Stereoforsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    hm stemmer ikke at lyngdorf sin er den eneste som leverer nok strøm, men blant annet fordi 683 har så slem impedans er det ikke akkurat dumt å koble til en digital forserker, da impedansen ikke har noe å bety. desuten er lyngdorf forsterkeren desidert en av de beste forstekerene til 683.
    desuten så er det en knall bra forsterker til prisen.
    til du som mente den var for spiss i toppen, hvilke høytalere koblet du den imot?
    Mente ikke å betvile ditt råd, langt ifra. Syns bare det kom så mange råd om hva en ikke bør kjøpe av forsterker til denne ht og kanskje ikke så mange forslag til hva som faktisk kan være gode alternativer. Noen forslag? Lyngdorfen er jo det eneste forslaget i denne tråden så langt som ingen har argumentert i mot...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også litt på det. Det er kun lyngdorf og NAD c372 som dugde (av de forsterkerne de hadde i aktuell prisklasse) i følge han på HIfi klubben, dvs de burde ha 150w.

Men så er det jo mange forsterkere i prisklassen 8-13000 som leverer oppunder 100w. Skulle likt å vite om noen hadde testet B&W 683 med en av disse. Gimsegutten har jo testet mange av dem på B&W CM7 men denne er etter det jeg sjønner lettere å drive?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

hm stemmer ikke at lyngdorf sin er den eneste som leverer nok strøm, men blant annet fordi 683 har så slem impedans er det ikke akkurat dumt å koble til en digital forserker, da impedansen ikke har noe å bety. desuten er lyngdorf forsterkeren desidert en av de beste forstekerene til 683.
    desuten så er det en knall bra forsterker til prisen.
    til du som mente den var for spiss i toppen, hvilke høytalere koblet du den imot?
    Nå skal jeg innrømme at jeg er rimelig fersk innen faget og ikke har full kontroll når det gjelder impedans... Kom over en artikkel på dansk her hvor det står "...kl. D generelt, har det bedst med forstærker-venlige højtalere, uden voldsomme fasedrej og dybe dyk i impedansen." Ut i fra dette virker det jo som om en kl. D-forsterker ikke bør brukes på B&W 683 hvis den har "slem" impedans. HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | Klasse D forstærker test

Tok også en titt på http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...rsterkere.html, og må nok konstatere at det nok er lenge siden jeg har holdt på med elektro-fysikk Får holde meg til optikk jeg..

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ukulele
    Nå skal jeg innrømme at jeg er rimelig fersk innen faget og ikke har full kontroll når det gjelder impedans... Kom over en artikkel på dansk her hvor det står "...kl. D generelt, har det bedst med forstærker-venlige højtalere, uden voldsomme fasedrej og dybe dyk i impedansen." Ut i fra dette virker det jo som om en kl. D-forsterker ikke bør brukes på B&W 683 hvis den har "slem" impedans. HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | Klasse D forstærker test

Tok også en titt på http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...rsterkere.html, og må nok konstatere at det nok er lenge siden jeg har holdt på med elektro-fysikk Får holde meg til optikk jeg..
    dette er merkelig for de fleste jeg har snakket med, inkludert han på hifiklubben i kr.sand som jeg vet er en av de med mest peiling på lyd her i norge, sier det motsatte, at den største fordelen med digitale forsterkere er at det ikke har noe å bety for forsterkeren hvor vanskelige høytalere du kobler på dem. her kan du lese hva som står under effektforsterkeren på hjemmesidene til HFK:

"Med digital PWM-forsterkning er SDA2175 også nærmest immun mot forskjellige høyttalerbelastninger. Enkelte høyttalere kan gå ned mot 1 ohm impedans – noe som vil får de aller fleste vanlige forsterkere til å knekke sammen. SDA2175 vil ikke ha noe problem med dette, og du står derfor fritt til å velge den høyttaleren du liker lyden på – uten å måtte ta hensyn til spesifikasjonene.
    I tillegg til dette har digitale forsterkere kortere signalvei, mindre forvrengning, mer kompakt størrelse i forhold til effekt og lengre levetid."

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er merkelig for de fleste jeg har snakket med, inkludert han på hifiklubben i kr.sand som jeg vet er en av de med mest peiling på lyd her i norge, sier det motsatte...
    Er ikke dette en selvmotsigelse? Ansatt på HFK og en av de med mest peiling på lyd?:lol:

Fra spøk til alvor, dette har vel mer med fysikk/elektronikk å gjøre enn lyd. Skal ikke spekulere i PWM forsterkeres evne til å levere strøm ved lave imepdanser, men det bør jo være noen som kan svare på dette, uten å spekulere. Hvor er Snickers når man trenger han?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Hvor er Snickers isen ? Han har nok sine meninger om dette. Og det bassert på en erfaring og kunnskapsnivå som overgår de fleste her på forumet...

Midgard blokkene er jo digitale effektblokker. Og Oberon serien er ikke noe glad i høytalere med for lav impedansekurve. Men disse benytter jo seg av Bang & Olufsens ICE teknologi. Samme som de digitale forsterkerene til Rotel.

Hva Lyngdorf's digital PWM-forsterkning er for noe vet jeg ikke. Kan godt hende at denne egner seg bedre ved tung last ?

Uansett. Har fortsatt tilgode å høre fra noen som er missfornøyd med kreftene på Lyngdorf SDAI2175 når de driver B&W DM683...

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Dette tror også eg er meget gode forslag. Kunne godt tenkt meg EC 2.7 + LC Audio The End Milennium, ( drømmer om EC elektronikk:-D ) men har desverre ikkje råd med tanke på at eg nettopp har kjøpt ny cd spiller.....

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Er ikke dette en selvmotsigelse? Ansatt på HFK og en av de med mest peiling på lyd?:lol:

Fra spøk til alvor, dette har vel mer med fysikk/elektronikk å gjøre enn lyd. Skal ikke spekulere i PWM forsterkeres evne til å levere strøm ved lave imepdanser, men det bør jo være noen som kan svare på dette, uten å spekulere. Hvor er Snickers når man trenger han?
    hehe han jeg snakker om har ikke jobbet så lenge på hifiklubben, men jeg har kjent til ham fra lenge før han begynte der, har hjulpet meg og noen kamerater med forskjellige problemer innen lyd med glimrende resultater, vet blant annet at han har gått på div universiteter og kan teorien ihvertfall svært godt og kan bruke det i praksis vell det jeg vil frem til er at det som står om disse forsterkerene kan jeg garantere at stemmer, uten at jeg selv har peiling på teorien bak det

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å legge ut en ny tråd om dette? Eventuelt på Hifisentralen hvor jeg vet det er mange med tung, teoretisk bakgrunn som sikkert kan belyse og forklare oss om dette.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •