Arcam A90 på B&W683, bra match?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam A90 på B&W683, bra match?

Er Arcam A90 en god match på B&W683?
    Har den kraft nok til å drive disse høytalerne og er det klangmessig en god match?

Har desverre ikke mulighet til å få prøvd kombinasjonen så noen som vet/tror?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du ha en rå forsterker til DM683 så bør du kjøpe lyngdorf gjerne sammen med lyngdorf sin CD spiller da har du en kombinasjon som gir bedre lyd en de fleste har. og andre som har like god lyd har fort betalt det dobbelte av hva dette anlegget koster

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeger68
    Er Arcam A90 en god match på B&W683?
    Har den kraft nok til å drive disse høytalerne og er det klangmessig en god match?

Har desverre ikke mulighet til å få prøvd kombinasjonen så noen som vet/tror?
    Jeg har ikke testet forsterkere til 683 (en høyttaler som desverre ikke var på markedet enda da jeg handlet), men til CM7 derimot har jeg testet/hatt hjemlån på mange!: Rotel, Thule, Densen, Primare, Shanling og Arcam A90 (+ Denon og Cambrigde i butikk).

Mitt valg der falt på Arcamen, og det vil overraske meg om ikke klangbalansen passer bra til 683 også! Til CM7 var jeg i alle fall ikke i tvil.

Selv om den er på "bare" 90W, så syns jeg den leverte vel så bra som Thules 150-watter! Forsterkeren har en strømforsyning på inntil 800VA, noe som jeg tror er ganske bra.

Lyngdorf som ble nevnt her, har jeg desverre ikke hørt. Den kombinsajonen skulle det jo være lett og få en test av på HFK.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20.000 for lyngdorf forsterker og cd blir nok i meste laget nå.
    Men Arcam A90 mener dere har fol lite krefter til å drive B&W DM 683 eller skulle det gå bra?

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeger68
    20.000 for lyngdorf forsterker og cd blir nok i meste laget nå.
    Men Arcam A90 mener dere har fol lite krefter til å drive B&W DM 683 eller skulle det gå bra?
    Jeg bruker A90 på ett par Kef iQ9 høytalere, som er en perfekt match i mine ører, den driver iQ9ene 100%.. Og etter hva jeg kan se så skal ikke B&W DM683 være tyngre og drive en iQ9'ene, heller det motsatte.. Som ren stereoforsterker tror eg denne vil drive de fleste høytalere opp til 20 000,- ++ ganske bra.. Og vis jeg ikke har sett feil var det en her på forumet som brukte A90 til å drive noen store B&W 704S (husker ikke helt hvilken) høytaler, og det klarte den vist kjempe bra..

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også sende en privat melding til Grimsegutten, tror han har prøvd akkurat den kombinasjonen, han bruker ihvertfall en Arcam A90 på B&W CM7 Av det jeg har lest så skal han være ganske fornøyd med jobben A90 gjør..

Grimsegutten's HIFI

God Jul

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •