, service, m.m.).

Så MA kunne godt prøves her. Den lyder mykere og langt fyldigere enn typiske kina-forsterkere og spiller likevel med god dynamikk og oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innspilling av klipsch

Har Copland cta 405 (50W- kt 88 rør) på Klipsch RF 83 og er fornøyd med det; kjøpte klipschene nye i september, så jeg har nok et havår i gjen med innspilling...hehe

RF 83 er detaljrike i toppen, den øvre mellomtonen er fremtredende men vil roe seg noe etter hvert.

Det snakkes om bortimot 1000 watt timer innspilling, andre mener enda mer.
    Så kjøper du Klipsch nytt, (særlig rf 83 og (rf 7 hvis du finner slike nye lenger) må du regne lang tid med "arbeid". Tviler på at mange hifiutsalg kan tilby lyttedemoer med ferdig innspilte rf 83 eller 63 for den saks skyld...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwords
    Har Copland cta 405 (50W- kt 88 rør) på Klipsch RF 83 og er fornøyd med det; kjøpte klipschene nye i september, så jeg har nok et havår i gjen med innspilling...hehe

RF 83 er detaljrike i toppen, den øvre mellomtonen er fremtredende men vil roe seg noe etter hvert.

Det snakkes om bortimot 1000 watt timer innspilling, andre mener enda mer.
    Så kjøper du Klipsch nytt, (særlig rf 83 og (rf 7 hvis du finner slike nye lenger) må du regne lang tid med "arbeid". Tviler på at mange hifiutsalg kan tilby lyttedemoer med ferdig innspilte rf 83 eller 63 for den saks skyld...

Fikk besjed om ca.200 timer på mine 63. På 62 noe mindre.
    Bruker 62 som bakhøytallere, så de må vel stå i noen år før de er ferdig innspilt.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Selv gikk jeg til innkjøp av Rogue Audio M- 150 monoblokker og er kjempefornøyd både på stereo og kino.

Har koblet front høytalerne i fra preaut i fra receiveren til min preamp med cinema by pass, og videre til M - 150.
    Hva kostet m-150'ene og preampen?

Fikk besjed om ca.200 timer på mine 63. På 62 noe mindre.
    Bruker 62 som bakhøytallere, så de må vel stå i noen år før de er ferdig innspilt.
    Ikke hvis du bruker det gamle "koble høyttalerne i ulik fase, stille de mot hverandre front mot front så nært som mulig å vrenge volumknotten på full pinne og reise bort på ferie" trikset? Hehe :twisted:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Denon3806 antar den har rimelig lik lydsignatur som 3808. kjører denne med Parasound A21 og Klipsch RF35. Jeg ble storfornøyd med lyden når A21 ble koblet til. Den strammet opp bassen veldig.
    Testet også med Parasound P3 pre amp uten at jeg syntes det revlusjonerte lyden veldig.

Spennende å høre hva du synes om de forskjellige effekt trinnene, da jeg selv vurderer RF-63

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Jeg har Denon3806 antar den har rimelig lik lydsignatur som 3808. kjører denne med Parasound A21 og Klipsch RF35. Jeg ble storfornøyd med lyden når A21 ble koblet til. Den strammet opp bassen veldig.
    Testet også med Parasound P3 pre amp uten at jeg syntes det revlusjonerte lyden veldig.

Spennende å høre hva du synes om de forskjellige effekt trinnene, da jeg selv vurderer RF-63

Eltek hadde ikke flere A21 inne, slik at jeg kun kunne låne 2250. Ville ha begge to. Har lest at lydsignaturen er ganske lik på de begge.

Fint om du kommenterer på den andre tråden som jeg linket til på forrige innlegg så blir det enklere å holde oversikt for meg.:-D

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •