Har Denon 4306. Er Pioneer, Yamaha, Onkyo bedre? (Tidligere tittel: Hvem griser hvem)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har Denon 4306. Er Pioneer, Yamaha, Onkyo bedre? (Tidligere tittel: Hvem griser hvem)

Jeg sitter pr i dag med en denon avr 4306, men jeg lurer på om jeg skal ha en som er litt kraftigere. Da lurer jeg på om jeg skal gå for Pioneer, yamaha, onkyo ?

Den skal spille bra på musikk også, være en kombi på en måte om de skjønner hva jeg mener. Skal ha kraft og spille musikk og film nesten like bra... Det er så mange som klager på denon, hva er feil med dem spør jeg bare da?

Kan dere komme med tips til receivere fra 10-15000kr klassen som gjør den jobben veldig bra?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gris RX-A76F er den beste.

Du får sikkert mer fornuftige svar med en god tittel...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem griser hvem

Juleribba - kroppen er nesten sliten av all spisingen.............

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RXV 3800 ? Ellers må du opp i pris fex. Onkyo 875 - 905 eller Marantz 8-9000
    eller noe der omkring. Det ville vært mitt valg :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD T-765 er vel i prisklassen din - budre være plenty med kraft der.

"Utgangseffekt 8 ohm: 7 x 120 watt (FTC, 2 kanaler, 8 Ohm, 1 kHz)
    Utgangseffekt 4 ohm: 7 x 80 watt i 4/8 ohm (kont. Effekt, alle kanaler samtidig)"

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad er sikkert bra men jeg liker ikke designet på de produktene, er kun de i M serien jeg synes ser nice ut. Jeg synes det er litt hyggelig at sakene har litt pent design også.. Tror jeg ikke er alene om å synes det. =)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er faktisk penere i virkeligheten enn på bilder

En såpass investering krever at du skal ta deg en lyttetur til HFK, HiFiCenter og andre seriøse AV/HF butikker. Men ta med deg noen CD'er du kjenner godt!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA riktig, hva synes du om denon sine receivere da? jeg er fornøyd med den, men savner at den skal levere mer power på lavt nivå. Bassen kommer etter jeg drar den til himmel og *******.....

Det må da finnes en bass som henger med lyden, ikke en som kommer dundranes når volumet er på max mener jeg.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    JA riktig, hva synes du om denon sine receivere da? jeg er fornøyd med den, men savner at den skal levere mer power på lavt nivå. Bassen kommer etter jeg drar den til himmel og *******.....

Det må da finnes en bass som henger med lyden, ikke en som kommer dundranes når volumet er på max mener jeg.
    Den dype, gode bassen kommer via sub'en og den kjører sitt eget løp. Men på min receiver har jeg i tillegg mulighet til å reduere/øke db på sub utgangen også. Tror ikke Denon har det. (??)

Jeg hadde strammere budsjett enn deg og endte opp med Yamaha da den er kjent for et ærlig og varmt lydbilde. Før avgjørelsen, lyttet jeg på både en Denon og en NAD og en HK, men NAD'en falt mest i smak i mine ører - men dessverre litt for dyrt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har en del man kan justere på, men jeg har ikke fått sjekket ut alt på denne receivern enda. Men jeg savner littt mere trøkk fra bunnen av, skulle hatt litt mer kontroll på bassen. Den får ikke jobbet så hardt fra bunn, man må ha en del volum på før man kan få det lille man ønsker.

Jeg tror selv med lyd og bilde at man aldri blir 100% prosent fornøyd, men forbedringer er alltid en mulighet. Det som er savn at det er mer trøkk i lydbildet før ett visst høyt volum, skal ikke være det letteste. De Dali høytalerne mine skal jo være veldig lettdrevne, men noen tips til hvordan jeg kan hente ut det siste trøkket?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første er det ingen receivere som grisebanker andre i samme prisklasse av de mest anerkjente merkene som indikert av trådstarter i første post. Til det er alle for gode og man snakker om nyanser.

For det andre så vil ofte en god effektforsterker gi det "trøkket" enkelte savner fra en receiver alene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en effektforsterker, men den er på rep og den har jeg ikke fått prøvd den på anlegget enda. Det er kanskje i effektleddet der manglen ligger, er jo er 2x150w på denne jeg har da. Det er jo ikke mere enn 20w på hver kanal mer enn jeg har på min surround receiver.

Power to the sound = less to the people

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Jeg sitter pr i dag med en denon avr 4306
    Det gjør jeg også - og det vil jeg fortsette med - når lydopplevelsen er 1. prioritet.

Det du savner - kan du oppnå.

Kjøp flere subber - og utfør Audyssey-kalibreringen optimalt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Flageborg

Det sub opplegget ditt var det sykeste, fy.... Det må riste grunnmuren løs altså. Det er så moro å se hvordan folk har satt opp sine anlegg, er bare så bra sammensatt...

Earthquake neste.....

Har du noen tweake/kalibrerings tips med den 4306 ? Har du brukt autosetup funksjonen osv?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •