Tilbakemelding på anlegget jeg setter opp? 25k budsjett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilbakemelding på anlegget jeg setter opp? 25k budsjett

Hei! Har est mye på forumet, men dette er første innlegg. Jeg er veldig lydinteressert, og har jobbet med 5.1 i studio, og har en bachelorgrad i musikkteknologi fra før av. For tiden studerer jeg til å bli akustiker på NTNU.

Nå skal jeg for første gang kjøpe meg et skikkelig anlegg til både film og musikk, og trenger litt tilbakemelding på de valgene jeg går for. Hifi verden er overaskende fjernt fra profesjonelt lydarbeid i studio etc. og jeg tar med meg en sunn mengde skepsis fra den verden.

Jeg har bestilt meg en AudioPro Blue diamond pakke med satelitter og senter til 13k fra TonArt. Jeg synes de låt helt konge. Jeg lyttet på en Onkyo 605, og den låt overbevisende i det oppsettet.

Vurderer å kjøpe en Onkyo 805 fra sverige. Det vorker mye billigere enn å kjøpe denne i Norge. Vurderte ebay, men virker som mye stress med transformator osv. Har ikke behov for flere soner, så er det vits å betale for dette?

Ideer på kabling til dette? Er ikke helt overbevist på å bruke tusenvis av kroner på kabler. Noen ideer til gode kjøp her? Er det mye å hente på å kjøpe dette i Sverige?

Hva tror folk om aktuelle januarsalg?

Tom A.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo har fått strålende kritikk for sine nye modeller så du gjør nok ikke noe galt der. Har selv samme høyttalerpakke og ser på 875 siden jeg sterkt vurderer oppgradering.

Angående kabler kjøpte jeg 20 meter vanlig 2,5 kvadrat til ca. 30 kroner meteren, samt en coax mellom dvd og forsterker til rundt 400. Så jeg har ikke tro på å svi av mye penger på kabler, legger heller pengene et annet sted.

Januarsalg? Er det ikke salg hele året da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så redd for at det plutselig skal komme et salg noen uker etter jeg kjøper. Det er så typisk.

Ble det forresten noen avklaring på dette med 1080p oppskalering på de receiverne?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •