Arcam AVP700 & P1000 tråd!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam AVP700 & P1000 tråd!

Hei,

Er svært interessert i denne kombinasjonen, så starter en tråd som kan hjelpe meg til å ta riktig beslutning.

Det eg lurer på er, kan dere som har hørt denne kombinasjonen være så snill og skrive inntrykket dere fikk her i tråden, skriv gjerne hvilke høytalere den spilte sammen med osv...

Ønsker å høre alt som er verdt å høre om AVP700 og P1000 sammen

Sjøl så har jeg Kef iQ9, men går sannsynligvis opp til den nye xQ40 høytaleren når jeg får testet den, så det er viktig at AVP700 og P1000 har krefter nok til å drive en stor høytaler

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tidligere denne Arcam komboen, men solgte den etterhvert da jeg ikke var fornøyd med AVP700 i surround. I stereo spilte det gnistrende bra, men anlegget det sto i brukes 90% til film. P1000 er et veldig bra trinn som leverer hele 2200VA fra trafoen. Selv har jeg ikke opplevd strømmangel fra dette trinnet, men når jeg gikk over til Klipsch spilte det ikke så dynamisk om jeg ønsket. Ble derfor solgt til fordel for Parasound.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okii, kommer til å bruke det 90% til musikk jeg, liker lyden Arcam A90 gir meg, så vis Arcam P1000 har samme stil vil jeg nok bli fornøyd..

Ca hvor store høytalere kan den kombinasjonen takle? Har tenkt og kjøpe meg opp til noen større kef'er senere..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nesten litt farlig å svare på, så jeg anbefaler absolutt å teste dette før du handler. Jeg opplevde aldri noen mangel på strøm hverken på Klipsch RF83, Patos Lyric 502 eller JBL TL260. På JMlab Electra 946 slet den, men dette er ekstreme høyttalere. 926 lekte den med. Regner med du snakker om store høyttalere i stereo da dette ikke spiller så stor rolle i surround hvor man som regel har suber som tar seg av alt under 80Hz.
    Du har jo også som regel muligheten til å bi-ampe om du kjører 5.1 på P1000, men trafoen er uansett den samme
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en AVP700 og la merke til Gorm sin påstand om at det er en ny modell under utviklig med HDMI v1.3. Han påsto også at nåværende AVP'er skal være mulig å oppgradere.
    Dette ville være fine greier om det holdt vann, og jeg kan ikke se at han skulle påstå noe sånt hvis ikke.

Newcomer HotSpur sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med den norske importøren angående ryktene om at AVP700 senere vil kunne oppgraderes til hdmi 1.3. De avkreftet disse ryktene. Synd...
    Er ellers strålende fornøyd med min 700/1000-kombinasjon. Kan også anbefale bi-amping hvis du kjører et 5.1 oppsett, som Devilej nevner over.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg muligheten til å biampe, men jeg er for øyeblikket i ferd med å kjøpe meg en P1000 fra USA. Må bare få sjekket ut at de er mulig å koble den om fra 110V til 220V. Er det noen som kan ta en kikk under lokket på sin:-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gitt deg et svar på avforums.com
    Tror nok at det skal ordne seg...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HotSpur
    Har gitt deg et svar på avforums.com
    Tror nok at det skal ordne seg...
    Du har altså bi-ampet høytalerne? Det vil være aktuelt for meg også nå som jeg har Kef iQ9 med muligheten

Men hvor fornøyd er du med disse forsterkerne på stereo? Spiller bra? Fin kontroll på høytalerne?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører bi-amping på frontene ja. Ikke sikkert det er så nødvending på mine relativt lettdrevne AV Mi3 Signature, men synes det er fornuftig å bruke den effekten du har til rådighet. Ble også anbefalt bi-amping av den forrige eieren. Han følte at det ble bedre kontroll på høyttalerne, spesielt på de lavere frekvensene. Jeg har forsåvidt ikke det samme sammenligningsgrunnlaget, men ingen tvil om at Arcam-kombinasjonen er noe hakk bedre enn min forrige reciever, Pioneer AX10Ai på stereo. Det er vel spesielt her Arcam har sine beste kvaliteter. I et 5.1 oppsett tror jeg derimot det er små, om noen forbedringer. Det vil ikke si at den ikke låter bra i 5.1, men mer at den gamle Pioneer'en fortsatt er en meget god reciever

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er her prioriteten i anlegget må ligge. Arcam komboen er et stereo-oppsett med surround, mens en receiver er et surround-oppsett med stereo. Til denne prisen ville jeg ikke gått for Arcam i et anlegg som hovedsaklig brukes til film. Da får dere mye mer for pengene med en god receiver (Yamaha 3800, Onkyo 905, Denon 3808 osv)
    Et altenativ jeg selv har brukt er en billig receiver, et godt brukt effekttrinn og en Arcam FMJ C-31. Jeg selger Arcamen da jeg ikke spiller musikk i kinoen, men på denne måten får man det beste fra både surround og stereo.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter sier jo at han vil bruke anlegget hovedsaklig til musikk, ikke film.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men ettersom jeg har hatt dette oppsettet svarte jeg det på et litt generelt grunnlag (med tanke på dine erfaringer rundt Arcam vs Pioneer) I stereo spiller Arcam komboen fantastisk bra, men med trådstarters tvil rundt kreftene i P1000 kan en receiver med et bra 2-kanals effekt-trinn og en FMJ C-31 være en bedre løsning. (jeg har hatt begge deler) Dette gir også bedre spillerom for senere forandringer i anlegget, og vil ikke bi noen dyrere løsning enn AVP700/P1000.
    En receiver legger seg fra 10-15 000, et brukt effekttrinn rundt 10, og en brukt C-31 ligger på 10.
    Arcam komboen koster 40

Jeg har nettopp solgt min C-31, så dette er ikke ment som et salgsinnspill.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, du har sikkert rett

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, takk for alle innleggene, mye interessant og nyttig.

Er ikke i tvil på Arcam kombo'en sine krefter, derfor jeg er så interessert i denne komboen, tror jeg ender opp med AVP700 og P1000.

Har snart fått solgt Arcam A90

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sikker mange har fått med dere prøver jeg og selge stereoforsterkeren min, Arcam A90. Men en ting jeg plutselig kom på, denne forsterkeren har jo mulighet og sette i ett 7.1 kort og koble sammen ett surround effekttrinn.

Altså jeg kan slippe og selge A90 til fordel for AVP700, så kombinasjonen vil da bli Arcam A90 og P1000! Hvordan tror folkene denne kombinasjonen er vs AVP700 og P1000? Kan det være så stor forskjell?

Det sparer meg for endel arbeid og penger vis dette fungerer bra..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det skulle vært mulig og drive KEF Reference 203/2 høytaleren med AVP700 og P1000 kombinasjonen?

Jeg skal få meg større høytalere med tiden, xQ40 eller Reference fra KEF.. Greit om forsterkerne eg kjøper no klarer høytalerne eg ønsker..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •