Vurderer ny receiver - RX-V1800 vs. Onkyo 805/875?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer ny receiver - RX-V1800 vs. Onkyo 805/875?

Lurer litt på å kjøpe inn en god receiver mtp bedre kontroll på subbass og jeg er ute etter et ok kino-oppsett i tillegg til vanlig 2 kanals.

De to heiteste kandidatene er RX-V1800 fra Yamaha og Onkyo 805. Ryktene vil ha det til at Onkyo er best på musikk med Audessey, mens Yamaha er bedre på film og har bedre integrering av sub. Er litt skeptisk til Onkyo etter litt murring om feil og stor varme.

Setter pris på litt tips og tanker om valget, og gjerne andre gode tips - det blir isåfall MA GS på rundt baut.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varmen er vel stort sett på modellen med Reon processor?

Hvis budsjettet ditt strekker seg litt lengre og du trenger Reon processor så får man 875 for 12.500 nå.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet strekker seg dit det må, men trenger jeg den ekstra bilde-delen på 875? Har jo HD-DVD-spiller...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Budsjettet strekker seg dit det må, men trenger jeg den ekstra bilde-delen på 875? Har jo HD-DVD-spiller...
    Det er vel stort sett de som har mye gammelt ræl som trenger oppskalering av video i en receiver? Selv kjører jeg det meste gjennom en HTPC og da er det vel også null bruk for video-behandling i receiveren.

Hadde vært kult om det hadde funnes en receiver / surround prosessor med bare HDMI innganger (ingen gamle analoge video innganger).

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Det er vel stort sett de som har mye gammelt ræl som trenger oppskalering av video i en receiver? Selv kjører jeg det meste gjennom en HTPC og da er det vel også null bruk for video-behandling i receiveren.

Hadde vært kult om det hadde funnes en receiver / surround prosessor med bare HDMI innganger (ingen gamle analoge video innganger).

Hvis du synes den løsningen er bra nok for deg, så er jo det fint.

Men for oss andre som synes det er viktig med feks. en bra de-interlacer av 1080i signalet med inverce telecine i hardware. (ja jeg veit du kan sikker få det på en "HTPC" med masse mekk)

Man får også en vannvittig bra oppskallering fra feks. DVD(576i) til 1080p.
    Der er Reon chipen noe av det råeste på markedet. Her ser man tydlig forskjeller fra feks. faroudja chipen. Nå er jeg ikke sikker på hvilken processor som sitter i din HD DVD spiller, men på min BD spiller sitter det langt fra en så god chip.

Det er også andre fordeler med 875 kontra 805. Kjører du feks 2.1 så kan du brokoble forsterkerne (på 875) og få MYE effekt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg forstår, 875 kan jo godt være et bra valg. de 2 lappene som skiller 805/875 er ikke veldig viktige - lyden er i sentrum og jeg er ute etter noen som har noen formeninger om disse receiverne i 2 og flere kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest den siste Hjemmekino 10k receiver test? Der finner du en del info om dette.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Har du lest den siste Hjemmekino 10k receiver test? Der finner du en del info om dette.
    Utifra signaturen hans tror jeg han har bestemt seg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Utifra signaturen hans tror jeg han har bestemt seg
    Ja, riktig ops: Tenkte ikke op det. Jeg søker selv på en del info om Yamaha vs Pioneer vs Onkyo receiver og fant denne tråden.

Ja, det finnes faktisk folk som som bruker SØK funksjonen her på forumet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jepp, jeg er i havn på receiver siden, en knallfornøyd med 805 - spiller bra i stereo - så får jeg se hvordan det blir når jeg får rigget til ytterligere 5.1 - altså 7.1 her og kalibrert. Jeg liker denne bedre enn Yamaha 1700 som jeg hadde før ihvertfall så langt - om enn den er et stort beist.

Takker alle for hjelp i tråden!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •