recivervalg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: recivervalg?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

recivervalg?

Hallo godfolk.

Jeg er på utkikk etter en ny reciver, og dvd-spiller.

Jeg var fast bestemt på å ikke kjøpe ny reciver eller dvd-spiller som tar de nye lydformatene, men etter å ha lest tester i hjemmekino bladet, så får man jo nå en grei hd eller bd spiller til rundt 5k nå, de får jo terninkast 5 å slikt i det nye bladet, å det må vel være bra?
    Står jo at alle er trege på minus-siden, men da går det jo ann å sette inn filmen, å så hente f.eks brus å slikt imens.

Så valgets kvaler er nå da om jeg skal kjøpe en Meridian G-95 dvd/rec, å da ha 5 kanaler å gode gamle dvd å ikke noe av det nye greiene.
    Har vært svak for Meridian produkter en god del år nå

Eller da kjøpe en ny rec, da enten yamaha, onkyo, denon osv osv til rundt 15-20k, å i tilegg kjøpe en hd å bd spiller.

Dette skal og brukes til musikk, så jeg har en følelse av at kanskje G-95 er bedre som musikk formidler enn en rec til 15-20k.

Litt dumt skrevet det her, men vist folk har lest denne tråden, hva ville dere ha gjort?

Valgt G-95 og ventet til sommeren/høsten med å kjøpe hd/br, eller er de spillerene til rundt 5k å en reciver til 15-20k såpass bra i dag, at det sparker unna både på film og musikk.

Høyt blir forhåpentligvis, med litt flaks Alto Utopia som front, å utopia centeren, men ikke før til våren, pluss noen gamle gulv høyt bak å en svs-sub.
    Har effekt forsterker til å drive frontene med.

Så kom gjerne med forslag her, da jeg ikke helt klarer å bestemme meg.

Carragher

YNWA

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden du har effektforsterker til frontene dine så ville jeg kjøpt denon 2808 til 10k og en ekstra effektforsterker til senteren din for de pengene du sparer på å kjøpe 2808 kontra 4808 feks.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil en rec i den klassen, spille noe bra på musikk da?

Har en følelse at forforsterker delen i slike ikke akkurat er helt topp.
    Får man dynamikk, trøkk, stort og bredt lyd-bilde med de?

Å ikke dumt det du nevnte nei, med å kjøpe en effekt til senteren å, det rådet skal jeg følge ja .

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Carragher
    Men vil en rec i den klassen, spille noe bra på musikk da?

Har en følelse at forforsterker delen i slike ikke akkurat er helt topp.
    Får man dynamikk, trøkk, stort og bredt lyd-bilde med de?

Å ikke dumt det du nevnte nei, med å kjøpe en effekt til senteren å, det rådet skal jeg følge ja .
    Det sies da at de nye Onkyo reciverne er meget bra i 2 kanals stereo. Kan jo ta en titt på disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen i det nye hjemmekino bladet, så blei vel Onkyo rangert som den beste rec. i 2 kanaler ja.
    Greit at det funker bra i både 2 og i 5.1-7.1 oppsett.

Kanskje man burde legge kr i de store beistene til rec. merkene, å så heller da ta å kjøpe hd/br spiller etter hvert, istedenfor da å kjøpe Meridian G-95, er vel nogenlunde lik pris på de da vil jeg tru, sånn rundt 50-60k?

Så er man jo klar for de nye lydformatene å, som får så mye skryt på bilde å lyd siden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •