hvordan få HD lyd fra denon AVR 2808?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan få HD lyd fra denon AVR 2808?

Heisann. Driver og tester en 2808 her nå men tror ikke jeg klarer og få noe hd lyd her.

I bruksanvisningen står det at når det er dolby digital plus skal det stå dolby digital + i displayet. er det dolby true hd skal det stå dolby true hd og er det dts-hd master audio skal det stå dts-hd mstr. men på displayet mitt står det dts surround eller dolby digital uansett.

Derfor mistenker jeg at jeg får vanlig dvd lyd selv om jeg velger dts master eller true hd fra sound menyen på filmen, siden det høres helt likt ut som vanlig dvd lyd også.

Har gått igjennom menyen på avr 2808 noen ganger og kan ikke finne ut hva jeg skal gjøre. bruker ps3 og toshiba hd-e1 Noen som har noen tips?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av dine avspillere kan levere bitstream av nye lydformater. De skal derfor stå på PCM. Da vil det komme opp multi ch i displayet. du vil ikke få opp de nye lydformatene i displayet før du kjøper nye avspillere. Pr dags dato finnes det kun en BD-spiller som leverer varene. Det er Pioneer BDP-LX70a. For HD DVD er det tre spillere som leverer full pakke. det er Toshiba XE-1, HD-EP35 og Onkyo DV-HD805.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Skjønner. Takk skal du ha

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Ingen av dine avspillere kan levere bitstream av nye lydformater. De skal derfor stå på PCM. Da vil det komme opp multi ch i displayet. du vil ikke få opp de nye lydformatene i displayet før du kjøper nye avspillere. Pr dags dato finnes det kun en BD-spiller som leverer varene. Det er Pioneer BDP-LX70a. For HD DVD er det tre spillere som leverer full pakke. det er Toshiba XE-1, HD-EP35 og Onkyo DV-HD805.
    Hvprdan er det med PS3, vil den kunne levere "varene"? Eller må det til en fw "update" før dette er mulig?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvprdan er det med PS3, vil den kunne levere "varene"? Eller må det til en fw "update" før dette er mulig?
    Du må vente på FW-update. Men du får ikke bedre HD-lyd fordi om receiveren dekoder bitstreamen, bare så det er sagt. LPCM fra kildene gir samme resultat.

EDIT: når jeg tenker meg om, har jeg lest at chipsettet i PS3 aldri vil kunne bitstreame HD-lyd, til tross for at den er HDMI 1.3. Det som "mangler" i PS3 nå er intern dekoding av DTS HD (den sender bare ut "core" DTS-signal på 1.5mb som LPCM), og til dette trengs en FW-oppdatering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Du må vente på FW-update. Men du får ikke bedre HD-lyd fordi om receiveren dekoder bitstreamen, bare så det er sagt. LPCM fra kildene gir samme resultat.
    Så "multi ch in" = "DTS HD"?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Så "multi ch in" = "DTS HD"?
    Nei, faktisk ikke. Det er kun "vanlig" DTS. Men "multi ch in" når kilden er Dolby TrueHD eller Uncompressed PCM er full HD-lyd. Se oppdateringen av min forrige post når det gjelder DTS HD!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En PS3 er i stand til å gjøre dette fysisk. Tenker da på at den inneholer de rette komponentene, men mangler kun en mykvare oppdatering (som det jobbes med?)?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •