Stereoforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereoforsterker

Hei!

Jeg er på utkikk etter en god stereoforsterker. Har en grense på max 8000kr for forsterkeren. Har sett litt på Denon PMA-1500AE og syns den virker bra. Har også sett litt på Bowers&Wilkins DM683 høyttalere til i underkant av 10 000kr. Hva syns dere om den kombinasjonen? Evt. andre anbefalinger i denne prisklassen på forsterker og høyttalere?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ukulele
    Hei!

Jeg er på utkikk etter en god stereoforsterker. Har en grense på max 8000kr for forsterkeren. Har sett litt på Denon PMA-1500AE og syns den virker bra. Har også sett litt på Bowers&Wilkins DM683 høyttalere til i underkant av 10 000kr. Hva syns dere om den kombinasjonen? Evt. andre anbefalinger i denne prisklassen på forsterker og høyttalere?
    Denon PMA-1500AE er litt for svak til å drive de høytalerene der har jeg hørt. Tror du da heller bør går for en Nad C372. Den har i allefall nok kraft til å drive de høytalerene. Bowers & Wilkins høytalerene er veldig vanskelige å drive, og trenger dermed en god del kraft. I allefall hvis du vil ha muligheten til å skru opp litt.

Jeg kjøpte nettopp en Nad C372 og er kjempe fornøyd. Ta deg en tur på hifiklubben og få deg en demo.

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har en forsterker jeg skal selge som kunne vært en kanon match til disse høytalerne. Arcam A90 stereoforsterker, 2 måneder brukt, 8000 kr Sjekk annonsen min på avtorget En forsterker som anbefales på det sterkeste hvis du er ute etter varm fin lyd, detaljer og trøkk

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Jeg har en forsterker jeg skal selge som kunne vært en kanon match til disse høytalerne. Arcam A90 stereoforsterker, 2 måneder brukt, 8000 kr Sjekk annonsen min på avtorget En forsterker som anbefales på det sterkeste hvis du er ute etter varm fin lyd, detaljer og trøkk
    Ikke dum den heller.

Newcomer AleksOT sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte XTZ Class-A100 DII for et par uker siden, som jeg bruker sammen med et par B&W 603 S2.. Er knallfornøyd hittil, synes det låter veldig bra =) Tror ikke den ville hatt noe problem med å drive 683'ene heller. kenti har forøvrig utført en dybdetest av denne, som du finner her: http://avforum.no/forum/tester-audio...-a100-dii.html. Gav forresten 4700,- for den på fyndborsen.se

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn, tror du skal lete lenge for å finne en ny forsterker som gir deg mer en en 2 måneders strøken Arcam A90 for en pris på 8000,-

Sjekk litt rondt på forumet, tester osv, den scorer veldig bra på tester som er gjort, og har kjempe omtaler av folk flest Den koster 13995,- ny og selv mener jeg den er verdt hver eneste krone, og det er jeg ikke alene om å mene

Her finner du god info

Gi en lyd om du er interessert

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1500AE er defninitivt for liten til disse høytalerene. DM683 er noen sykt gode høytalere som krever god forsterker. mitt sole klare råd til deg er om du har råd til det og kjøpe DM683(10k) sammen med lyngdorf forsterker(10k) og lyngdorf cd-1(10k) da får du et oppsett som knuser det meste opp til 60-70k vil jeg påstå. fikk tak i spilleren og forsterkeren i går og testet dette i ca 2 timer. jeg ble nesten lamslått over den vanvittig gode lyden. han på hifiklubben sa at denne spilleren er ca like god som han sin spiller, litt dårligere i diskanten, men litt bedre i bassen, og han har den beste spilleren til elektro companiet(koster rundt 40-50k trur jeg). om ikke annet så få dem til å sette opp dette anlegget så du kan teste det. mer detaljert og klarere lyd skal du lete lenge etter.

Newcomer Roy Drage Andersen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har hatt denon pma 1500 ae på b&w 683 og det går ikke...
    Spurte de på hfk i ålesund om dette var en god kombo, ja sa de, fikk en liten demo før jeg handlet og dro hjem. Var kjempe fornøyd, syns det spilte meget pent, men etter en stund med spilling på moderat nivå, ville jeg dra på litt. Da koblet forsterkeren ut, heter vel protect, så henvendte jeg meg til forumet der alle var enige om at forsterkeren var for liten.

Da la jeg denonen ut mfor salg, og dro ned til hfk igjen, fikk teste Nad på 683, selv minste Nad 315 hter den vel, drev 683 bedre synes jeg.

Med C372 ble det liv i høyttalerne, bassen ble mer fremtredende og det spilte rett og slett mye bedre, Naden kobler ikke ut.

Men så klart hadde jeg hatt mer penger finnes det mange flere kandidater til jobben enn Nad C372, men er fornøyd med den...

Fikk tetstet Denon Pma 1500 på 683 samme dagen som jeg teste Nad, og da var vi alene i butikken så vi kunne skru opp litt og da ga denonen seg der også, så hadde jeg fått dem til å dra på litt på første demoen hadde jeg nok oppdaget at det ikke gjikk.

Men gjør som de andre i tråden sier, ta en kikk på bruktmarkedet, det var der jeg fant denonen og fikk den til halve prisen av det den koster i butikken, den var nesten ikke brukt og så helt ny ut, så det vil jeg anbefale.

Lykke til med handelen, kom gjerne med tilbake meldinger på hva du kommer frem til og hvordan du liker det, er kjekt å vite hva folk liker!!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen ville jeg helt klart vurdert en Xindak 6950
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Nad du, eller en Hegel H1..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere mener B&W683 trenger minst 150w forsterker. Er da både Arcam A90 og Hegel H1 for svake til å drive de godt? de har etter det jeg kan se 90 og 100w?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeger68
    Flere mener B&W683 trenger minst 150w forsterker. Er da både Arcam A90 og Hegel H1 for svake til å drive de godt? de har etter det jeg kan se 90 og 100w?

Hegelen er plenty nok vil jeg tro.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hegelen er plenty nok vil jeg tro.
    Har du testet dette siden du skriver det??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    I denne prisklassen ville jeg helt klart vurdert en Xindak 6950
    Er nok ikke så dumt forslag det, har jo fått gode tester over hele fjøla.

Denonen hørte jeg på dem i høst og det syntes jeg måtte være såpass, men nå synes jeg 683 er litt kjedelige generelt. Jeg tror du må ha en med en del krefter og kontroll for å få noe glede ut av dem. (Det må en jo alltid da...)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har du testet dette siden du skriver det??
    Nei, har desverre ikke fått gjort det. Men skal vist være krefter nok i denne. Vurderte den til mine Qln Artech høytalere(som er veldig lette å drive) men fant ut at jeg som student ikke kunne "kaste bort" 10000kr på en forsterker. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for mange inspill!

Tror jeg skal ta meg en runde og høre på noen forsterkere. Lyngdorf syns jeg ikke så så ille ut, men rent estetisk savner jeg et hjul i steden for knapper for å justere volumet..

Musikkmessig hører jeg på ekstremt mye forskjellig, fra Andrea Bocelli og Sissel Kyrkjebø via Dire Straits og REM til Dance with a stranger og Åge Aleksandersen...

Hvordan vil Lyngdorf og B&W-høyttalerne duge til slik musikk?

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Digitale Lyngdorf

Takker og bukker for mange innspill!

Hvordan vil Lyngdorf og B&W-høyttalerne duge til slik musikk?
    HFK skryter denne Lyngdorf opp i skyene, OK. Jeg har testet den, og syntes den ble altfor spiss/skarp i toppen. Rett og slett en kald forsterker syntes jeg.
    Smag å behag:twisted:

Lykke til.

Cyrus

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det argumenteres med at ingen forsterker gir mer for pengene enn en Arcam A90 til 8000,- slenger jeg inn denne :

Ny integrert forsterker til jul?

Tror denne kan passe til B&W, en musikalsk og dynamisk forsterker som også er relativt kraftig. Og den er konge på Dire Straits... Og den gruser både NAD og Denon... Vil uansett anbefale deg å handle brukt, da du får mye mer for pengene.

Når det gjelder krefter, kan man ikke få for mye av det, men alt har jo sin pris. Og til 8000,- er det jo begrenset hva man kan velge i hvis man skal godt over 100 watt pr kanal.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen minner ganske mye om en annen tråd her for et par dager siden:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...g-vurdere.html

Jeg har jo skjønt at 683 er en krevende høyttaler, men syns jo det er litt pussig om Lyngdorf er den eneste integrerte forsterkeren som leverer nok strøm?

Jeg ville kanskje trodd at både Nad 372 og Xindak 6950 ville være blant de beste alternativene i den prisklassen (6-7000.-), men hvis de er store nok så kan jeg ikke skjønne annet enn at både Hegel H1 og Arcam A90 også er det...

Hvis ikke: Hva må en i såfall kjøpe til denne høyttaleren?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm stemmer ikke at lyngdorf sin er den eneste som leverer nok strøm, men blant annet fordi 683 har så slem impedans er det ikke akkurat dumt å koble til en digital forserker, da impedansen ikke har noe å bety. desuten er lyngdorf forsterkeren desidert en av de beste forstekerene til 683.
    desuten så er det en knall bra forsterker til prisen.
    til du som mente den var for spiss i toppen, hvilke høytalere koblet du den imot?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •